Boardcomputer geeft "Storing lampje dimlicht" maar alle lampjes branden en zijn vervangen. ( allemaal philips en conform wattage specs. )
Wat brand er:
Achter: 2 lampjes links en 2 lampjes rechts + kenteken verlichting
Voor: dimlicht (Orginele Xenon) + 2 parkeer lampjes.
Grappige details:
Wanneer ik naar grootlicht schakel, is de storing weg.
Wanneer ik naar parkeer licht schakel is de storing ook weg.
Wanneer ik start is de storing er niet meteen, pas wanneer ik boven de 20 km /uur kom komt ie en blijft dan.
Als ik dan stop om te kijken welk lampje defect is, blijft de storing in het scherm staan, maar alles brand wel gewoon.
Ik heb zo langzamerhand de indruk dat de boardcomputer te kritisch is geworden en de gemeten wattage's / weerstanden te laag vindt.
Iemand een concreter idee wat dit veroorzaakt?
puzzel: Storing lampje dimlicht maar alles brand.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Thijs
- 7th Gear member
Zijn beide kentekenplaat lampjes goed? Ik had er een wat geoxideerd, zo had ik ook af en toe een melding..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- jonghj
- 1st Gear member
Thijs,
De lampjes zijn echt allemaal vervangen (behalve de xenon branders)
Ik zal de fittinkjes bij de kentekenplaat toch nog eens nalopen en schoon maken.
Zoiets moet het toch zijn.
De lampjes zijn echt allemaal vervangen (behalve de xenon branders)
Ik zal de fittinkjes bij de kentekenplaat toch nog eens nalopen en schoon maken.
Zoiets moet het toch zijn.
v70 D5 Geartronic AWD

- Thijs
- 7th Gear member
Bij mij bleek een van de twee kentekenplaat lamphuisjes niet meer water divht met corrosie als gevolg. Succes met zoeken!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik heb een lampje van de kentekenplaat verlichting kapot op dit moment maar krijg geen melding op de BC. Ik gok op de bekende kabelbreuk bij het kofferdeksel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
geen lampjes monteren met een messing(koperkleurig voetje)dat geeft storingen namelijk!
ook achter dus niet monteren!
ook achter dus niet monteren!
- jonghj
- 1st Gear member
Gefixt.
Alles 3 keer nagelopen en alles in orde bevonden.
Flink gerommeld aan de kabels maar ook dat had geen invloed, alles bleef branden, geen teken van slechte verbindingen.
Toen de xenon branders geïnspecteerd.
Ik heb Xenon R-type koplampen, maar het is een gewone D5, dus met die lampen is hij niet uit de fabriek gekomen.
Wat hebben ze (vorige eigenaar(s) ) gedaan?
Ze hebben alles omgebouwd naar Xenon en alle spullen overgebouwd maar zijn de boordcomputer vergeten/ overgeslagen.
Resteert een systeem dat 2x 55 watt verwacht, maar slechts 2 x 35 watt meet. ergo: storing lampje dimlicht
Om die storing op te lossen zaten er achter beide doppen 5 watt lampjes achterop de xenon branders bevestigd (= 2 x 40 Watt) en daarvan is de laatste dus vorige week overleden.
lampjes vervangen door goede en de storing is weg.
Zal eens vragen of de boordcomputer aan te passen is op dit punt en wat dat kost, dan kan die rommel ook opgeruimd worden.
Alles 3 keer nagelopen en alles in orde bevonden.
Flink gerommeld aan de kabels maar ook dat had geen invloed, alles bleef branden, geen teken van slechte verbindingen.
Toen de xenon branders geïnspecteerd.
Ik heb Xenon R-type koplampen, maar het is een gewone D5, dus met die lampen is hij niet uit de fabriek gekomen.
Wat hebben ze (vorige eigenaar(s) ) gedaan?
Ze hebben alles omgebouwd naar Xenon en alle spullen overgebouwd maar zijn de boordcomputer vergeten/ overgeslagen.
Resteert een systeem dat 2x 55 watt verwacht, maar slechts 2 x 35 watt meet. ergo: storing lampje dimlicht
Om die storing op te lossen zaten er achter beide doppen 5 watt lampjes achterop de xenon branders bevestigd (= 2 x 40 Watt) en daarvan is de laatste dus vorige week overleden.
lampjes vervangen door goede en de storing is weg.
Zal eens vragen of de boordcomputer aan te passen is op dit punt en wat dat kost, dan kan die rommel ook opgeruimd worden.
v70 D5 Geartronic AWD

-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Knoeiers, al dat achteraf gedoe met Xenon begrijp ik niet helemaal. Zeker niet als het op zo'n manier moet.
Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik echt iets mis zonder Xenon lampen.
Dit is overigens persoonlijk en ieder zijn ding.
Gelukkig heb je de storing op kunnen lossen, je moet er maar opkomen.
Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik echt iets mis zonder Xenon lampen.
Dit is overigens persoonlijk en ieder zijn ding.
Gelukkig heb je de storing op kunnen lossen, je moet er maar opkomen.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93