S80 D5 5-traps geartronic

De grotere Volvo's
Plaats reactie
JoMoCars
Starter

Ik heb onlangs mijn S80 D5 zijn geartronic laten flushen en sindsdien gaat mijn derde versnelling niet meer. Geeft er iemand een oplossing hiervoor of moet ik een andere bak laten steken? Alle tips welkom.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Terug naar diegene die het flushen heeft gedaan.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
DrRossi
4th Gear member

Of even uit lezen, na het fluchen is het zinvol de teller en de bak te laten resetten.
Schakel momenten worden dan weer opnieuw ingeleerd.
Werkte bij mij erg goed!
Sinds ik over de juiste apparatuur beschik is dat zo gepiept!
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
buikijn
3rd Gear member

Bij de 5 traps gt weet ik toevallig, dat je deze symptomen krijgt na het losdraaien van de verkeerde bout. Als ze hebben gevuld via de bout die bovenop de bak zit, zijn hun absoluut fout. Ik zou naar hun toe gaan en hier op een subtiele manier naar vragen.

Deze bout houdt nl een remband vast, welke nu los zit.
JoMoCars
Starter

Beste buikpijn, dit lijkt me heel interessant het gene je zegt. Kan je aub. iets meer tips geven, of iets technischer zijn. K versta niet goed wat een remband is, zit dat binnenin die geartronic en heeft iedere versnelling dan zo'n remband, kan dat hersteld worden of moet er toch een andere bak in? Bedankt alleszins voor de info, ik zal er zeker naar vragen deze week en hou je op de hoogte.
buikijn
3rd Gear member

http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=15297

Hier staat de nodige info, het kan geen toeval zijn, 10:1 dat deze fout gemaakt is.
JoMoCars
Starter

Beste buikpijn, het is idd. zoals u het zegt, zeer zeker zal het zo gebeurd zijn!
Ik ga er vandaag nog mee terug naar de garage. Bedankt voor de info!!
buikijn
3rd Gear member

en? nog nieuws van de 'flushkoning' ?
JoMoCars
Starter

Ja hoor! in de garage hebben ze toegeven dat het zo gebeurd is. er is ondertussen iemand van de verzekering geweest om de schade te bekijken, en hoogst waarschijnlijk zal er in t begin van volgende week een kompleet nieuwe aut. versnellingsbak ingebouwd worden. Dat is dus zeker goed nieuws hé! allemaal dankzij jouw! Nog eens bedankt voor uw reaktie, u heeft me zeer goed geholpen.
JoMoCars
Starter

Ondertussen hebben ze daar in de garage al terug een flush gedaan van een XC70 met gelijkaardige versnellingsbak en alles was perfect. Het was dus idd. die stomme bout daar bovenaan die dus heel grote gevolgen kan hebben.
Dus opletten zou ik zeggen tegen de mensen die ook een 5-traps geartronic zitten hebben in hen Volvo. Flushen is goed maar via de juiste openingen dan.
buikijn
3rd Gear member

fijn om te horen dat het allemaal zo goed af loopt. Nou maar hopen dat je weer snel rond kan rijden met alle beschikbare versnellingen.
buikijn
3rd Gear member

Probleem met je automaat inmiddels verholpen?
JoMoCars
Starter

Ja hoor, ze hebben er een revisie van Volvo in gemonteerd en mijn S80 rijdt terug fantastich!! De garage geeft het op hen BA verzekering genomen.
Nog eens bedankt voor uw info.
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”