De camera heb ik hier gekocht: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=461653Thijs schreef:Had Bob niet iets passends voor je qua camera?? Ik ben trouwens ook voornemens dit te monteren op de RTI, en dat gaas had ik ook al bedacht te gaan doen. Je zit barstens vol goede ideeen![]()
Heb je wellicht een beschrijving van de camera daar ik er ook een aan wil schaffen? Aankoopsite/adres? Kan die ook op de IMIV worden aangesloten (gele tulp stekker denk ik? Die schakelaar in dash, komt bij een electronicazaak vandaan, gewoon gemonteerd in een blinde knop?
Netjes gedaan allemaal hoor! De ideeen heb ik ook, nu de uitwerking nog!
En de schakelaartjes heb ik bij Conrad gekocht. Als je die ook wilt kopen laat me dat dan weten dan zoek ik het artikelnummer voor je op.
En deze heb ik inderdaad in een blinde knop gemaakt.
Zo, vanavond even lekker aan het hobbyen geweest en het is behoorlijk goed gelukt.
Ik heb van die buis twee stukjes gezaagd en heb deze op maximale hoek gezaagd. Het verschil is 6 mm. Meer kan niet want als de hoek groter word dan word het gat van de buis ook groter en dan past de ring van de camera niet meer.
Heb het stukje wat aan de buitenkant komt netjes mat zwart gespoten en heb erachter een dunne rubberen ring gedaan om de lak van de auto niet te beschadigen.
De linker is voor de buitenkant.

En gespoten.

Het is zo een stuk netter geworden.

Door die ringen valt de camera iets naar binnen. Kan ie minder snel beschadigen en vuil worden denk ik dan maar.

Voor diegene die de binnenkant ook willen zien. Achter het metalen plaatje zit die andere schuine ring.

En nu heb ik toch meer zicht naar achteren gekregen. Een deel van de auto blijft wel zichtbaar maar als je het met die andere foto vergelijkt zie je dat daar de bumper in het midden van het beeld staat. Dat is nu echt minder geworden.