Ik had al een Video Break in Box van Volvotech in de auto heb voor het afspelen van dvd`s op het RTI scherm. Hierop zit een tweede video ingang die voorrang heeft op de eerste videoingang.
Van de week heb ik eindelijke een camera gevonden die en qua specificaties op het RTI scherm aangesloten kan worden en de prijs enigzins redelijk is (99,00 euro).
Gisteren heb ik deze in de achterklep gemonteerd op de plek waar normaal een slot ingebouwd kan worden. Bedrading netjes via de originele rubbers van de achterklep naar binnen geloodst, langs het dak en de D stijl naar beneden.
Ik heb een schakelaartje ingebouwd op de middenconsole om de camera handmatig te activeren. Ik wil namelijk niet dat als ik iedere keer de auto in de achteruit zet het RTI scherm omhoog komt. En ik wil hem ook niet altijd omhoog hebben staan.
Op de foto zie je twee schakelaartjes, de linker is voor de achteruitrijcamera en de rechter kan de vrouw bedienen om de dvd voor de kinderen te starten.
Als het schakelaartje aangezet word gaat automatisch het RTI scherm omhoog en hebben we direct camera beeld.
Op de foto waar de camera op staat lijkt het alsof het slordig is afgewerkt langs het camera randje.
Omdat ik de camera niet genoeg beeld vond geven heb ik van een rond en dik afsluitrubber een schuine ring gemaakt waardoor de camera wat meer naar achteren kijkt. Ik heb daartussen wat zwarte kit gedaan om hem beter af te sluiten. Dit is wat je ziet zitten.
De camera heeft een beeldhoek van 170 graden, heeft een spiegelfunctie en heeft een doorsnede van 24 mm, en ik heb hem gekocht bij Okaphone in groningen. Ze hebben ook een website.