Paar vraagjes

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Nald
2nd Gear member

Hallo beste lezers,

Nog voordat ik aan mijn rijbewijs begon had ik al de droom om ooit een amazon te kopen. Nu mijn huidige auto aan vervanging toe is (S40) begint de zoektocht weer naar een nieuwe auto (liefst een amazon)

hier heb ik wel een paar vraagjes over:

op marktplaats staat er een amazon met een kapot onderblok, ik kan hier een nieuw blok inhangen of het onderblok vervangen. Is het mogelijk om alleen de motor om te ruilen B18/ B20(motorswap). Tegen welke punten loop ik dan eventueel aan. Of is het ik haal de B18 eruit en leg er een B20 in?

Heeft de B18/20 motor verwisselbare bussen? of bussen die gefreest zijn uit het blok?

Als ik de motor uitbouw is dit dan een hele operatie? Ik bedoel dan moet ik dan bv de versnellingsbak uitbouwen en evt de voortrein? Of kan ik hem bij het koppelingshuis losscchroeven en er hem dan uittillen?

Alle amazon's vanaf de B18 motor bevatten van voor remschijven?

Zo niet is het dan makkelijk om de vooras om te bouwen naar remschijven?

Ik zag dat sommige amazon;s 5*108 en andere 5*114,3 als steekmaat hadden, waar zit dat verschil in?

Ik ben student, dus het wordt zeker geen concours auto, wat zijn de punten waar ik zeker op moet letten? Zijn rotte spatborden apk-afkeurpunten?

Wat is ongeveer het verbruik van de amazon bij normaal gebruik? Is het een geschikte auto voor dagelijks gebruik?

Als laatst ik kwam het volgende filmpje tegen:
[video width=400 height=350][/video]

Is dit waar of was dit een enthiousiaste fan met een stille hint naar de volvo ontwerpers?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie's
admiral
5th Gear member

B18 en B20 hebben geen losse cill bussen, en als je aan een Amazon gaat sleutelen dan zal je zien dat 99% alles is uit te wisslen met oudere en of nieuwere Amazon's zoniet dan is het makkelijk aan te passen is mijn ervaring.

Als student een low budget oldtimer rijden is in mijn ogen niet echt een goede combi tenzij je de auto niet hoeft te gebruiken om naar school te gaan, dat is mijn persoonlijke mening ik weet niet hoe jou situatie is.

Ik zou iig gaan voor een technisch perfecte auto en cosmetisch mag ie volgens jou wel wat mankeren een combinatie van beide wordt een dure auto maar dan heb je er voorlopig geen omkijken meer naar.
Iroll
6th Gear member

Ik zag dat sommige amazon;s 5*108 en andere 5*114,3 als steekmaat hadden, waar zit dat verschil in?
Alle ama's hebben origineel de 5x114,3 steek. De 5x108 zijn de 1800's met schijven voor en achter. De ama heeft of trommelremmen voor en achter, de vroege, de latere vanaf ik dacht '65 hebben voor schijven en achter trommels. Nooit voor en achter schijven.
Verbruik van een B20&B18 zit zo rond de 1:9 a 1:10 stad en snelweg gemiddeld.
Ik ben student, dus het wordt zeker geen concours auto, wat zijn de punten waar ik zeker op moet letten? Zijn rotte spatborden apk-afkeurpunten?
Rotte spatborden zijn op zich geen afkeur zolang er geen scherpe stukken metaal uitsteken. Ligt er dus aan hoever de roest gevorderd is. Kijk goed in de achterbak onder het reservewiel, daar kan de roest flink toeslaan.
Verder de accubak en onder de voorruit op roest controleren.
Verder kan je even op DE site voor de ama kijken volvoamazonpictures Daar kan je alle technische info, manuals, foto's, bouwjaren en specificaties etc terug vinden.
Ziko
4th Gear member

Spatbord moet nog voor 50 procent aan de carrosserie vastzitten dacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”