Help mijn s40 T4 is binnen 2 weken kapot gegaan:
woensdag 15 juni reed ik van delft naar Zwolle met mijn net nieuwe T4
ik heb hem 2 weken geleden via marktplaats van een particulier gekocht
na de eerste 180 km gemiddeld honderd gereden te hebben.
kon ik de laatste kilometer even gas geven..
ik ging van de 120 naar 180km/h en meteen nam me snelheid terug en liep mijn motor niet meer lekker.
dus terug schakelen om beetje toeren te maken en voelde dat de turbo nog werkte dus probeerde het weer in z'n 5 maar gebeurde weer het zelfde.
(t4 kan normaal 235km/h)
zwolle-zuid er meteen afgegaan en kon hem voor het stoplicht lastig lopend houden moest goed gas bij geven om hem aan te houden
eerste beste stopplek gestopt en naar huis van me vriendin laten slepen
volgende ochtend naar de Volvo-zwolle laten slepen
daar hebben ze kort even gekeken naar de volvo (heb even meegekeken)
de 2 buitenste bougies waren de kopjes van gesmolten.
bij compressie meting hadden de middelste 2 cilinders geen compressie..
het is dus niet echt relaxt
na 1,5 week heerlijk gereden te hebben best jammer..
ik weet nu niet wat te doen...
de volvo dealer schatte dat als de kop er af moest en de cilinderkoppen afgevlakt moesten worden... kosten tussen de 1200 en 1600€..
Vak garage JRM in zwolle gebeld:
die rade af om dit blok te verbouwen en was bang dat er al iets mee aan de hand was voor ik hem kocht.
anders zat ik tussen de 1000 en 1500€
hij durfde het eigenlijk niet aan om te doen was de auto en het motorblok niet waard waarschijnlijk...
hij adviseerde een nieuw motorblok er in te laten zetten (nouja 2dehands)
de auto zelf is nog hardstikke goed...
hij reed super 1,5 week
wat zal ik nu doen?
1 auto laten maken
2 ander motorblok er in
3 auto verkopen
dus even in het kort:
auto binnen 2 weken kapot gegaan
tikte 180 aan en viel meteen terug naar 150
2 cilinders kapot waarschijnlijk
auto gekocht voor 3300€ met 180000 op de teller
wat moet ik er mee doen?
hij staat nog bij volvo zwolle
woon zelf in den haag
S40 t4 met stotterende motor
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik ben van de korte klap:
Ander blok.
Ander blok.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat de dealer zegt over de kop vlakken,die kop mag je maar minimaal vlakken,het heeft verder ook niets te maken met compressieverlies.
Of de koppakking moet er zodanig tussen uitgebrand zijn dat er niets of weinig meer van over is.
Wat ik denk is, dat hij te warm is gelopen.
Deze motor repareren is niet verstandig,die is dusdanig beschadigd dat je er beter een andere ,van bijv auto rima in kunt laten monteren.
Al met al een dure reparatie.
Of de koppakking moet er zodanig tussen uitgebrand zijn dat er niets of weinig meer van over is.
Wat ik denk is, dat hij te warm is gelopen.
Deze motor repareren is niet verstandig,die is dusdanig beschadigd dat je er beter een andere ,van bijv auto rima in kunt laten monteren.
Al met al een dure reparatie.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19.05.2011 - 12:09
op het volvo40forum.nl staat een motor te koop
wel even een account maken om het te kunnen zien maar hier is de link
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =19&t=6422
hoop dat je er wat aan hebt.
(mocht je toevallig nog een T4 brandstofgallerij overhouden dan heb ik wel intresse !!! bij mijn T4 zit er een 2.0T brandstofgallerij op ? wtf......)
wel even een account maken om het te kunnen zien maar hier is de link
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =19&t=6422
hoop dat je er wat aan hebt.
(mocht je toevallig nog een T4 brandstofgallerij overhouden dan heb ik wel intresse !!! bij mijn T4 zit er een 2.0T brandstofgallerij op ? wtf......)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
ik weet dus niet of het loont om de kop er af te laten halen.
dat koste bij de volvo-dealer al 1200€ dacht ik als ik het goed begreep
en dan daarna nog een nieuwe motor evt gaat hoog in de kosten lopen
of ergens goedkoop laten doen....
iemand een adres/idee?
dat koste bij de volvo-dealer al 1200€ dacht ik als ik het goed begreep
en dan daarna nog een nieuwe motor evt gaat hoog in de kosten lopen
of ergens goedkoop laten doen....
iemand een adres/idee?
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ja, w.s is na het repareren de sortware "weg" dus zal het opnieuw moeten, maar nu ben ik ook wel benieuwd waar dat gebeurt is dat chippen....
want als dat niet "goed" gebeurt geeft dat natuurlijk extra slijtage aan het blok.
want als dat niet "goed" gebeurt geeft dat natuurlijk extra slijtage aan het blok.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
hij zei door zijn vorige eigenaar (ik ben nu 3de eigenaar)Laguna-V70 schreef:ja, w.s is na het repareren de sortware "weg" dus zal het opnieuw moeten, maar nu ben ik ook wel benieuwd waar dat gebeurt is dat chippen....
want als dat niet "goed" gebeurt geeft dat natuurlijk extra slijtage aan het blok.
en dat was bij jero tuning
ik heb die jongens gebeld om het te checken of het gebeurd is en hoe..
hij zei dat ze de afgelopen 5 jaar geen volvo's hadden gechipt en dat ze daarvoor 4jaar niets hebben gedaan...
wat daarvoor is gebeurd kon hij me niet vertellen, hij zei dat het dan minimaal 8 jaar geleden moest zijn geweest...
dit kwam wel overeen met het verhaal van de verkoper
(chip hoeft vanmij niet persee dan weer opnieuw liever 200pk dan 0

- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
heb je vantevoren ook gekeken hoe lang de 2de eigenaar deze S40 heeft gehad!?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Software verandert niet door een motor reparatie.Laguna-V70 schreef:ja, w.s is na het repareren de software "weg" dus zal het opnieuw moeten,
Een controle is wel noodzakelijk als je de motor gaat repareren of vervangen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Nog een keertje maar dan ietsje uitgebreider:
Het oude blok eruit een andere er weer in. Niet gaan sleutelen aan dat oude blok, dat is verloren tijd en geld. En dat geld kun je dus beter besteden aan een ander blok.
Het oude blok eruit een andere er weer in. Niet gaan sleutelen aan dat oude blok, dat is verloren tijd en geld. En dat geld kun je dus beter besteden aan een ander blok.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
op marktplaats staat een blok t4 (400€)
http://link.marktplaats.nl/454060993
ik weet alleen niet of het een goed blok is en hoe en wat....
en dan nog hoe en wat om hem er in te laten zetten
voor een redelijke prijs...
http://link.marktplaats.nl/454060993
ik weet alleen niet of het een goed blok is en hoe en wat....
en dan nog hoe en wat om hem er in te laten zetten
voor een redelijke prijs...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
8 uurtjes werk, reken 1000 euro voor een blok, nieuwe olie filters en vloeistoffen, zo mogelijk gelijk een verse distributie. Moet voor 1500 kunnen zou je zo denken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Inderdaad een absurde opgave!945i schreef:€1200.- voor kop lichten is een verkapte mededeling,"we willen dat ding niet zien hier, wegwezen!".
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Heb je het wel goed begrepen,1200 euro voor het demonteren van de kop,want dat kan namelijk nooit.menze jan schreef:ik weet dus niet of het loont om de kop er af te laten halen.
dat koste bij de volvo-dealer al 1200€ dacht ik als ik het goed begreep
en dan daarna nog een nieuwe motor evt gaat hoog in de kosten lopen
of ergens goedkoop laten doen....
iemand een adres/idee?