Verschil 2.5D en D5
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05
Je kan misschien beter vragen naar de overeenkomsten, daar zijn er minder van dan verschillen... De 2.5D is een VAG blok dat je ook tegenkomt in verschillende VW en Audi modellen terwijl de D5 een (veel modernere) Volvo motor is.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
@945i, hoe oud ben je eigenlijk? Je reacties vallen me de laatste tijd nogal op door het sterke "vroegah was allus betah" gehalte... 
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Aangezien Je vraag zo breed gesteld is (en er wel degelijk antwoord is gegeven) denk ik niet dat je veel meer reacties zult krijgen. De overeenkomsten zijn dat ze allebei vijf cilinders hebben en op diesel lopen. Van de 2,5D zijn er eigenlijk twee typen (de oude 2.5 TDI in de 850 en V70 Classic) en de 2.5D (in de V70 Classic en de V70 N) Het is een motor die wat vaker een beurt nodig heeft, duurder is in de riemwissel, maar wel bewezen zo goed als onverwoestbaar mits goed onderhouden.
De D5 is er in meerdere varianten geleverd, van 163 t/m 205 pk. De motor is er met verschillende onderhoudsintervallen, tot 30.000km aan toe, met zonder roetfilter, af fabriek of retrofit. Heeft wat aanloopproblemen gekend, maar lijkt ook onder hetzelfde voorbehoud behoorlijke km's aan te kunnen
Als jij je vraag nu wat specifieker maakt, dan denk ik dat je vanzelf meer relevante antwoorden krijgt.
De D5 is er in meerdere varianten geleverd, van 163 t/m 205 pk. De motor is er met verschillende onderhoudsintervallen, tot 30.000km aan toe, met zonder roetfilter, af fabriek of retrofit. Heeft wat aanloopproblemen gekend, maar lijkt ook onder hetzelfde voorbehoud behoorlijke km's aan te kunnen
Als jij je vraag nu wat specifieker maakt, dan denk ik dat je vanzelf meer relevante antwoorden krijgt.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Joehoe, en ik dan.......met mijn zwaar ondergewardeerde gedwontunede D5 met 131 paardjes? Doe ik niet meer mee?De D5 is er in meerdere varianten geleverd, van 163 t/m 205 pk.

De 2,5 VAG is een TDI, de D5 een common rail en dat loopt aanmerkelijk minder rauw althans, dat is mijn mening. Onderhoudsinterval afhankelijk van motortype en bouwjaar 20 K of 30 K.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
dat is dan ook geen D5V70/2.4D/2003 schreef:Joehoe, en ik dan.......met mijn zwaar ondergewardeerde gedwontunede D5 met 131 paardjes? Doe ik niet meer mee?De D5 is er in meerdere varianten geleverd, van 163 t/m 205 pk.![]()
De 2,5 VAG is een TDI, de D5 een common rail en dat loopt aanmerkelijk minder rauw althans, dat is mijn mening. Onderhoudsinterval afhankelijk van motortype en bouwjaar 20 K of 30 K.

geen glans zonder wrijving
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Discriminatie! ::?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant