Ik heb gisteren iets heel vervelends meegemaakt.
Op de snelweg begon de auto bij 100-120 km/u opeens een jankend geluid te maken. Het klonk nog niet erg zorgwekkend, dus reed ermee door en zou vandaag de garage dan wel bellen. Maar toen ik de snelweg af ging en dus wilde terugschakelen maakte de auto enorme herrie en wilde niet meer in een versnelling.
Wegenwacht gebeld, en volgens hem is mijn versnellingsbak kapot. Heb hem moeten laten wegtakelen..
Een nieuwe versnellingsbak erin laten zetten is geen optie (hoorde dat het 1200 - 1300 euro kon kosten).
Zijn er nog andere opties om de auto in leven te houden?
Mijn dank is groot voor de reacties!
Versnellingsbak aan gort
-
- 3rd Gear member
Niet toevallig de koppeling kapot ipv de bak?
Je kunt op de sloop vaak voor niet al teveel geld (paar honderd?) een tweedehands bak vinden... vervolgens alleen nog het monteren...
Een andere 440 kopen is alleen soms wel goedkoper.
Je kunt op de sloop vaak voor niet al teveel geld (paar honderd?) een tweedehands bak vinden... vervolgens alleen nog het monteren...
Een andere 440 kopen is alleen soms wel goedkoper.
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
-
- 1st Gear member
ik had hetzelfde toen ik van vakantie terug kwam, bij hamburg ''verloor'' ik de 5e versnelling, toen vanaf hamburg door gereden in zijn 4 (vond de bak niet zo leuk). en ik had hetzelfde dat tie niet in andere versnellingen wou.
conclusie versnellingsbak aan gort. oorzaak te weinig olie in de bak. dus die 440 ligt nu op de sloop..
grote kans dat het hetzelfde euvel is bij jouw. je kan een andere bak er in laten zetten, maar volgens mij is een andere 440 even duur.
conclusie versnellingsbak aan gort. oorzaak te weinig olie in de bak. dus die 440 ligt nu op de sloop..
grote kans dat het hetzelfde euvel is bij jouw. je kan een andere bak er in laten zetten, maar volgens mij is een andere 440 even duur.
-
- Starter
Hm, klinkt inderdaad als hetzelfde probleem. Voor een versnellingsbakje van de sloop ben je toch ook al gauw een paar honderd euro kwijt en dan komt de montage er nog bij. Daarnaast heb je natuurlijk geen garantie dus wie weet draait die bak ook wel weer in de soep. Ik vind het een beetje zonde om 500 euro uit te geven aan een auto die ik voor 500 euro heb gekocht..JochemF schreef:ik had hetzelfde toen ik van vakantie terug kwam, bij hamburg ''verloor'' ik de 5e versnelling, toen vanaf hamburg door gereden in zijn 4 (vond de bak niet zo leuk). en ik had hetzelfde dat tie niet in andere versnellingen wou.
Hoe gaat dat slopen precies in zijn werk? Ik kan hem nu natuurlijk niet zelf naar de sloop brengen, komen zij hem dan ophalen met een takelwagen? En heb jij er eigenlijk nog geld voor gekregen?
-
- 1st Gear member
toen die tijd was het de auto van mijn ouders, die hebben dat verder geregeld. maar volgens mij kregen zij nog 75 E van de sloop.
ik zou al het bruikbare op marktplaats zetten, of de hele auto op marktplaats voor onderdelen. dan haal je meer uit je auto dan dat je hem naar de sloop brengt.
ik zou al het bruikbare op marktplaats zetten, of de hele auto op marktplaats voor onderdelen. dan haal je meer uit je auto dan dat je hem naar de sloop brengt.
-
- 3rd Gear member
Ik heb die van mij ook 1x zelf vervangen en 2e keer laten doen.
Bak koste me 150 bij een ex volvo dealer, en was 250ex kwijt voor het monteren.
Was aangenomen klus en dat was maar goed ook voor mij zei de monteur/eigenaar van de garage
Bak koste me 150 bij een ex volvo dealer, en was 250ex kwijt voor het monteren.
Was aangenomen klus en dat was maar goed ook voor mij zei de monteur/eigenaar van de garage