Blijkbaar moet de riem bij een Bi-fuel (LPG dus) eerder vervangen worden als de rest. Volgens het boekje moest het bij 150.000 km. Schijnbaar is er een aanvulling op de handleiding voor de bi-fuel modellen waarin anders vermeld staat.menjo schreef:Distributieriem vervangen gewoon na 160000km hoor, net als de andere benzinemotoren, behalve de GDI. Het kan best zijn dat er scheurtjes in zitten, maar als die monteur dat kan zien dan kan jij het ook, dus vragen of hij het je eerst laat zien.
Volvo rijden is duur?
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 09:32
- Locatie: Oss
- Contacteer:
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 09:32
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Morgen belt ie mij als ie de kleppen gemeten heeft en daarna gaan ze de riem pas vervangen en eventueel de kleppen opnieuw stellen. Ik zal hem dan nog eens vragen om het goed na te kijken en of ie dan de riem na de eventuele vervanging niet weg wil gooien (samen met alle andere vervangen onderdelen) maar in de kofferbak wil gooien. Dan kan ik het zelf ook zien of het klopt.menjo schreef:Misschien is ie in de war met de GDI motor?
GDI is toch een of ander dieselding? Mijn oom heeft een Carisma waar dat iig achterop staat.menjo schreef:150000km is geen beurt. Vadis zegt gewoon 160000 voor de bi-fuel, voor de GDI geldt wel 90000.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 09:32
- Locatie: Oss
- Contacteer:
De dealer weet het dus... bij 150.000 km zei de vriendelijke meneer die ik net aan de lijn had...menjo schreef:Misschien even een dealer bellen, die weet het vast wel.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
voor de 160000 km dus 150000km is goed , bij de dealer incl grote beurt rond de 700 euro..
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
de dealer is niet altijd de duurste vergeleken bij de universele garage's waar ze vaak minder kennis hebben en er dus langer mee prutsen.
ga beter naar de dealer of een beun maar mijd die "specialisten" is mijn ervaring.
ga beter naar de dealer of een beun maar mijd die "specialisten" is mijn ervaring.
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Volgens mij moet de distibutieriem juist bij 120K km, dus is ie volgens planning vervangen (voor een Bi-Fuel dan..).update:
- Distributieriem vervangen (eigenlijk voor 90k km ipv de 120 waar ik nu op zit)
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Als het in Vadis staat zal het wel kloppen, maar ik had per ongeluk pagina 2 overgeslagen en dus een deel van het verhaal gemist :mrgreen:Hehe, iedereen zegt wat anders
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Volgens mij doen alle dealers ook maar wat ze leuk vinden, misschien wel uit zekerheid. Bij mij is hij na 80000 verwisseld en werd gezegd dat het eigenlijk pas na 100000 hoefde 
Terwijl er bij mij ook gewoon 160000 voor staat, mij hoor je niet klagen.

Terwijl er bij mij ook gewoon 160000 voor staat, mij hoor je niet klagen.
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Maar het valt me inmiddels wel op dat de Bi-Fuel motoren voor veel verwarring zorgen. Ik krijg het voor mijn auto ook maar steeds niet boven water wat er nou wanneer moet gebeuren.Hehe, iedereen zegt wat anders
In het instructie/onderhoudsboekje wordt vrijwel niets gezegd over de Bi-Fuel motoren.
Of ze zijn onverwoestbaar..... natuurlijk.... :mrgreen: :mrgreen:
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Wat zegt Vadis over het stellen van de kleppen?? Ben ik ook nog steeds niet achter.Nou, voor de distributieriem is er geen enkel verschil met de normale benzine 1.8 lijkt me.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 09:32
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook een hele logische conclusie. Dat de kleppen wat regelmatiger gesteld moeten worden vind ik niet zo vreemd, want door de LPG slijt alles gewoon wat harder, maar het lijkt me sterk dat dat van invloed is op de distributieriem.menjo schreef:Nou, voor de distributieriem is er geen enkel verschil met de normale benzine 1.8 lijkt me.
Klopt het trouwens dat ze voor het stellen van de kleppen de distributieriem moeten verwijderen? Dat is namelijk wat de monteur mij vertelde.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Kan ik zo snel niets over vindenmarissen schreef:Wat zegt Vadis over het stellen van de kleppen?? Ben ik ook nog steeds niet achter.Nou, voor de distributieriem is er geen enkel verschil met de normale benzine 1.8 lijkt me.