IMMMOBILIZER zie handleiding

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
wesselsT5
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.05.2011 - 19:36

Hallo Mensen,

ben nieuw hier, door de aanhoudende problemen van onze T5 (bj 2000)
heb ik me toch maar eens aangemeld.

gisteren stond ik in Hilversum ongeveer 130 KM van huis en toen starte de auto niet meer. BC gaf aan IMMOBILIZER zie handleiding.

na allerlei dingen te hebben geprobeerd, accu pool paar minuten los laten en zekeringen controleren.
Via mobiel op internet gaan zoeken naar dit probleem, vond toen 5 keer de auto open/dicht met afstandb.
op goed geluk geprobeerd, 1e keer starten niks 2e keer ook niks, en de 3e keer ja toen deed ie het weer, heb 2 uur lang daar gestaan. ANWB was al onderweg, maar die heb ik weer afgebeld.

Onze garage is er nu mee bezig, maar krijg altijd te horen " ja het heeft allemaal met elkaar te maken"

de auto heeft een beetje geschiedenis, en meerdere foutmeldingen.

BJ 2000
gekocht in 2002 bij dealer, onderhoud altijd bij de dealer laten doen.

2007 blok vast gelopen (@169dkm), blok is gereviseerd, door garage
omdat de dealer de volle mep rekende voor deze reparatie


Toen begonnen de foutmeldingen. ABS remservice vereist, Emissie service.

deze foutmeldingen die zitten er soms in 1 keer in en soms zijn ze ook zo weer weg, kan ook zijn dat ze er dagen lang in zitten.

als deze storingen er in zitten dan is er niet fijn mee te rijden, in bijv de file.
auto bokt en stoot bij gas geven en loslaten.
garage zegt abs module en ecu, zijn ontregeld.

en toen gisteren deze erbij. dit was de druppel nu moeten alle problemen worden opgelost/oorzaak gevonden.

iemand die ons verder kan helpen, heb op internet bedrijven gevonden die abs/tracs en ecu repareren, iemand hier ervaring mee.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is die garage een dealer of universeel?
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Gezien de motivatie om het bij de garage te laten doen, denk ik niet dat het bij een dealer gebeurt is...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
wesselsT5
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.05.2011 - 19:36

gaat hier idd om een universele garage.

iemand die verder kan helpen.....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik zet in op een dealer
Volvo for life
wesselsT5
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.05.2011 - 19:36

wij niet helaas, aardig ruzie gehad met de dealer over die vast loper, tot dat dat gebeurde werd de auto dealer onderhouden, altijd veel geld gekost.

daarna was het over met de dealer (en zijn hoge kosten) vandaar....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Succes dan verder....

Ik mis ook even waarom een dealer op een 7 jaar oude auto met 170.00km op de klok 5 jaar na de aankoop iets kado moet gaan doen en niet de normaal gangbare prijzen mag berekenen....
Volvo for life
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak van de vastloper bij een dealeronderhouden auto. 170k zou dan toch normaal moeten kunnen?

Natuurlijk is de garantie voorbij maar niet de normale levensverwachting die je bij het product mag verwachten, toch? Dus afhankelijk van de oorzaak is het zeker redelijk om enige coulance te verwachten (of niet natuurlijk - er zijn ook een hoop oorzaken denkbaar die je aan de berijder toe mag schrijven.....).
Gebruikersavatar
bas850
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
Locatie: lelystad

wesselsT5 schreef:
als deze storingen er in zitten dan is er niet fijn mee te rijden, in bijv de file.
auto bokt en stoot bij gas geven en loslaten.
garage zegt abs module en ecu, zijn ontregeld.

en toen gisteren deze erbij. dit was de druppel nu moeten alle problemen worden opgelost/oorzaak gevonden.

iemand die ons verder kan helpen, heb op internet bedrijven gevonden die abs/tracs en ecu repareren, iemand hier ervaring mee.
Hoe is het met de LMM die al eens vervangen?
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Gebruikersavatar
Johras
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
Locatie: Barendrecht

Ik heb de immobilizer melding ook diverse keren gehad. Ik weet niet precies meer wat ze toen gedaan hebben maar volgens mij is er een ring bij het contactslot vervangen. Had te maken met de ontvanger die de transponder van de sleutel uit leest of zoiets. Misschien kan één van de experts dit bevestigen ;)

Ik had het overigens alleen bij warm weer en als je de auto probeerde te starten ongeveer 15-45 minuten na hem uit te zetten. Heel vervelend als je net boodschappen gedaan hebt en lekker ijs gekocht hebt :P
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Aan een universele garage heb je met dit soort meldingen helemaal niets.
Zij kunnen met de universele apparatuur niet genoeg uitlezen.

Je bent dan toch aangewezen op de Dealer of een Volvo specialist.

Je hoeft toch niet naar dezelfde dealer waar je ruzie hebt gehad?
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
wesselsT5
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31.05.2011 - 19:36

@ MN-NL

Alle olie was uit het blok, geblazen/gezogen. weet niet of dit iets te maken had met het turbo druk ventiel.

Garantie is dan idd voorbij, het gaat me verder in dit topic ook niet meer op de dealer of zijn prijzen en wel of niet een coulance houding. wij hebben afscheid genomen van de dealer.


LMM is nog niet vervangen ETM is al wel eens schoongemaakt.

Ik heb enkele verhalen gelezen dat de antenne ring vervangen is en daarna is het over maar ook enkele dat het probleem er nog steeds is.

Zoals de garage al zegt, het kan allemaal met elkaar te maken hebben.
storing van de Emissie kan ook wel storing geven op de Immobilizer, via de ECU. zeg het maar.

om luk raak ieder onderdeel te vervangen wat storing geeft kost ook bakken vol geld.

@ AlexV70, ik zal eens naar ets1 bellen, maar ik wacht tot na a.s zaterdag dan ga ik naar de garage om te horen wat ze daar verder uitgezocht hebben.

@ de rest, bedankt voor de reacties..


zijn er nog experts die mij hier meer over kunnen vertellen of verder kunnen helpen.
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

wesselsT5 schreef:Hallo Mensen,

2007 blok vast gelopen (@169dkm), blok is gereviseerd, door garage
omdat de dealer de volle mep rekende voor deze reparatie


Toen begonnen de foutmeldingen. ABS remservice vereist, Emissie service.

Wat is "de volle mep" voor de reparatie? De normale prijs die een dealer rekent?
Ik heb de motor van mijn vorige wagen laten repareren bij de dealer, nadat deze was vastgelopen. Ik was zo stom geweest om de distributie te laten vervangen door een ander dan de dealer. Deze heeft een bout gebruikt, die niet hergebruikt had mogen worden, met alle gevolgen van dien.
De dealer heeft de boel weer in orde gemaakt. Het kostte me behoorlijk wat geld, maar ik had wel het volle vertrouwen in de dealer.
Daarna ook nooit meer problemen gehad.

Nu ben je naar een universele garage gegaan en hebt de motor laten reviseren. Daarna zijn allerhande foutmeldingen tevoorschijn gekomen.
Een dealer heeft speciale apparatuur om alles te kunnen uitlezen. Die had er waarschijnlijk snel genoeg achter gekomen wat er mis is, al heb ik het vermoeden dat deze meldingen niet hadden verschenen, als je de motor bij de dealer had laten reviseren.
En als ze wel hadden verschenen, had dit waarschijnlijk allemaal garantiewerk geweest.

Ik ben bang dat je er niet uit gaat komen, zolang je niet naar een dealer gaat om de boel eens goed te laten uitlezen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

wesselsT5 schreef:@ MN-NL

zijn er nog experts die mij hier meer over kunnen vertellen of verder kunnen helpen.
Ja, de dealer!
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gebruikersavatar
wim998nl
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 24.11.2008 - 21:02
Locatie: Purmerend

Een volvo na bj2000 is gewoon een lastige en complexe auto om storingen te zoeken zonder "VIDA" uitlees software.
Je kan beter naar een goede specialist gaan die met VIDA werkt.
v70 ---november 2002 automaat 310000km
mvg Wim Butter
powerrr
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2008 - 16:13

Dat het lastig is een diagnose te stellen is zeker. De dealer (en lees: uitsluitend de dealer!) heeft mijn V70 T4 gered alvorens hij het stempel 'woonwagen' heeft gekregen. Mijn V70 was ooit gechipt (sorry @Bart)
Chippen?! Tuurlijk, ging best een 5000 km goed.

Om een kort verhaal lang te maken: blijf met je kl....@!##!$! van de CEM af (die er bij mij meerdere malen uitgeweest is en ingezet i.v.m. terugzetten van gechipte software)

Nieuwe computer was voor mij de oplossing, en UITSLUITEND de dealer heeft deze kunnen stellen (ze werden er lettterlijk gek van!)

Een auto kan raar doen, verschillende meldingen, inhouden, abs, olie, immobilizer etc. Inhalen van vrachtwagens, uitvallen en vervolgens op goed geluk kunnen laveren naar een stukje vertrouwd groen gras in de berm (zonder iets te raken)

Leve de dealer, een prijsvechter zal het nooit worden, maar waar een ander universeel bedrijf het 'opgeeft' gaan zij verder.

Succes met de zoektocht i.e.g.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik vrees dat je er zonder dealer of iemand met echt verstand van de Volvo materie er niet uit komt.
Je loopt er op deze manier financieel op leeg denk ik,een uurtje zoeken is al snel 75 euro..
powerrr
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2008 - 16:13

Idd. om te voorkomen dat je met 'Kluitje in het riet. Kastje muur..etc.' te maken krijgt.
Gewoon UITLEZEN en vertrouwen (fingers crossed) En achteraf ben je bij de dealer niet duurder uit!
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Eens met bovenstaande reactie,s
Storingzoeken kan heel lastig zijn het ene defect kan weer iets anders defect laten lijken.

De opening van de topic starter geeft al aan dat deze garage het niet gaat redden.

Gewoon naar de dealer kost wat heb je ook wat...een goede diagnose .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”