nivomat en verlagen, geen effect?

Plaats reactie
chris_zweden
3rd Gear member

Hi allemaal,

Vandaag de s80 laten verlagen, voor is dat prima gelukt alleen achter is hij slechts ~1 cm lager. De dealer zegt dat dat komt omdat ik nivomat / niveauregeling heb. Is het mogelijk dit te omzeilen zodat hij achter ook 3cm zakt? Nieuwe dempers heb ik geen zin in... te duur en is het niet waard. En continue met 100kg+ in de kofferbak is iets teveel van het goede.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nieuwe banden heb die 45 zijn ipv 50 dus het visuele effect is groter, maar dat heb ik bewust gedaan zodat het slagschip gevoel weg is, en dat is gelukt.
De auto voelt een stuk "Duitser" aan maar dan zonder het afschuwelijke interieur. :D

Er zitten overigens eibach veren onder. Ik heb voor het gemak wat foto's gemaakt.

achter

Afbeelding

voor

Afbeelding

achter

Afbeelding

voor

Afbeelding

En 1 van achter van hoe het vroeger was (met oude 50 banden)

Afbeelding
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
Iroll
6th Gear member

blastaway
5th Gear member

Ja, zo werkt het helaas niet met nivomats. Kijk eens bij SAM Zweden. Die hebben sets voor de nivomats. Je moet de nivomats met brackets verlagen.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
V70 classic
3rd Gear member

blastaway schreef:Ja, zo werkt het helaas niet met nivomats. Kijk eens bij SAM Zweden. Die hebben sets voor de nivomats. Je moet de nivomats met brackets verlagen.
Klopt
Maar wil je orgineel 4 cm verlagen.
Dan zul je naar nivo's voor de R ( de korte variant dus) moeten in combi met die bussen.

SK6 Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
chris_zweden
3rd Gear member

Sam is 3 uur rijden en kost €1100 dus dat wordt een beetje te gek... had gehoopt dat het aan te passen was...

@v70 classic

Zo'n R set, hoeveel korter is die dan standaard? En kan ik die ergens 2e hands bemachtigen of anders nieuw (wat kost zoiets?)

Ik lees op internet net dat er wel veren zijn die geschikt zijn voor nivomat, althans dan krijg je wel 3cm verlaging. Allemaal uit de vs of zweden, iemand ervaring met zoiets? google: volvo nivomat lowering springs.
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
spooky202
3rd Gear member

De brackets om je nivomats te verlagen kosten iets van 75 euro (European Tuning heeft ze). Hier hoef je zelfs je veren niet voor te vervangen (geloof ik).
Casper

MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

chris_zweden
3rd Gear member

Ok top, ga ik hun even contacteren.

Edit:

Dan moet het deze zijn? http://www.europeantuning.nl/shop/index ... t&Itemid=2

Zal ze morgen bellen of ik zoiets maandag binnen kan krijgen... dinsdag lekker op vakantie met de auto.
Rica stage2
V70 classic
3rd Gear member

chris_zweden schreef:Sam is 3 uur rijden en kost €1100 dus dat wordt een beetje te gek... had gehoopt dat het aan te passen was...

@v70 classic

Zo'n R set, hoeveel korter is die dan standaard? En kan ik die ergens 2e hands bemachtigen of anders nieuw (wat kost zoiets?)

Ik lees op internet net dat er wel veren zijn die geschikt zijn voor nivomat, althans dan krijg je wel 3cm verlaging. Allemaal uit de vs of zweden, iemand ervaring met zoiets? google: volvo nivomat lowering springs.
Het gaat dan om 2 cm met de kortere Nivo's
En 2 cm met die bussen van ET.
Wellicht kun je nog wat winnen met zelfbouw constructies.
Op het 850 forum heeft iemand zelf bussen gemaakt.
Kan zo niet zeggen wat die deden in hooogte verschil.

Ik houd het wel in de gaten want die van mij lijkt ook wel op een XC.
Is weer wel makkelijk in het bos, dat weer wel.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Plaats reactie

Terug naar “S80”