Dag allen,
Heb al een tijd een portierslot (bestuurderskant) met een eigen leven.
Dus sluiten met de AB , alles gaat op slot, maar "mijn" kant springt weer open. Dan gewoon even de sleutel gebruiken en dan gaat mijn kant ook op slot. Problemen bij velen bekend denk ik...
Nu hoor ik allerlei prijzen voorbij komen ivm zo'n slot.
*300 euro gemonteerd bij de dealer voor een nieuw slot volgens sommigen
*75 euro ergens 2de hands kopen en dan zelf inbouwen
maar vandaag was ik in de garage en deze beste man vertelde me dat zo'n module rond de 500 euro kost? Had te maken met de dubbele vergrendeling of zoiets? Vind ik wel veel geld.
Iemand ervaring met prijzen?
Groeten
Eric
portierslot
- Oceanracer
- Geartronic member
Nieuw slot wordt hier echt gemonteerd voor de genoemde € 300,00. Portierslot voorin zelf vervangen is te doen, maar raamgeleiders moeten wel worden los geboord en later weer vast gepopnageld. Achterportieren is minder werk. Maar gebruikte sloten kosten tussen de € 60,00 en € 90,00 afhankelijk van de sloperij.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
Je weet nooit zeker of gebruikt goed is, je kunt ze gebruikt ook met garantie kopen dan betaal je idd rond de 90.
-
- 1st Gear member
Zou het sowieso laten doen door iemand met wat verstand van zaken.
Ik hoor ook af en toe wat gekraak/gerammel ter hoogte van het slot, maar volgens de garage had dat niets te maken met het slot op zich (dacht mss ergens losse draden of zo). Het kon volgens hun op zich geen kwaad, deur zou niet plots blokkeren of zo? Ik zou altijd langs binnen de deur open kunnen doen?
Op onderhoud/veiligheid zal ik nooit bezuinigen; maar op een haperend slot zo nu en dan, een krakend pedaal wat volgens de garage op zich ook geen kwaad kan..tja dan ga je toch eens rondneuzen voor goedkopere oplossingen.
Ik hoor ook af en toe wat gekraak/gerammel ter hoogte van het slot, maar volgens de garage had dat niets te maken met het slot op zich (dacht mss ergens losse draden of zo). Het kon volgens hun op zich geen kwaad, deur zou niet plots blokkeren of zo? Ik zou altijd langs binnen de deur open kunnen doen?
Op onderhoud/veiligheid zal ik nooit bezuinigen; maar op een haperend slot zo nu en dan, een krakend pedaal wat volgens de garage op zich ook geen kwaad kan..tja dan ga je toch eens rondneuzen voor goedkopere oplossingen.
S60 D5 2002