Onze huidige MY2009 V70-D5 Summum / R-Design, zal vervangen moeten worden door een waardige aflosser. (met pijn heel veel pijn in het hart)
De grote vraag....is de V60 een waardige aflosser ? Graag jullie positive en negatieve ervaringen! Help !
Hoe bedoel je dat ? Ik vind dat deze nog wel een aardig slokje verbruikt..op dat vlak zal het toch wel minder zijn?S80 Executive schreef:Waarom wil je kleiner? Als het om de financiën te doen is, kun je beter in je V70 blijven sturen.
Vertel ....waarom ? Betreffende de rijeigenschappen zal het niet minder zijn...sterker nog, volgens de recensies is hij dynamischer.olson schreef:Tuurlijk is de V60 HEEL vervelend om in rond te rijden...(NOT)
Maar ik zou toch gewoon doorrijden in een V70
ik heb de auto gekocht via diplomat sales (zonder BTW-BPM en DiploDiscount) dus zeg maar eh...erg voordelig. dus zeg maar dat de afschrijving even niet van toepassing is.diesel01 schreef:Ik denk dat je gaat schrikken wat je afschrijft, ik gok meer dan een paar tankjes diesel.
Als ik de voordelen niet gehad had, was ik ook zeker door blijven tuffen, maar de restwaarde ligt nu na 2,5 jaar ongeveer op de aanschafprijs. Dus vandaar deze overweging.jds schreef:Ik zit in een gelijkaardige situatie. Alles is natuurlijk afhankelijk van wat de restwaarde van je V70 is en de fiscale voordelen die je hebt.
Anders is het zeker interessanter om met een 2 jaar oude wagen te blijven doorrijden. Normaal is een wagen na 2 jaar nog de helft van de nieuwwaarde waard.
Dat staat er niet.PeterAal schreef:Kortom, je hebt geen afschrijving meer.
Nieuw rijden kan dus nooit voordeliger zijn, zeg maar gewoon dat je graag een nieuwe wilt....
Er ging inderdaad 52% van de Nederlandse nieuwprijs af. Lang leve de belastingdienst ! Belgie kent geen BPM, dus hier betrof het verschil, 31%.jds schreef:Dat staat er niet.PeterAal schreef:Kortom, je hebt geen afschrijving meer.
Nieuw rijden kan dus nooit voordeliger zijn, zeg maar gewoon dat je graag een nieuwe wilt....
Hij zou 2.5 jaar gratis gereden hebben.
Indien je dat kan blijven volhouden en een wagen kopen en na 2.5jaar verkopen aan aankoopprijs zou ik ook niet twijfelen.
De wagen begint dan pas af te schrijven.
Ik betwijfel wel dat je 50% korting krijgt op de nieuwwaarde, zoniet wordt het tijd dat wij ook eens minstens 30% korting beginnen vragen.
Ja maar waarom ? Help wat bevalt er zo goed?rsnhakan schreef:In dat geval zou ik voor een V60 gaan.
ik ga hem morgen proberen,rsnhakan schreef:Ik weet niet hoe een V70 rijdt maar ik neem aan dat die bijna hetzelfde als een S80 rijdt. Wij hebben zelf een S60 en deze vond ik zelf (en ook mijn vader) comfortabeler rijden dan een S80. Ook stuurt zo'n S60 nog iets plezieriger dan de S80. De S60/V60 zijn de veiligste Volvo's ooit, dus op het gebied van veiligheid zit je goed. (bij elke Volvo trouwens)