Hallo, wij hebben sinds een week een S80, 2.4 170 pk uit augustus 2003 (gemodificeerde model). We hebben de auto particulier gekocht. De auto heeft 125.000 km gereden en is altijd bij de dealer onderhouden. Dit hebben we gecheckt en volgens de dealer zijn er nooit schades of bijzondere reparaties geweest. De auto rijdt heerlijk, maar er is zo nu en dan een geluid hoorbaar. Een monteur van de Volvo vertelde dat het het geluid is van de aircopomp, hetgeen normaal schijnt te zijn.
Een tweede geluid doet zich voor tussen de 100 en 125 kilometer per uur. Het is een zoemend geluid dat in sterkte verandert bij onefffenheden in het asfalt. Het geluid blijft ook bestaan als de wagen vrij wordt geschakeld.
Kan iemand iets vertellen over beide geluiden? Zijn er rond deze tellerstand andere mankementen te verwachten?
Geluiden in de S80
Bij mij maakt de airco ook af en toe een wat tikkend geluid. Is altijd maar eventjes. Het andere geluid kan ik niet thuisbrengen.
-
- Starter
De banden zijn prima en volgens standaard specificatie. Inmiddels nog even bij de dealer geinformeerd. Deze dacht eveneens aan een wiellager, omdat het geluid na vrijschakelen blijft voortbestaan. Het geluid van de aircopomp is steeds 1 a 2 seconden. Het geluid valt op omdat de auto voor het overige ronduit stil is.
- olympus1
- 3rd Gear member
zou wel eens aan de wiellagers kunnen idd..
Ik heb net dezelfde probleem denk ik... Tegen lage snelheden -40 km/h is het precies of de hele auto trilt, je kan het vergelijken met bv een wiellager dat versleten en als je stil rijdt dat je de auto voelt schuren ( van de wiellagers komende dan).Wie een kapotte wiellager heeft gehad weet waar ik het over heb... boven de 40 km is dat schurend gevoel weg en wordt het een soort 'zingend' geluid en dit wordt erger naarmate ik de 90 km voorbij ben, en eens tegen de 130 is deze al minder hoorbaar.. Ben bij dealer geweest ze hebben er eens mee gereden en rarara ze hoorden niets abnormaal... koste mij 25 euro en toen ik ermee wegreed was natuurlijk alles hetzelfde.. Was ervan overtuigd dat het een rollement zou zijn, maar niet dus, volgens de dealer...tja..
Ik heb net dezelfde probleem denk ik... Tegen lage snelheden -40 km/h is het precies of de hele auto trilt, je kan het vergelijken met bv een wiellager dat versleten en als je stil rijdt dat je de auto voelt schuren ( van de wiellagers komende dan).Wie een kapotte wiellager heeft gehad weet waar ik het over heb... boven de 40 km is dat schurend gevoel weg en wordt het een soort 'zingend' geluid en dit wordt erger naarmate ik de 90 km voorbij ben, en eens tegen de 130 is deze al minder hoorbaar.. Ben bij dealer geweest ze hebben er eens mee gereden en rarara ze hoorden niets abnormaal... koste mij 25 euro en toen ik ermee wegreed was natuurlijk alles hetzelfde.. Was ervan overtuigd dat het een rollement zou zijn, maar niet dus, volgens de dealer...tja..
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
- Frumpy
- 5th Gear member
Dat geluid heb ik ook, maar dan alleen aan de linkerkant. De Volvodealer kwam destijds tot de conclusie dat het aan de banden ligt.
Nou heb ik sinds een week of twee nieuwe banden, maar het geluid is nog steeds, dus ik denk ook dat het een wiellager is.
1) Wat kost de vervanging van een wiellager voor S80, iemand al laten doen?
2) Kan het ook aan de aandrijfas liggen? Daar zitten toch ook van die stalen kogels in de homokineten?
Nou heb ik sinds een week of twee nieuwe banden, maar het geluid is nog steeds, dus ik denk ook dat het een wiellager is.
1) Wat kost de vervanging van een wiellager voor S80, iemand al laten doen?
2) Kan het ook aan de aandrijfas liggen? Daar zitten toch ook van die stalen kogels in de homokineten?