9 versnellingen AT ZF
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Is dit niet iets wat Volvo zou moeten interesseren om de concurentie met de ( veelal in lengterichting geplaatste) oosterburen beter aan te kunnen?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Ik zou dan eerder voor een CVT of een DSG bak gaan.Quota schreef:Is dit niet iets wat Volvo zou moeten interesseren om de concurentie met de ( veelal in lengterichting geplaatste) oosterburen beter aan te kunnen?
De classic automaat zoals we die nu nog aantreffen in de roffels zijn natuurlijk al lang uit de tijd.
Op zich doet mijn GT het wel redelijk.
Maar bakken met koppelomvormers ed zuipen als een bootsman (door de slip).
We zullen afwachten waar men naar toe gaat met Volvo.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21324
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik maar denken dat Ford niet zoveel meer te zeggen heeft over Volvo ...
Die 9-traps bak begint op een CVT te lijken. Is dat wat ze willen? Mijn AW 30-43 zuipt inderdaad maar ik ben wel tevreden.
Die 9-traps bak begint op een CVT te lijken. Is dat wat ze willen? Mijn AW 30-43 zuipt inderdaad maar ik ben wel tevreden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Ik weet niet in hoeverre Ford daar nog iets over te zeggen heeft na de verkoop van Volvo aan Geely.
Aan de andere kant zal deze bak zwaarder zijn dan een 6-bak, dus verlies je aan die kant weer. Daarbij is het koppel tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Dat was bij Volvo Trucks ook de reden om terug te stappen van een 16-bak naar een 12-bak (+ het gewichtsverschil).
Aan de andere kant zal deze bak zwaarder zijn dan een 6-bak, dus verlies je aan die kant weer. Daarbij is het koppel tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Dat was bij Volvo Trucks ook de reden om terug te stappen van een 16-bak naar een 12-bak (+ het gewichtsverschil).
Jagen doe je in het bos...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
"Volgens ZF is de 9HP-transmissie opgewassen tegen een maximale trekkracht van 280 tot 480 Nm"crosskabouter schreef:Ik weet niet in hoeverre Ford daar nog iets over te zeggen heeft na de verkoop van Volvo aan Geely.
Aan de andere kant zal deze bak zwaarder zijn dan een 6-bak, dus verlies je aan die kant weer. Daarbij is het koppel tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Dat was bij Volvo Trucks ook de reden om terug te stappen van een 16-bak naar een 12-bak (+ het gewichtsverschil).
Dit maakt de bak volgens mij geschikt voor de meeste motoren die Volvo momenteel aanbiedt... :roll:
Dit zou Volvo in ieder geval snel kunnen helpen bij het reduceren van de uitstoot, doordat een langere eindoverbrenging mogelijk wordt...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Ach als je maar genoeg betaald mag je gewoon een DSG stan leveren in een volvo hoor.crosskabouter schreef:Ik weet niet in hoeverre Ford daar nog iets over te zeggen heeft na de verkoop van Volvo aan Geely.
Aan de andere kant zal deze bak zwaarder zijn dan een 6-bak, dus verlies je aan die kant weer. Daarbij is het koppel tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Dat was bij Volvo Trucks ook de reden om terug te stappen van een 16-bak naar een 12-bak (+ het gewichtsverschil).
Als je er maar geen DSG opzet.
Dat mocht met de TDI ook niet.
Dat DSG is denk ik gewoon de beste bak nu te krijgen voor 80% van het wagenpark.
Het rijdt zuinig, sportief en is sterk.
maar goed waarom niet het wiel opnieuw uitvinden.
grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Jij vermoed/weet dat er nog een afname verplichting voor Volvo is opgenomen in het koopcontract wat Geely met Ford heft getekend?945i schreef:Geloof mij nou maar, Volvo is (voorlopig) niet vrij in de keuze voor motoren en bakken.
Ze zijn niet helemaal gek bij Ford....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Ik bedoel, dat je met zo'n hoog koppel zoveel versnellingen niet nodig hebt. Dat de ZF-bak het koppel aankan geloof ik wel.Quota schreef:"Volgens ZF is de 9HP-transmissie opgewassen tegen een maximale trekkracht van 280 tot 480 Nm"
Dit maakt de bak volgens mij geschikt voor de meeste motoren die Volvo momenteel aanbiedt... :roll: