(T5)R onderstel onder T5

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
klaas
Starter

Welke verschillen zijn er tussen een regulier T5 onderstel en een T5R of R onderstel? (Stabi's en veren) Zijn deze onderdelen uitwisselbaar; maw kan ik een (T5)R onderstel onder mijn T5 2.0 schroeven?
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

T5-R is het stugste van de drie, R schijnt ietsje comfortabeler te zijn. Verder zijn beide onderstellen iets verlaagd.
Maar waarom wil je per sé dat Volvo-spul er onder leggen? Volgens kenners is Koni, KW e.d. kwalitatief wat beter...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
klaas
Starter

Reitse, bedankt! Ik denk aan Volvo spullen omdat die goedkoper op de sloop te krijgen zijn dan nieuwe aftermarket spullen... Maar ja, wat heb je aan veren met 300.000 kilometers achter de rug?

IS de stabi van een R dikker dan de standaard uitvoering??
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Persoonlijk zou ik nooit veren/schokdempers van de sloop halen. Je weet niet wat er mee gebeurt is en hoe oud het is... Zeker niet met alle mooie alternatieven.
Ik weet zo niet uit m'n hoofd of de stabi dikker is...
BartT5R
2nd Gear member

klaas schreef:Reitse, bedankt! Ik denk aan Volvo spullen omdat die goedkoper op de sloop te krijgen zijn dan nieuwe aftermarket spullen... Maar ja, wat heb je aan veren met 300.000 kilometers achter de rug?

IS de stabi van een R dikker dan de standaard uitvoering??
Yep,
en hoeveel T-5R's ga jij op de sloop vinden? Vraag dat maar aan de mensen die bv naar een frontspoiler op zoek zijn, of Titan's willen monteren.
Daarbij mag je van mij aannemen dat ze beenhard zijn, ik ben er aan gewend nu maar dat heeft toch wel ff geduurd hoor.

Kijk gewoon eens bij de tuners, European Tuning of zo, daar hebben ze echt goeie dempers voor een redelijke prijs.

Suc6.
fearless
2nd Gear member

Ik heb zelf een set van KW onder de auto.

EN dat bevalt echt super.
Afbeelding
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Die KW's zijn ook wel knetterhard hoor, als je over een sigaret rijdt kan je voelen of die met of zonder filter is... ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”