S80 t6 geartonic 2003 (my2004) met 187.000 km
Als de motor koud is en dan schakelt hij niet over van 2 naar 3 maar blijft even in zijn vrij hangen en schiet het toerental omhoog naar de 3000 toeren.
Rustig doorrijden en na een kilometer of 5 is het probleem weg.
Nu ga ik volgende week woensdag voor een week naar de provence met de volvo, dus ik twijfel even over de te nemen aktie, er zijn een paar opties:
1. gebeurt alleen als die koud is, dus zal best meevallen, gaat vanzelf weg.. (struisvogelpolitiek)
2. Laten spoelen, dat zal wel iets relutaat opleveren, maar in de vakantie zal er wel een 3000 km gereden worden en als er problemen zijn die dan aan het licht komen heb ik weinig zin om met de franse ANWB te maken te krijgen.
3. Laten reviseren: goede oplossing, maar wie gaat dat voor elkaar krijgen in een week tijd??
4. Omruilen met een gereviseerde versnellingbak, beter dan nieuw, maar wie kan mij vertellen waar ik die vandaan kan halen??
De auto bevalt mij prima en ik wil er dan ook zeker een aantal jaar in blijven rijden, dus andere opties vervallen:
5. Lekker thuis voor de deur in de volvo blijven zitten met de Ipod spelen.
6. Inruilen voor een opel astra (handgeschakeld)
7. met de trein naar frankrijk.
Dus als iemand mij kan vertellen waar ik op korte termijn of kan laten reviseren,
of de versnellingsbak kan laten omruilen voor een gereviseerde, dan gaan we daar morgen aan werken. Ik woon zelf in zuid-Holland.
Alvast bedankt voor de reakties op deze troosteloze pinksterdag. (regent hier)