145 wil niet starten, aanslepen wel, maar

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

vanavond liet mijn volvo na wat gestotter, me ineens staan. in zo verre, toen ik weg wilde gaan kreeg k hem niet meer aan de praat.
Wel rondgooien, maar niet starten, niet op gas maar ook niet op benzine, en ja beide zitten nog in de tank.

mijn exman kwam me opslepen en dan slaat ie vrijwel meteen aan, maar zodra ik gas loslaat dat het toerental daalt slaat ie gelijk af

Toen ik heen reed had ik het idee dat ie af en toe op 3 poten liep, hij stotterde ook af en toe.

Kan iemand mij advies geven waar ik naar kan zoeken?

Alvast bedankt
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als hij het op benzine en gas niet start en op drie poten loopt dan is het waarschijnlijk de ontsteking. Wanneer zijn contactpunten vervangen en afgesteld, en de condensator rotor, verdelerkap en bougies vervangen? Als je dat niet weet dan zou ik die eerst allemaal vervangen.
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

of hij echt op 3 poten loopt weet ik nie het klinkt af en toe zo.
contactpunten zijn in februari afgesteld samen met de kleppen. verder is nog niets vervangen sinds ik de auto heb vanaf augustus. Rotor is in februari uit mijn donorwagen overgezet, samen met de verdelerkap. Dus ik zal morgen eens beginnen met de bougies
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik raad je aan om er een nwe rotor en verdeelkap op te zetten, die kosten weinig en je weet dan zeker dat ze 100% zijn. Er hoeft maar een haarscheurtje in de verdeelkap te zitten en je hebt dit soort problemen. Bougiekabels even controleren op groene aanslag op de contacten, liefst ook vervangen als ze er niet goed uitzien. En ga voor NGK of Bosch bougies, dat zijn de beste. Succes!
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

Dankjewel,
De bougiekabels zijn schoon en heel, die heb ik al nagekeken, bougies zien er ook nog netjes uit, zijn NGK maar die worden toch vervangen.
Dan nog iemand regelen die met me een rotor en verdeelkap kan gaan halen en hopen dat dat het is. Dinsdag mag ik bij mijn nieuwe baas beginnen, en ik heb geen ander vervoersmiddel....... en om 60 km heen te lopen is me net iets teveel hahahahaha
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

heb je de bougiekabels ook doorgemeten?
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

Nee helaas heb ik die mogelijkheid (nog) niet.
Vandaag komt een buurman die monteur is kijken, ik hoop dat hij me uit de brand kan helpen. Ik heb nog niet al het gereedschap wat we hadden toen ik nog bij mijn ex-man was, dus een beetje hulp heb ik nu wel eens nodig helaas......
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

bij de action heb je er eentje 5 euro
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

helaas ligt die ook al niet op loopafstand. Ik hoop dat we morgen verder komen, dan krijg ik hulp met auto, de monteur is nog steeds niet geweest:S
onderschriftloos.........
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

Morgen worden de verdelerkap, bougies en contactpunten vernieuwd, hij vonkte nauwelijks meer.
Hij heeft hem even aan het lopen gehad, maar na uitzetten kregen ze hem niet meer aan de gang.

Bedankt voor het advies allemaal:D
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik heb hetzelfde probleem gehad, probleem bougiehoofdkabel. Van bobine naar verdeler.
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

wat is de accu spanning?
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

Accuspanning is prima, na het schoonmaken van de ontsteking start hij ook weer, maar morgen wordt dat alles toch maar vervangen, niet dat ik volgende week weer zo sta
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

vette contactpunten... voor mij ooit een les geweest:

eerst contactpunten stellen, daarna pas kleppen indien zelfde speling, dit voorkomt dat je met een bagger vetten voelermaat in je contactpunten staat te roeren met alle narigheid van dien!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

Daar heb je een punt. Zal dat doorgeven dadelijk nog , niet dat ik weer met sores kom te zitten
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

MAW, altijd je voelermaatjes schoonmaken voordat je begint bij je contactpunten, er hoeft echt maar een minimaal beetje smeer oid op te zitten... die zie jij niet, maar je contactpunten doen nioet meer dan!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
retsok
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 29.08.2010 - 19:38

Als je toch al de complete ontsteking gaat vervangen, neem dan ook de condensator gelijk mee. Daar heb ik onnodig lang mee lopen kl*ten.
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

contactpunten zijn vervangen, hij liep weer goed. Na ongeveer een 30 km een kleine backfire en stotteren. Ik zet hem tuis af en hij slaat weer niet aan. Had gas vol getankt en weer wat benzine erin gedaan.

Elke bougie eruit gehad (een voor een) en schoongemaakt met een bougieborsteltje. Toen sloeg hij wel aan, maar liep niet goed. Weer af gezet en daarna niet meer aanslaan. Hier in de buurt is niets meer open. Is er misschien iemand die een noodgreep kan bedenken om hem aan de praat te krijgen tot ik de onsteking etc. in zijn geheel kan laten vervangen?

Die monteur die erbij was zei hij vonkt niet of nauwelijks.
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
retsok
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 29.08.2010 - 19:38

Swieb schreef:contactpunten zijn vervangen, hij liep weer goed. Na ongeveer een 30 km een kleine backfire en stotteren. Ik zet hem tuis af en hij slaat weer niet aan. Had gas vol getankt en weer wat benzine erin gedaan.

Elke bougie eruit gehad (een voor een) en schoongemaakt met een bougieborsteltje. Toen sloeg hij wel aan, maar liep niet goed. Weer af gezet en daarna niet meer aanslaan. Hier in de buurt is niets meer open. Is er misschien iemand die een noodgreep kan bedenken om hem aan de praat te krijgen tot ik de onsteking etc. in zijn geheel kan laten vervangen?

Die monteur die erbij was zei hij vonkt niet of nauwelijks.
Klinkt inderdaad als de condensator.
Helaas woon ik in Noord-Holland dus ik kan je niet helpen.
Onderdelen zat hier in reserve.

Een klein, niet zo sociaal truukje. Zet hem buiten de bebouwde kom en bel de ANWB. Deze hebben middelen om na sluitingstijd aan onderdelen te komen.
Maar dat heb je niet van mij gehoord.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

helaas woon je niet in de buurt van hilversum, ik heb nog een condensator liggen...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”