Gr. Justin
940 2.3i turbo
-
Justin-850
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Hierboven
Je kunt 'm even een pb sturen 
Gr. Justin
Gr. Justin
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3816
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
kwalitatief hoef je een 20v niet te laten staan.Dicks850je schreef:Maar ben toch wel nieuwsgierig naar het verschil tussen 10V en 20V buiten de Pk's om!?
de blokken zijn kwa opbouw gelijk buiten de 10 kleppen extra.
ook de kleppenbediening is bij beide hydraulisch.
alleen het karakter tussen deze 2 motoren verschilt iets.
voor mijn gevoel is de 10v onderin de toeren iets soepeler,maar bij een
vergelijk met een andere 850 20v,waarbij we bij 100km/u gelijktijdig
op het gas gingen,was er nagenoeg geen verschil,wel trekt de 20v
iets lekkerder door in de toeren.
verder zijn de versnellingsbak verhoudingen iets anders van de 20v.
en het geluid(roffel)is bij de 10v iets beter te horen dan bij de 20v.
geen glans zonder wrijving
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Kort maar krachtig: Neen.Dicks850je schreef:Maar zit er dan kwaliteitsverschil tussen de 2.5 10V en 2.5 20V behalve de pk's?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het uitrustingsnivo van een 20 klepper was doorgaans rijker
Volvo for life
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
De 850 heeft meer electronica, met de bijbehorende problemen (uit ervaring: plots uitvallen/niet starten), ik ben een kneus op electronica gebied, dus voor mij staat een 945 met 2.3 LPT bovenaan.Dicks850je schreef:Uit puur interesse, daar hebben we thuis een meningsverschil :? over, wat is een betere motor de 2.3 of de 2.5 uit de 850?
(zie mijn onderschrift)
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
Justin-850
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Dat plots uitvallen en niet willen starten kan te wijten zijn aan relais 103. Een bekend probleempje, ik heb er altijd een reserve in de auto liggen voor het geval datGustaf Larson schreef:De 850 heeft meer electronica, met de bijbehorende problemen (uit ervaring: plots uitvallen/niet starten), ik ben een kneus op electronica gebied, dus voor mij staat een 945 met 2.3 LPT bovenaan.Dicks850je schreef:Uit puur interesse, daar hebben we thuis een meningsverschil :? over, wat is een betere motor de 2.3 of de 2.5 uit de 850?
(zie mijn onderschrift)
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Dat niet starten was idd relais probleem en opgelost, echter uitvallen leek daar niet mee te maken te hebben. Blijft dat de 940 sleutelvriendelijker is.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
denk b.v. aan een een airco met problemen, dat scheelt een dag arbeidsloon
Volvo for life
-
Justin-850
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Ben ik het mee eens, de 940 zal sleutelvriendelijker zijn. Mede doordat de ruimte die beschikbaar is om de motor veel groter is. Bij de 850 is het onder de motorkap toch nog vrij druk. Als ander voordeel heeft de 940 dat de motor in lengterichting is geplaatst, dus de wissel van distr. riem gaat wat eenvoudiger.
De 850 heeft inderdaad regelmatig airco probleempjes. De oplossing daarvoor is: zoek er een zonder airco, dan gaat ie ook niet stuk
;D Hahaha! Nee, alle gekheid op een stokje, dat zijn inderdaad de gevoelige punten aan de 850. Je krijgt er echter enorm veel rijplezier voor terug 
De 850 heeft inderdaad regelmatig airco probleempjes. De oplossing daarvoor is: zoek er een zonder airco, dan gaat ie ook niet stuk
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
bart simpson, ringetjes eruithalen blijkt gedaan te worden voor €100,- bij de 850. Bij dezelfde man die bij mijn schoonvader het zelfde trucje uithaalde bij zijn Saab 9000 voor €25.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.















