Beste mensen,
Ik zit er over te peinzen om mn S80 (2.4i 140pk) te laten chiptunen, maar hoeveel zin heeft dit eigenlijk??
Word die ook zuining in het brandstof verbruik??, ik heb al op wat sites gekeken, en bij de meeste tuners krijg ik met mn auto zo'n 15 pk winst en zo'n 55nm koppel dr bij.
Maar dat kost dan ook wel wat.... zo tussen de 300 en 400 euri....
Wat is wijsheid :?
Erwin.
Heeft chiptuning zin??
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Je kunt de 140pk motor vrij eenvoudig laten chippen tot 170pk. De 140pk motor is mechanisch nl. identiek aan de 170pk motor maar is softwarematig gedowntuned. Vraag eens na bij Rica of Fasttech.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40727
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Topic verplaatst naat de juiste rubriek
Topic verplaatst naat de juiste rubriek
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ik loop dus rond met het zelfde idee, alleen heb ik de zelfde motor in een S60
,
Bij BSR krijg je 188 PK (tenminste dat zeggen ze
)

Bij BSR krijg je 188 PK (tenminste dat zeggen ze

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20.03.2010 - 21:40
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Ik heb een Volvo S60 2.4 die direct bij aflevering van 140 naar 170 pk is getuned. Het koppel blijft echter bijna gelijk, en de tuning via Rica was flink prijzig. Het verschil t.o.v. 140pk komt pas door na de 5.000 rpm, ergens waar ik niet zo heel vaak kom.
Mijn mening: onvoldoende verschil!
Mijn mening: onvoldoende verschil!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27183
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Had je je van tevoren een beetje ingelezen op het forum had je dit ook geweten.
De topics waarin wordt vermeld dat de 140 ---> 170 pk benzine verschillen boven de 4000 toeren pas merkbaar zijn, zijn ondertussen niet meer op 2 handen te tellen.
De topics waarin wordt vermeld dat de 140 ---> 170 pk benzine verschillen boven de 4000 toeren pas merkbaar zijn, zijn ondertussen niet meer op 2 handen te tellen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27183
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Was dit ook niet in combinatie met een ander luchtfilter?Laguna-V70 schreef:Bij BSR krijg je 188 PK (tenminste dat zeggen ze)
Verder is 188 pk leuk, maar met een opgepoetste grafiek in paint valt er zelfs 200+ pk uit dit blok te halen

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Andre C70
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 18:54
- Locatie: Wilp
Heren,
Het koppel vind ik belangrijker dan de pk's. Even stevig kunnen intrappen om snel in te halen of even te accelereren. Dat zie je ook wel als je deze discussie leest.
Vind trouwens wel dat Volvo erg spastisch doet over chip en tune zaken. (zie mijn onderschrift, dan begrijp je wat ik bedoel
)
Het koppel vind ik belangrijker dan de pk's. Even stevig kunnen intrappen om snel in te halen of even te accelereren. Dat zie je ook wel als je deze discussie leest.
Vind trouwens wel dat Volvo erg spastisch doet over chip en tune zaken. (zie mijn onderschrift, dan begrijp je wat ik bedoel

Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Waarom is dat spastisch?
Als jij garantie geeft op een product, dan wil toch ook niet dat eerst iemand ermee aan het klooien geweest is en dan bij jou terugkomt om garantie als het niet goed gaat?
Wat je na garantie doet moet je zelf weten.
Die Audi met die motor/ bak, is trouwens ook niet het toonbeeld van betrouwbaarheid, doe maar rustig met dat koppel....
Als jij garantie geeft op een product, dan wil toch ook niet dat eerst iemand ermee aan het klooien geweest is en dan bij jou terugkomt om garantie als het niet goed gaat?
Wat je na garantie doet moet je zelf weten.
Die Audi met die motor/ bak, is trouwens ook niet het toonbeeld van betrouwbaarheid, doe maar rustig met dat koppel....
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
niet spastisch, maar trekken gewoon een rechte lijn mbt de garantie.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Idd rustig aan doen met die audi. Ik ken al een verhaal van een 3.0tdi waarbij de bak twee keer kapot was voor de 80dkm. Toen toch maar de tuning er weer af. Was overigens origineel audi/abt.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is bij Audi en VW exact zo, zijn er brokken door tuning, daar ook geen garantieliquid_force schreef:niet spastisch, maar trekken gewoon een rechte lijn mbt de garantie.
Volvo for life