tis een mooie auto,
maar t mooiste type FH is nog wel de eerste serie,
wij hadden er 3 en nu nog maar 1 wel een FH16 520
loopt als de brandweer de 2 serie loopt overigens ook erg goed met zn 400 pony's
*verlangt naar zn ouwe volvo, die nieuwe scania is poesje die oude trouwens ook*
de nacht is voor hoeren en bloemenboeren
snel weer een jeep bouwen hopelijk
Ik heb vorige week mogen rondrijden met een FH 480 Euro5; ik heb nog nooit met zulk een aangename vrachtwagen gereden: het comfort is natuurlijk gelijk aan de vorige FH12, waarvan ik al meerdere exemplaren probeerde.
De motor daarentegen is een juweeltje: stil en ontzettend sterk op lage toerentallen. Bij het oprijden van een helling met een totaalgewicht van 36 ton laat je de motor terugvallen tot 1000 toeren, en nog blijft hij vooruitgaan.
Nu ben ik een fervent aanhanger van Scania, kwestie van rijhouding en weggedrag in mijn ogen nog altijd niet te overtreffen; deze Volvo FH was de eerste vrachtwagen die op hetzelfde niveau komt als de Scania 164-480.
Binnenkort een proefrit met een Scania R500 V8, maar ik vermoed dat de Volvo er niet voor onder moet doen...
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Volgens de chauffeurs die ik spreek zijn de Fh's erg fijne wagens. Vind ze er zeker ook mooi uit zien.
Maar wat betreft motorgeluid is zo'n Scania(klapperbakken dat het zijn volgens vele) V8 niet te versmaden. Pas kwam er nog zo'n voledig uitgebouwde R580 lossen, wauw wat een mooie wagen om te zien. Maar zo'n FH is toch het leukste.
Ik weet eigenlijk niet of het in deze topic de bedoeling is om uitsluitend foto's te plaatsen die je zelf gemaakt hebt, maar deze foto die ik vond toen ik op zoek was naar een truck van de concurrentie wilde ik de liefhebbers toch niet onthouden.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
De FH16 660 is volgensmij alweer achterhaalt.
700pk is de nieuwe topversie.
Zweedse werkpaarden staan goed bekend vanwege zitcomfort en niet geheel onbelangrijk slaapcomfort(alles uit eigen ervaring).
Ongetwijfeld dat de marge op een ritprijs iets terugloopt vanwege een hogere aanschafprijs maar tevreden en uitgeruste chauffeurs is ook erg belangrijk.
Voor het lange afstandswerk doet men overigens niet veel voor elkaar onder en zijn de auto's uitgerust met alle comfort die je ook vindt in de luxere personenauto's.
Ik heb met meerdere merken gereden en voelde mij het meeste thuis(voor zover je daarvan kan spreken) in Daf en uiteraard Volvo.
Zeg Paul. Je gaat me nu toch niet vertellen dat je je Scania hebt ingeruild voor een FMetje?
Het is inderdaad 700pk in de zwaarste uitvoering van de FH, maar ik ben benieuwd of ze 'm nog wat gekieteld hebben voor de nieuwe FH, omdat Scania er met 730pk weer net boven zit.
Je zegt het verkeerd. EINDELIJK de Scania ingeruild. Het Scania V8 motorblok is wel leuk, maar de rest er omheen is toch minder.
Afgelopen week begonnen bij Henk Wind transport trouwens
Ja, klopt. Uitstraling hebben ze wel, Scania's. Maar de indeling van de cabine (3- en 4-serie) vond ik niet geweldig. Volvo heb ik overigens wel eens een rondje mee gereden, maar nog nooit uitgebreid aan de tand mogen voelen.
Bij Wind wel op een Volvo dan?