Ervaringen V70 LE D3 MY 2012

Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

bart simpson schreef:
NielsV70 schreef:volgens mij is het enige wat niet lukt met handen aan het stuur scrollen over de kaart
als je op navi staat gewoon rollen met het scrollwieltje zoomt in en uit
Inzoomen wel (eerst op het wieletje klikken om de kaart te selecteren als je in 2-kaart stand staat, er komt dan een groene rand om heen te staan) maar scrollen door de kaart kan volgens mij alleen door de cijfertoetsen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

je hebt gelijk
Volvo for life
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik heb afgelopen weekende een kijkje genomen bij Vos in Veghel. Daar waren ze zo aardig mij even met het navigatiesysteem te laten spelen. Ik heb niet gereden, auto stond in de showroom.
Mijn eerste indruk is dat het een systeem is dat er goed uitziet maar ik er zal moeten wennen aan de bediening. De RTI in mijn V70 MY2010 werkt heel eenvoudig. Ik hoop dat ik straks met Sensus net zo snel en eenvoudig kan omgaan. Eerlijk gezegd heb ik daar nu nog een beetje mijn bedenkingen bij.

Mooier is niet altijd beter. Ik zal nog een week of drie moeten wachten
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

Ik ben zeer tevreden met mijn TomTom Live. Verkeersinfo en flitsers zijn veel actueler dan welke RDS oplossing dan ook. Netjes semi-permanent ingebouwd.

Voor mijn net bestelde V70 moest ik van de leasemaatschappij het Volvo navigatie systeem nemen. Tenminste de lease prijs was €15,- hoger als ik niet nam. Ik ga dus twee navigatie systemen hebben. En Sensus RTI waarschijnlijk niet gebruiken.
TomTom heeft ook Bleutooth handsfree maar ik vermoed dat dat van Volvo beter gaat zijn.

Luxe problemen. :D

Ik kan bijna niet wachten om met Sensus te kunnen gaan spelen.
Is Sensus persoonlijk? Past het de instellingen en bv het telefoonboek en de radiozenders aan afhankelijk van de sleutel die gebruikt wordt (zoals bij BMW)?
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

@Thom: ben het niet met je eens. Gebruik ook een Garmin met TMC en dat gaat perfect. Geeft zelfs file's aan op de weg waar je rijdt zonder dat je de navigatie verder gebruikt. Ik hoor nu vaak Verkeersinformatie via de radio op basis van TOm Tom live. Je wordt helemaal gek van de vele "file's". Als er ergens een brug openstaat wordt dat al als file aangemerkt of is dat met de "echte" TOMTOM niet zo?
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Als je veel (file) rijdt in de Randstad is TomTom Live werkelijk fenomenaal. Niets is perfect, maar dit benadert het wel. In NL is Volvo best 'groot', internationaal is het toch een behoorlijk kleinere speler dan de 'grote Duitse drie', en dat merk je o.a. met infotainment. Google Earth navi, BMW Online...Volvo kan er niets tegenover stellen. Terwijl het toch niet zo moeilijk is? Schakel een gerenommeerde externe partij in, en je bent helemaal bij. De modellen van Volvo 'verdienen' het m.i.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Zelfs Fiat doet dat beter met het Connect systeem.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7759
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Hoe is het met je verbruik? Die van mij neemt nu (nog?) meer dan de 2.0D in onze zwarte. Volgens het boekje zou het minder moeten zijn...
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

vebruik is nu zo rond de 1:13 - 1:14 een hoger vebruik dan ik gewend ben
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

Nieuwe D3 lijkt meer trekkracht te hebben dan oude 2.4D (beiden 163pk). Onder 1500 toeren is er helemaal niets, maar daar had de 2.4D de 1e paar 1000km ook last van. Ik heb dus nog hoop. Op aanraden van de dealer blijf ik de 1e 1500km onder de 3000 toeren, dus of hij goed doortrekt kan ik nog niet zeggen.

RTI is erg slecht. Slechtste die ik in jaren heb gezien (in veel verschillende merken). Zinsbouw is volslagen idioot. Stuurt me fietspaden op! Geen flitsers. Radio is niet te bedienen als navigatie op het scherm staat. Ga dus snel mijn TomTom Live weer installeren.

Verder bevalt Sensus wel. Niet zo goed als nieuwste iDrive maar zeker goed genoeg. Hifi klinkt fantastisch.

Aan al die veiligheids-toestanden moet ik nog wennen. Ik blijk nogal vaak te dicht op mijn voorgangers te rijden......
Gebruikersavatar
hotpants
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:24

NederKees schreef:Nieuwe D3 lijkt meer trekkracht te hebben dan oude 2.4D (beiden 163pk). Onder 1500 toeren is er helemaal niets, maar daar had de 2.4D de 1e paar 1000km ook last van. Ik heb dus nog hoop. Op aanraden van de dealer blijf ik de 1e 1500km onder de 3000 toeren, dus of hij goed doortrekt kan ik nog niet zeggen.

RTI is erg slecht. Slechtste die ik in jaren heb gezien (in veel verschillende merken). Zinsbouw is volslagen idioot. Stuurt me fietspaden op! Geen flitsers. Radio is niet te bedienen als navigatie op het scherm staat. Ga dus snel mijn TomTom Live weer installeren.

Verder bevalt Sensus wel. Niet zo goed als nieuwste iDrive maar zeker goed genoeg. Hifi klinkt fantastisch.

Aan al die veiligheids-toestanden moet ik nog wennen. Ik blijk nogal vaak te dicht op mijn voorgangers te rijden......

Ik denk dat je nog even goed moet oefenen met je navigatie. Flitspalen zijn wel degelijk te installeren, zie eerdere topics. Wat betreft de radio kun je ook andersom redeneren. Vanuit het radio scherm blijft de navigatie gewoon doorwerken. Met behulp van het inhouden van de "Exit" knop op je stuur kun je je handen ook nog aan het stuur houden.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Het lijkt soms net een religie, alles wat krom is wordt recht gel*ld. :lol:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik vind de navigatie van mijn V60 ook compleet ruk. Geinig voor het geval dat TomTom op mijn iPhone er mee op zou houden, maar verder: zonde van het geld (wat ik er gelukkig niet voor heb hoeven betalen)...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

@arnoud: idd. De leasemaatschappij wilde het er graag op. In de 6 maanden dat ik mijn Tomtom Live gebruik heb ik al uren minder in de file gestaan. RDS is gewoon niet actueel genoeg. En dan de flitsers natuurlijk. Coyote is in België en Frankrijk wel beter maar 2,5x zo duur per maand.

Waar ik wel heel blij mee ben is dat ik nu zelf de boordcomputer in km/l kan laten weergeven ipv het stompzinnige l/100km dat ze hier in Belgenland gebruiken.

FourC bevalt ook heel goed. Wegligging is duidelijk beter.
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Heb gisteren proef gereden met een D3. Motor valt mij niet tegen ook trekkracht niet,kom vanuit een 2.5T. Erg fijne auto
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

Na de 1e paar 1000kmmet D3: het verbruik is zeker niet beter dan van de oude 2.4D. Maar het duurt vele 1000den km voordat een diesel een beetje los is.

Trekkracht rond 1800-2500 toeren is duidelijk beter dan 2.4D. Daaronder niet. Hogere toeren is net zo slecht. Overbrenging is veranderd waardoor de motor minder toeren draait bij zelfde snelheid. Is leuk op de snelweg, vervelend in de stad. Vaker terugschakelen. Maar motor is nog niet echt los.

Start/stop gedoe is een trucje om de het verbruik op papier omlaag te krijgen. In het echte verkeer maakt het heel weinig uit. En na gebruik er van houdt de motor soms even in bij het wegrijden.

De (vernieuwde) D3 motor bevalt me tot nu toe ietsje beter dan de 2.4D. Ik was bang dat vooral het door accelereren slechter zou zijn maar dat valt gelukkig mee. Het is geen D5 of T5 maar ik kan er mee leven. En het moet de komende maanden nog iets beter worden.
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Vind de D3 niet slechter trekken dan de 2.5T!
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Mantis
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.11.2011 - 12:18

ik rij 3 x per week naar Dusseldorf, sinds 2,5 week mn V70 D3 LW 2012. Inmiddels 4000 op de teller, en hij is echt wel los. 1e 500 iets minder, daarna gewoon lekker vlot. Goede motor, boven 170 gaat het stukje midner snel, maar nog vlot genoeg. Kruissnelheid van gem 180 loopt ie erg mooi. Sinds 4 dagen winterbanden erop, stuk meer lawaai, maar dat wil niet anders. (Dunlop SP Wintersport 3D). Mooie motor, voldoende om lekker vlot te rijden
V70 D3 Limited Edition MY2012 - Black Stone
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

D3 begint merkbaar beter te worden. Ook onder de 1500 toeren is er nu een beetje leven. En ook boven de 3000. Tussen de 1500 en 3000 toeren is dit echt een top motor. Zeer soepel.
Duidelijk beter dan de oude 2.4D. Maakt me nieuwsgierig naar de nieuwe D5.

Verbruik volgens de boordcomputer is nu ook lager. Niet bij lange ritten op de snelweg (1:14,5) maar wel bij woon-werk. 40km mix van lokale wegen, snelweg en stad. Nu 1:13,5 was bij 2.4D 1:12. Maar aan de pomp is dat verschil bijna weer helemaal weg. Met mijn zakjapanner kom ik op 1:12,4. Mijn theorie is dat de het opwarmen van de motor nu voor een deel door de standkachel gebeurd zodat de motor veel sneller warm is en daarom minder verbruikt. Verbruik standkachel zal dan niet door de boordcomputer meegenomen worden. NB ik heb de standkachel afgelopen weken niet gebruikt om de wagen voor te verwarmen.
Volgens mijn berekening kan ik met dat start/stop gedoe zo'n 15 liter per jaar besparen. Er vanuit gaande dat het stationair verbruik 1l/uur is. Niet echt de moeite dus. Het bespaart me wel meer dan €25,-/maand aan netto bijtelling. Wel de moeite. Goed dat Volvo dit BMW belastingstrucje nu ook heeft toegepast.
Molenaar
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03.10.2011 - 22:10

Heeft de v70 LE D3 model 2012 standaard een standkachel?
'S avonds is het kouder is dan buiten.

Buiten is het binnen dan beter.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”