Hoi,
Ik heb een V50, 2.0D bj 2004. Eind vorig jaar is mijn dynamo vervangen en sinds dien heb ik meer problemen gehad. Een maand later kreeg ik start problemen en gaf bij uitlezen aan dat de EGR klep stuk was. Deze vervangen maar nog steeds startproblemen. Alles inwendig laten reinigen en later de EGR klep laten dichtzetten... Nog steeds startproblemen.
Daarnaast werkt mijn Xenon verlichting niet meer. Deze zat er meer dan een jaar in en plotseling viel hij steeds uit. Doe ik het contact aan zonder te starten blijft hij het doen. Start ik de auto dan gaat hij naar 10 seconden uit.
Voordat we alles gaan nalopen en zoeken.... heeft iemand een idee?
Groeten,
mark
Is het een elektrische storing?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Slechte dynamo geplaatst?
Misschien dat deze een zeer onstabiele spanning levert?
Zijn de problemen met de xenon begonnen voordat de dynamo vervangen was of pas erna?
Ik vermoed dat je een aftermarket xenon set hebt zitten? Wat voor ene is dat? Er gaan namelijk verschillende verhalen rond van goedkope sets die allerhande elektronische storingen veroorzaken.
Slechte dynamo kan denk ik ook aan de basis liggen van het xenon probleem (stabiele spanning vanaf de batterij, maar zodra de motor draait onstabiele spanning van de dynamo)
Ik ben maar even aan het brainstormen hier
Misschien dat deze een zeer onstabiele spanning levert?
Zijn de problemen met de xenon begonnen voordat de dynamo vervangen was of pas erna?
Ik vermoed dat je een aftermarket xenon set hebt zitten? Wat voor ene is dat? Er gaan namelijk verschillende verhalen rond van goedkope sets die allerhande elektronische storingen veroorzaken.
Slechte dynamo kan denk ik ook aan de basis liggen van het xenon probleem (stabiele spanning vanaf de batterij, maar zodra de motor draait onstabiele spanning van de dynamo)
Ik ben maar even aan het brainstormen hier

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 5th Gear member
Simpele test, haal je xenon lampjes er eens uit een plaats de halogeen lampjes terug.
Kijk of er dan nog problemen ontstaan?
Laat ook je accu eens doormeten of die nog wel voldoende levert?
Kijk of er dan nog problemen ontstaan?
Laat ook je accu eens doormeten of die nog wel voldoende levert?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Hartland
- 1st Gear member
Bedankt voor de reacties.
De problemen (start en Xenon) zijn na het plaatsen van een nieuwe (gereviseerde) dynamo ontstaan. Daarvoor heeft het Xenon setje het een jaar goed gedaan.
De dynamo is er al af geweest en is getest. Volgens de leverancier is deze goed.
De xenon lampjes eruit gehaald en normale halogeen lampjes geplaatst. Deze doen het gewoon.
De accu laten doormeten (is wel 7 jaar oud) maar konden niks raar vinden. Denk toch dat het aan de accu ligt, maar is een beetje zonde om een nieuwe te kopen als dit het niet is.
Ik ga zaterdag de xenon set in een andere auto testen. Dan weet ik zeker of deze set goed is.
Ik sta open voor meer suggesties
De problemen (start en Xenon) zijn na het plaatsen van een nieuwe (gereviseerde) dynamo ontstaan. Daarvoor heeft het Xenon setje het een jaar goed gedaan.
De dynamo is er al af geweest en is getest. Volgens de leverancier is deze goed.
De xenon lampjes eruit gehaald en normale halogeen lampjes geplaatst. Deze doen het gewoon.
De accu laten doormeten (is wel 7 jaar oud) maar konden niks raar vinden. Denk toch dat het aan de accu ligt, maar is een beetje zonde om een nieuwe te kopen als dit het niet is.
Ik ga zaterdag de xenon set in een andere auto testen. Dan weet ik zeker of deze set goed is.
Ik sta open voor meer suggesties