Ook dat telt inderdaad mee.
Maar aan de verbruiksmeter kan ik altijd zien dat ook een aanhanger door de rare opbouw (bij mij zaten er voor en bovenop 4 fietsen op met nog een hoop extra koffers en zooi) voor veel meer luchtweerstand zorgt dan een kale auto. Ik moet altijd rekenen op zo'n 25% meerverbruik.
Van automaat naar geartronic
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik heb het met de 945 gehad, dat ik op de Cruise control reed met een caravan erachter, was vals plat...
Toen voelen aan het gaspedaal, en die zat bijna onderin! Maar de auto bleef gewoon de snelheid aanhouden door de weerstand van auto +caravan, da's niet goed.
Toen maar met de hand een tikkie terug gedaan.
Toen voelen aan het gaspedaal, en die zat bijna onderin! Maar de auto bleef gewoon de snelheid aanhouden door de weerstand van auto +caravan, da's niet goed.
Toen maar met de hand een tikkie terug gedaan.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
je kunt ook een hogere cruise-snelheid aan houden natuurlijk
ik rij met de caravan door Frankrijk 110-120km/u.
kom ik dan een heuveltje tegen,dan ben ik al boven tegen de tijd dat je terug naar 4 moet.
ik rij met de caravan door Frankrijk 110-120km/u.
kom ik dan een heuveltje tegen,dan ben ik al boven tegen de tijd dat je terug naar 4 moet.

geen glans zonder wrijving
Zeker niet hatelijk bedoeld.Battlecruiser schreef:Ik zal de hatelijke opmerkingen maar negeren.

Dit herken ik ook en dan ook nog eens zuipen.945i schreef:Ik heb het met de 945 gehad, dat ik op de Cruise control reed met een caravan erachter, was vals plat...
Toen voelen aan het gaspedaal, en die zat bijna onderin! Maar de auto bleef gewoon de snelheid aanhouden door de weerstand van auto +caravan, da's niet goed.
Toen maar met de hand een tikkie terug gedaan.
Door de CC raak je het "gevoel" kwijt. Dus af en toe even "meedenken" is nmm verstandig.