Mijn auto heeft geen bewegingssensor in de hemel zitten en geen ledje voor op het dashboard bij de ecc sensor.
Mijn vragen; gezien er een groene stekker hangt in de hemel (achter het kapje), lijkt het me dat een bewegingssensor daar zo ingeklikt kan worden (uit een sloop auto halen).
Helemaal vooraan op het dashboard bij het raam, zit (volgens mij) een zonnesensor voor de ecc, nu zonder rood ledje, maar hier kan ik zo eentje met rood ledje in klikken.
Mits de bewegingssensor en ledje zelf nog intact zijn, kan ik dan door middel van een software update een alarmsysteem aan de praat krijgen?
Of komt hier toch echt meer bij kijken?
Alarmklass III heeft ook nog een hellingshoeksensor, maar dat zal wel te lastig zijn?
Graag jullie wijsheid/advies/meningen
alarmklasse III
-
- 4th Gear member
Die zit links achter in de kofferruimte .
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- Andre C70
- 3rd Gear member
Software update ? Hoe wil je dat doen ? Klasse III alarm moet gecertificeerd zijn, anders heb je er niets aan.
http://inbouwstationhissink.com/index.p ... up=4&cat=4
Even als vorbeeld.
http://inbouwstationhissink.com/index.p ... up=4&cat=4
Even als vorbeeld.
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Waarom heb je er niets aan als het niet gecertificeerd is? Dit is alleen maar handig voor korting bij de verzekering. Verder heb je niets aan dat papiertje.
Ik heb ook een klasse drie zonder certificaat, korting krijg ik toch niet bij mijn verzekering, dus zo'n certificaat heb ik niet nodig. Alarm is er puur voor mijn eigen geruststelling.
En on-topic. Volgens mij kun je door het toevoegen van alle losse modules voor de klasse 3 en het laden van de software zelf je alarm opbouwen. Bewegingssensor in het dak, hellingshoeksensor komt achterin links, knop in middenconsole voor uitschakelen bewegingssensor en deadlock als er nog mensen/dieren in de auto blijven na activatie, alarm LED in dashboard, met zonnesensor en niet te vergeten de sirene met noodstroom, die komt achter het spatboard aan de rechterzijde (bijrijderskant).
Dan naar de dealer om alle software erop te zetten (zal denk ik een prijzige zaak worden....).
Ik heb ook een klasse drie zonder certificaat, korting krijg ik toch niet bij mijn verzekering, dus zo'n certificaat heb ik niet nodig. Alarm is er puur voor mijn eigen geruststelling.
En on-topic. Volgens mij kun je door het toevoegen van alle losse modules voor de klasse 3 en het laden van de software zelf je alarm opbouwen. Bewegingssensor in het dak, hellingshoeksensor komt achterin links, knop in middenconsole voor uitschakelen bewegingssensor en deadlock als er nog mensen/dieren in de auto blijven na activatie, alarm LED in dashboard, met zonnesensor en niet te vergeten de sirene met noodstroom, die komt achter het spatboard aan de rechterzijde (bijrijderskant).
Dan naar de dealer om alle software erop te zetten (zal denk ik een prijzige zaak worden....).

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- EVV
- 5th Gear member
Hellingshoeksensor zit inderdaad in de kofferruimte en is net zo simpel te installeren als de bewegingssensor, ook gewoon erin klikken. Heb je al wel een alarm sirene?
Mijn alarm is ook al lang niet meer gecertificeerd, toch vind ik het wel een prettig idee dat mijn auto herrie gaat maken als er iemand probeert in te breken of de auto opkrikt, dus alarm klasse III heeft wel degelijk nut zonder certificering.
Mijn alarm is ook al lang niet meer gecertificeerd, toch vind ik het wel een prettig idee dat mijn auto herrie gaat maken als er iemand probeert in te breken of de auto opkrikt, dus alarm klasse III heeft wel degelijk nut zonder certificering.
-
- 4th Gear member
Absoluut heeft het gehele alarm systeem nut zonder certificaat, al was het alleen al het knipperend ledje op m'n dash board. Dat schrikt al mensen af. Misschien heb ik een verkeerd beeld gegeven door te alarmklasse III te willen, waar ik niks geef om het papiertje, enkle de hardware.
Het rare is, ik heb dus zo'n alarm knop op m'n midden console. Kan iemand de excacte plaats van de sirene en hellingshoeksensor laten zien? Achterin links zit van alles namelijk.
Het rare is, ik heb dus zo'n alarm knop op m'n midden console. Kan iemand de excacte plaats van de sirene en hellingshoeksensor laten zien? Achterin links zit van alles namelijk.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Wellicht heb je zonder het te weten toch al genoeg alarm hardware in de auto.....
Ik had geen LED in het dashboard, maar toch een klasse 3 alarm, auto is verkocht zonder alarm
Misschien heeft een voorganger van je de bewegingssensor eruit gehaald om welke reden dan ook.
Kijk hier eens of er ooit een certificaat uitgegeven is op je kenteken: Linkje
Ik had geen LED in het dashboard, maar toch een klasse 3 alarm, auto is verkocht zonder alarm

Misschien heeft een voorganger van je de bewegingssensor eruit gehaald om welke reden dan ook.
Kijk hier eens of er ooit een certificaat uitgegeven is op je kenteken: Linkje

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- EVV
- 5th Gear member
De knop heb je ook zonder alarm, dan dient het om de deathlock van de sloten uit te schakelen. De alarm sirene zit in het spatbod van het voorwiel aan bijrijders kant, dat is dus niet simpel te zien.
Als het goed is staat in je instructie boekje een aantal manieren om het alarm uit te proberen, één daarvan was dacht ik de auto afsluiten met de afstandbediening, een tijdje wachten en dan openen met de sleutel in het deurslot. Overigens is een basis alarm set niet heel duur, ik heb ongeveer 126 euro betaald voor basis set aangezien mijn alarm accu kapot was.
Als het goed is staat in je instructie boekje een aantal manieren om het alarm uit te proberen, één daarvan was dacht ik de auto afsluiten met de afstandbediening, een tijdje wachten en dan openen met de sleutel in het deurslot. Overigens is een basis alarm set niet heel duur, ik heb ongeveer 126 euro betaald voor basis set aangezien mijn alarm accu kapot was.
- Andre C70
- 3rd Gear member
Weer wat geleerd. De mijne had af fabriek klasse III alarm. Maar heb altijd begrepen dat het SCM Certificaat nodig was voor de verzekering (om hem überhaupt te verzekeren).
Heb de dealer gevraagd om het certificaat. Spreek ze maandag weer, dan komt de trekhaak eronder.
Mijn verzekering vroeg alleen naar het alarm, maar dat komt omdat mijn agent mijn oude buurman is
Heb de dealer gevraagd om het certificaat. Spreek ze maandag weer, dan komt de trekhaak eronder.
Mijn verzekering vroeg alleen naar het alarm, maar dat komt omdat mijn agent mijn oude buurman is

Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
-
- 4th Gear member
Er is geen certificaat uit gegeven voor mijn auto. Ik ga er dan ook van uit dat zoals bij veel onderdelen de boel is voorbereid, maar er nog niet ligt. Ik zal eens een bewegingssensor scoren op de sloop.
Kan iemand mij een plaatje laten zien van de sirene en hoe die is verbonden met de rest? Dan weet ik waar ik naar met zoeken...
Kan iemand mij een plaatje laten zien van de sirene en hoe die is verbonden met de rest? Dan weet ik waar ik naar met zoeken...
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3