Goede morgen samen,
Na even zoeken, ben ik deze nog niet tegengekomen (denk ik):
Wat me ook nog, in negatieve zin dan, opvalt bij de v50 1.6, is de 'kleine' brandstoftank van ca. 50l.
Toen ik dit aan de Volvo-verkoper vroeg, zei die me doodleuk dat er bij de V50 geen andere tanks bestonden omwille van de veiligheid. De tank zit volgens die man op de meest veilige plaats in de V50 en meet daarom maar 50l.
Bullshit: de 2l heeft er eentje van ca. 60l. (de verkoper viel uit de lucht, lol).
Heeft al iemand een 60l tank in de plaats van een 50l tank gemonteerd?
De ruimte zou er moeten zijn.
Mij lijkt dit mogelijk.
Wat denken jullie?
brandstoftank
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- Blackraven
- 2nd Gear member
ook mijn 2.4 heeft een 62 liter tank.
Het lijkt erop dat ze bij volvo voor +/- dezelfde actieradius hebben gekozen ipv dezelfde hoeveelheid brandstof...
Ik zou inderdaad dan ook een 60 liter tank willen hebben in jouw geval
Ik kan meegaan in je redenering, maar ik denk dat je in jouw geval beter een second opinion bij een andere dealer kunt gaan halen.
De enige gevallen waar ik van weet dat de brandstoftank wordt vervangen is de zgn. gaatjesboorders
Het lijkt erop dat ze bij volvo voor +/- dezelfde actieradius hebben gekozen ipv dezelfde hoeveelheid brandstof...
Ik zou inderdaad dan ook een 60 liter tank willen hebben in jouw geval

Ik kan meegaan in je redenering, maar ik denk dat je in jouw geval beter een second opinion bij een andere dealer kunt gaan halen.
De enige gevallen waar ik van weet dat de brandstoftank wordt vervangen is de zgn. gaatjesboorders

V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
-
- 2nd Gear member
Volgens mij te maken met het halen van de lage uitstoot.
Als je 60L vol moet tanken sleep je al +10KG meer mee, waardoor de uitstoot ook naar boven zal gaan...
Als je 60L vol moet tanken sleep je al +10KG meer mee, waardoor de uitstoot ook naar boven zal gaan...
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman

Resto project: '95 480 GT Turbo
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat er in 2004 nog maar weinig sprake was van uitstoot en dat is dan launchdag, dus bij het ontwerp een paar jaar eerder zal er al helemaal geen sprake van geweest zijn 

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en je komt er niet verder mee dan de kleinere tank van de 2.0D
Volvo for life