Dankjewel:D nu nog iemand vinden die lid is.....
(niet denken stomme muts met zo'n bak zorg je dat je lid bent.... ik ben net gescheiden, heb die volvo meegekregen en een donorvolvo, kan dinsdag voor het eerst gaan beginnen bij een baas, zodat ik uit de sociale dienst kom, dus anwb zat er ff niet aan helaas, ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen en te regelen wat binnen budget ligt momenteel, zodra er wat binnenkomt mag hij braaf naar een garage voor de noodzakelijke dingen en de extra dingetjes probeer ik dan zelf wel met jullie hulp een beetje veel hihi)
145 wil niet starten, aanslepen wel, maar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
Het vervolg relaas
Dinsdag naar mijn nieuwe baas gebeld dat mijn auto het niet deed en dat ik geen vervangend vervoer had (1ste werkdag:( )
Iemand geregeld die me naar een garage zou kunnen slepen. Garage gebeld uitgelegd, hij ging een bobine bestellen en ik kon 's middags de auto daarheen brengen.
Auto erheen, Bobine en bobinekabel vervangen. Garage belt, hij is klaar en doet het weer. Ik Auto opgehaald, wilde niet starten..... monteur erbij, op benzine gezet en uiteindelijk startte die , uitleg monteur, door al het stationair draaien zal hij wel verzopen zijn.....
Nog even naar het tankstation 1 km verderop gereden, vond dat hij onregelmatig liep op gas, op benzine gezet hetzelfde, op de kruising saat de wagen af en is niet meer te starten.
Garage gebeld, die gekomen, tja misschien benzine op, benzine erbij gegooid (nu 3/4 tank) nog niet starten. Spuit hij iets in de luchtfilter en na lang doorstarten slaat ie eindelijk aan. Of ik de auto naar de garage kan rijden, hij rijdt achter me aan, keurig dacht ik zo.
Daar neergezet en een leen wagen meekregen. Vanmiddag werd ik gebeld. Hij is klaar er is mee proef gereden en hij is goed. Ik eerder van mijn werk weg, leenauto teruggebracht en mijn auto meegenomen en betaald.Voolgens de rekening bougies en bougie kabels vervangen.
oke, zou kunnen zoals ik hierboven gelezen heb. Eerste stuk liep de auto prima. Bijna thuis begint ie weer wat te stotteren.
even stil laten staan en toen naar de wei, backfire, stotteren, in 3de versnelling niet harder gaan dan 60 km per uur. Inmiddels is het na 18:00 dus niemand meer te bereiken.
Klaar op de wei, wil auto starten om naar huis te gaan.... niks noppes nada, wel rondgooien, niet starten op benzine of gas, nu Vriend gebeld die me aangetrokken heeft. Heel rustig naar huis gereden met een 30 km per uur met kleine backfires en veel vermogensverlies.
Inmiddels is vervangen:
contactpunten
bobine
bobinekabel
bougiekabels
bougies
Mijn vermoeden, en ik hoor het graag als ik het fout heb, verkeerde bougies, die monteur heeft er geen rekening mee gehouden dat het en gasauto is......
Morgenvroeg om 8:15 is die garage weer open. Als de auto start gaat ie weer daarheen in de hoop dat ze een leen wagen hebben, anders ben ik ook nog mijn baan kwijt.........
De condensator zit die niet in de bobine?
:-x

Dinsdag naar mijn nieuwe baas gebeld dat mijn auto het niet deed en dat ik geen vervangend vervoer had (1ste werkdag:( )
Iemand geregeld die me naar een garage zou kunnen slepen. Garage gebeld uitgelegd, hij ging een bobine bestellen en ik kon 's middags de auto daarheen brengen.
Auto erheen, Bobine en bobinekabel vervangen. Garage belt, hij is klaar en doet het weer. Ik Auto opgehaald, wilde niet starten..... monteur erbij, op benzine gezet en uiteindelijk startte die , uitleg monteur, door al het stationair draaien zal hij wel verzopen zijn.....
Nog even naar het tankstation 1 km verderop gereden, vond dat hij onregelmatig liep op gas, op benzine gezet hetzelfde, op de kruising saat de wagen af en is niet meer te starten.
Garage gebeld, die gekomen, tja misschien benzine op, benzine erbij gegooid (nu 3/4 tank) nog niet starten. Spuit hij iets in de luchtfilter en na lang doorstarten slaat ie eindelijk aan. Of ik de auto naar de garage kan rijden, hij rijdt achter me aan, keurig dacht ik zo.
Daar neergezet en een leen wagen meekregen. Vanmiddag werd ik gebeld. Hij is klaar er is mee proef gereden en hij is goed. Ik eerder van mijn werk weg, leenauto teruggebracht en mijn auto meegenomen en betaald.Voolgens de rekening bougies en bougie kabels vervangen.
oke, zou kunnen zoals ik hierboven gelezen heb. Eerste stuk liep de auto prima. Bijna thuis begint ie weer wat te stotteren.
even stil laten staan en toen naar de wei, backfire, stotteren, in 3de versnelling niet harder gaan dan 60 km per uur. Inmiddels is het na 18:00 dus niemand meer te bereiken.
Klaar op de wei, wil auto starten om naar huis te gaan.... niks noppes nada, wel rondgooien, niet starten op benzine of gas, nu Vriend gebeld die me aangetrokken heeft. Heel rustig naar huis gereden met een 30 km per uur met kleine backfires en veel vermogensverlies.
Inmiddels is vervangen:
contactpunten
bobine
bobinekabel
bougiekabels
bougies
Mijn vermoeden, en ik hoor het graag als ik het fout heb, verkeerde bougies, die monteur heeft er geen rekening mee gehouden dat het en gasauto is......
Morgenvroeg om 8:15 is die garage weer open. Als de auto start gaat ie weer daarheen in de hoop dat ze een leen wagen hebben, anders ben ik ook nog mijn baan kwijt.........
De condensator zit die niet in de bobine?
:-x
onderschriftloos.........
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
Die laatste is vervangen. Als ik nu goed kijk is die andere de verdeler kap met rotor waarin de contactpunten zitten
de contactpunten zijn vervangen, de kap is schoongemaakt en is helemaal in orde bevonden door de heren monteuren
de contactpunten zijn vervangen, de kap is schoongemaakt en is helemaal in orde bevonden door de heren monteuren
onderschriftloos.........
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Denk het ook!
Je kan een hotspark setje overwegen, dit vervangt de ellende met je condensator en contactpunten.
Je kan een hotspark setje overwegen, dit vervangt de ellende met je condensator en contactpunten.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
Vanmorgen met veel moeite an de praat gekregen en heel langzaamen voorzichtig naar de garage gereden, daar neergezet, ik ben nu aan het wachten op telefoon over het hoe en wat.
De stress die het allemaal oplevert als hij je hoofdvervoer is pffffffffffff kost me 10 jaar zo......
De stress die het allemaal oplevert als hij je hoofdvervoer is pffffffffffff kost me 10 jaar zo......
onderschriftloos.........
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kan ik me voorstellen, ik denk dat het met het vervangen van de condensator is opgelost. Die kosten maar een paar euri's en zijn ook zo vervangen. Dan blijven de kosten tenminste binnen de perken.De stress die het allemaal oplevert als hij je hoofdvervoer is pffffffffffff kost me 10 jaar zo......
Hoop dat je weer snel en met een big smile achter het stuur van je 145 mag zitten, dan ben je de stress zo weer vergeten!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Inderdaad!
Als ze de fout willen gaan zoeken, zou ik aanbevelen om eerst die condensator te doen, een monteur een uur aan de gang laten knapt je portemonnee ook niet van op...
Als ze de fout willen gaan zoeken, zou ik aanbevelen om eerst die condensator te doen, een monteur een uur aan de gang laten knapt je portemonnee ook niet van op...
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
denk ook dat het de condensator is!
is er trouwens een foto van de auto voorhanden??
is er trouwens een foto van de auto voorhanden??
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
Ik heb geen foto voorhanden van mijn oudje. Hij is geel met een dakdrager en een nog grijze motorkap.
Vamorgen wilde ik hem naar de garage rijden, stotterend knallend ben ik 3/4 gekomen. Heb hem in de Berm gezet. Daar heeft een andere garage die meer weet van oude auto's hem opgesleept. Er zit metaalslijpsel in de ontsteking, de as kan een kwart slag draaien (?)
Dus en de condensator en het hele huis daar moet volgens hem vervangen worden.
Vamorgen wilde ik hem naar de garage rijden, stotterend knallend ben ik 3/4 gekomen. Heb hem in de Berm gezet. Daar heeft een andere garage die meer weet van oude auto's hem opgesleept. Er zit metaalslijpsel in de ontsteking, de as kan een kwart slag draaien (?)
Dus en de condensator en het hele huis daar moet volgens hem vervangen worden.
onderschriftloos.........
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
@Boele, wat is een hotspark setje, wat kosten ze enz.....
Sorry, ben een beginnend sleutelaaster, niet alleen om de kosten te drukken, maar gewoon omdat ik het erg leuk vind om te doen.
Als het even kan kijk en help ik mee als er wat aan mijn Beestje gedaan wordt. Dus ik moet zeker nog veel leren. Gelukkig krijg ik enorm veel info hier al en daar ben ik heel gelukkig mee.
zo snel als ik hem weer thuis heb zal ik hem op de foto zetten. Hij ziet er nog niet uit, maar dat komt langzaamaan wel weer.
Sorry, ben een beginnend sleutelaaster, niet alleen om de kosten te drukken, maar gewoon omdat ik het erg leuk vind om te doen.
Als het even kan kijk en help ik mee als er wat aan mijn Beestje gedaan wordt. Dus ik moet zeker nog veel leren. Gelukkig krijg ik enorm veel info hier al en daar ben ik heel gelukkig mee.
zo snel als ik hem weer thuis heb zal ik hem op de foto zetten. Hij ziet er nog niet uit, maar dat komt langzaamaan wel weer.
onderschriftloos.........
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
@Swieb: Lees deze site maar eens! http://www.hot-spark.eu/webshop/index.php
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter