brandstoflekkage??
-
- 6th Gear member
dan zou het eerder een (retour) leiding of de pomp zelf moeten zijn... Gewoon even bij de dealer laten controleren is het beste lijkt me.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
Bij de dealer geweest
Achter de achterleuning aan de rechterkant op het schuine vlak zit nog een inspectieluik. Bank eruit, rugleuning eruit en het afdekplaatje van het luik verwijderd. De retourleiding zit op een kunststof pijpje geklikt middels een connector. In het pijpje zat een haarscheurtje. Om het geheel met originele Volvo-onderdelen te vervangen zou een flinke operatie zijn, twv 509 euro. Hulde aan dealer van Roosmalen in Tilburg die deze inspectie belangenloos uitvoerde en de keuze aan mij lieten.
Ik heb zelf een stukje van het pijpje afgezaagd en het geheel weer aan elkaar verbonden met een stukje slang. Probleem opgelost. Dank voor jullie reacties
Achter de achterleuning aan de rechterkant op het schuine vlak zit nog een inspectieluik. Bank eruit, rugleuning eruit en het afdekplaatje van het luik verwijderd. De retourleiding zit op een kunststof pijpje geklikt middels een connector. In het pijpje zat een haarscheurtje. Om het geheel met originele Volvo-onderdelen te vervangen zou een flinke operatie zijn, twv 509 euro. Hulde aan dealer van Roosmalen in Tilburg die deze inspectie belangenloos uitvoerde en de keuze aan mij lieten.
Ik heb zelf een stukje van het pijpje afgezaagd en het geheel weer aan elkaar verbonden met een stukje slang. Probleem opgelost. Dank voor jullie reacties
-
- 2nd Gear member
Ik heb op diezelfde plek (dus aan de bijrijderskant) ook een lekkage, alleen is nog niet geheel duidelijk welk pijpje het betreft. Welke is de retourleiding?Ik heb zelf een stukje van het pijpje afgezaagd en het geheel weer aan elkaar verbonden
@ceesvol (of anderen met kennis hiervan): weet je welk pijpje dit was? Loopt de retourleiding naar onderen of naar links weg?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Het is de retourleiding
Kunststof , licht gekleurd pijpje
Het zit met een soort kliksluiting aan elkaar
Je kunt het meteen zien als je de "werkdeksel" achter de achterbank(rug) verwijdert
Bij mij zat er een haarscheurtje in waar de diesel uitpiste
Dit stukje werwijderd en een nieuw stukje ertussen gezet
Kunststof , licht gekleurd pijpje
Het zit met een soort kliksluiting aan elkaar
Je kunt het meteen zien als je de "werkdeksel" achter de achterbank(rug) verwijdert
Bij mij zat er een haarscheurtje in waar de diesel uitpiste
Dit stukje werwijderd en een nieuw stukje ertussen gezet
-
- 2nd Gear member
Ik zie nu de foto, het is het de leiding die naar onder wegloopt. Je ziet hier ook, net als bij mij, dat het geheel niet loodrecht gekoppeld zit, waardoor er spanning opkomt en na lange tijd een scheurtje.
Dus, als het mogelijk is, het stukje met de scheur verwijderen, de connector afknippen en een stukje brandstofslang ertussen zetten en goed afknellen met binddraad
Zorg dat je nog wel genoeg "vlees" hebt aan de kant waar het pijpje zit en uiteraard ook aan de kant van de connector.
Omdat deze kant ook bestaat uit slang heb ik hier nog een extra metalen pijpje gebruikt om de verbinding tussen 2 keer slang te maken
Uiteraard hier ook weer goed afknellen met binddraad.
Een heel verhaal, kom je er niet uit, kun je me ook bellen. Bij een evt. volgende reactie geef ik je mijn nummer (of ik bel jou)
Dus, als het mogelijk is, het stukje met de scheur verwijderen, de connector afknippen en een stukje brandstofslang ertussen zetten en goed afknellen met binddraad
Zorg dat je nog wel genoeg "vlees" hebt aan de kant waar het pijpje zit en uiteraard ook aan de kant van de connector.
Omdat deze kant ook bestaat uit slang heb ik hier nog een extra metalen pijpje gebruikt om de verbinding tussen 2 keer slang te maken
Uiteraard hier ook weer goed afknellen met binddraad.
Een heel verhaal, kom je er niet uit, kun je me ook bellen. Bij een evt. volgende reactie geef ik je mijn nummer (of ik bel jou)
-
- 2nd Gear member
@Ceesvol: ik heb vanavond de diesel die nog aanwezig was weggehaal met keukenpapier. Nu is het droog en ik heb de slang iets verder op de pijp gedrukt. Dit weekend maak ik de zaak weer open en kijk ik of het nog droog is. Zoniet, hebben we eventueel contact. Stuur je wel een pm met verzoek voor jouw nummer. Zelf sluit ik de pakking van de vlotter (nog) niet uit. Ook deze is nog een verdachte. Bedankt zover.