Verschil Bifuel en gewoon G3

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Guestuser

Weet iemand wat het echte verschil is tussen een Volvo op gas g3 en een Bifuel op g3? Het valt mij op dat deze beide worden aangeboden.
Ik begrijp dat bifuel vanaf de fabriek wordt in gebouwd; maar is dat het enige verschil? Doen ze verder nog iets met de techniek of de motor?

Ik rij zo'n 35000 per jaar en Volvo's staan bekend dat ze goed op gas rijden. Geld dat ook voor de moderne motoren die bv in de v40 zitten?

THANKS!!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

bij de Bifuel's is de installatie inderdaad in de fabriek ontwikkeld en gemonteerd, je hebt ook een brandstfmeter voor de LPG in het dashboard. Daar komt bij dat de S/V40 Bifuels een andere cilinderkop hebben, bij een achteraf gemonteerde installatie is het wel zaak zeker te weten dat dit gebeurt is.

Bij de S60/V70/S80 Bifuel is de benzinetank kleiner om ruimte te maken voor de verzonken LPG tank. Daarnaast zijn deze modellen ook voor CNG (aardgas) te verkrijgen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”