Wel of niet ?! ..(deel II) V70 versus V60

Kaya
2nd Gear member

jds schreef:
Fulaks schreef:Foto's V60/V70 zijn bij Veurne Auto gemaakt ?

Daar heb ik voor 't eerst in real life kennis gemaakt met de huidige V70. Kwam daar langs tijdens m'n vakantie aan zee, en zag er een staan voor de deur. Direct gestopt en gaan snuffelen. Heb dan een proefrit mogen maken, zowel met een Geartronic als met een manuele bak. We mochten gerust een halve dag wegblijven, en hebben dat ook gedaan. De mevrouw in de showroom was uiterst vriendelijk, ook al had ik op voorhand gezegd dat ik met vakantie was en daar niet in de regio woonde.

Jahaa, als het goed is zeggen we het ook.

Goed, on topic. Ik kan beide wagens erg goed vergelijken, maar dan beiden met manuele bak. Als dagelijkse rijdersauto denk ik dat ik eerlijkheidshalve de V60 het voordeel geef. Stuurt weer wat strakker, is wat compacter. Maar heb je kinderen en hobby's die wat plaats vragen, ga je af en toe naar het containerpark na verwoede opruimbuien of klusjes allerhande in huis en tuin, ga je met de auto op vakantie met het hele gezin, dan zou ik zonder meer opnieuw voor de V70 kiezen.

Bij mij kriebelt elk nieuw Volvo-model ook hoor. Ik wacht nu rustig af op de opvolger van de V70, en dan zien we wel. Trouwens, jouw V70 is nog erg actueel hé.
Dit vat het goed samen.
Soms is een praktische niet emotionele wagen op lange termijn de beste keuze.
Passie maakt snel plaats voor allerlei praktische zaken.
:P Voor sommige mensen is de emotie van Volvo rijden dagelijks en praktisch Incidenteel :P
MY2015 V60 D4 / 181 Hp / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Exterior styling kit Iron Stone / Titania 18" zomer / Freja 18" winter[/b]

MY2012 V60 D3 / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Sport Package / Freja 18"; zomer / Ixion 18"; winter

MY2009 V70 D5 R-design / Summum / Geartronic / Black Sapphire Metallic / Mobility Pack.
Kaya
2nd Gear member

Fulaks schreef:Oh, maar ik vind de V70 ook emotioneel nog steeds een perfecte keuze voor mij. Ik beleef nog dagelijks plezier aan die auto, ben er absoluut nog erg blij mee ! De wat zachtere wegligging is op de Belgische wegen zeker een voordeel.

En wie voor een V60 kiest, weet dat die kleiner is, heeft er bewust voor gekozen, dus ook daar geen reden om achteraf te gaan kniezen.

De V60-rijder geniet van een wat sportievere auto, de V70-rijder geniet van een comfortabele cruiser met veel laadruimte. Voor elk wat wils.
:roll: De V60 wint ten opzichten van comfort op de V70 R-design. Kan niet oordelen over een "normaal" afgeveerde V70. Weet wel dat de XC70 een serieus comfortabel rijdende auto is, dat verschil is inberispelijk.

Denk dat ik met een V60 ook zonder problemen in het zuiden van Frankrijk beland. :P
MY2015 V60 D4 / 181 Hp / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Exterior styling kit Iron Stone / Titania 18" zomer / Freja 18" winter[/b]

MY2012 V60 D3 / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Sport Package / Freja 18"; zomer / Ixion 18"; winter

MY2009 V70 D5 R-design / Summum / Geartronic / Black Sapphire Metallic / Mobility Pack.
Fulaks
6th Gear member

Kaya schreef:Denk dat ik met een V60 ook zonder problemen in het zuiden van Frankrijk beland. :P
Ja, en je kan zelfs je tandenborstel meenemen :wink:

Zonder gekheid, ik heb niets tegen een V60 hé. Heb er namelijk ook een gekocht (m'n vader rijdt er dagelijks mee, ik soms).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Kaya
2nd Gear member

Fulaks schreef:
Kaya schreef:Denk dat ik met een V60 ook zonder problemen in het zuiden van Frankrijk beland. :P
Ja, en je kan zelfs je tandenborstel meenemen :wink:

Zonder gekheid, ik heb niets tegen een V60 hé. Heb er namelijk ook een gekocht (m'n vader rijdt er dagelijks mee, ik soms).
KIJK ! Dat is de oplossing ! Gewoon ALLEBEI ! :-)))

Mensen met een V70 en een V60 mogen niet meer klagen in het leven ! zelfs niet over "het weer"! hahhaha.

Kaya
2nd Gear member

Nou na een goed gesprek met een nauw betrokken persoon bij Volvo Cars, ben ik er helemaal uit ! We zitten ernaast !

Een XC70 is niet de overtreffende versie van de XC60, de XC90 is absoluut niet de grote broer van de XC70. En dit geldt ook volgens Volvo voor de V60 die niet het kleinere broertje is van de V70...allemaal totaal andere auto's met verschillende doelgroepen. Je kan je anders ook afvragen is de V70 de Estate versie van de S80 ? en waar is nou eigenlijk de S70 gebleven ?...

Volvo denkt anders....(gelukkig)! Zij ontwikkelen niet een auto voor een andere doelgroep door hem enkel "te heet te wassen" :P

Zoals eh...
-De Q7 op 100 graden wordt een Q5
-Een X5 op 100 graden wordt een X3
-Een Mercedes E-klasse op 100 graden wordt een C-KLasse
-En de laatste de XC70 op 100 graden.....nee....daarom is dit zo een geweldig merk !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

945i
8th Gear member

Jah, daarom maken BAM zulke slechte auto's, verkopen ze zo slecht dat Chinezen ze hebben moeten redden, omdat Volvo het zo goed doet met geweldige auto's! :lol:

Ik snap niet dat men altijd moet schoppen naar boven, accepteer gewoon dat er merken zijn die het allemaal wat beter voor elkaar hebben, en probeer Volvo er bovenop te helpen met tips en adviezen. Ik doe dat al jaren, ze komen er wel.........
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Fulaks
6th Gear member

De V70 is wel degelijk de etstate versie van de S80 hoor. Zoals ook voorheen (vorig model) de V70 en de S60 door elkaar op dezlfde productieband werden gebouwd in Gent. Huidige V70 en S80 zijn zowat gelijk tot aan de B-stijl.

Je hebt wel gelijk dat de verschillende Volvo-modellen meer van elkaar verschillen dan de doorsnee modellenreeks van de afgebeelde Duitsers, waar het m.i. meer een kwestie van budget dan van doelgroep is.

Noem me gerust bevooroordeeld, maar van de foto's die je hierboven plaats is er niets dat me aantrekkelijker lijkt dan Volvo, al heb je natuurlijk wel een beetje vals gespeeld : er is inmiddels een nieuwe A6 (en die is best te pruimen).

Wel een beetje vreemd dat je in de markt lijkt te zijn voor een V60, en dan met SUV's op de proppen komt.

EN wat bedoel je precies met "we zitten er naast" ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
den toerist
5th Gear member

Kaya schreef: Je kan je anders ook afvragen is de V70 de Estate versie van de S80 ? en waar is nou eigenlijk de S70 gebleven ?...
de V70 is inderdaad de estate versie van de S80, interieur is ook volledig hetzelfde.

De S70 is de S60 geworden.... en is dit nog steeds (S60 II)

De huidige vergelijking gaat eigenlijk niet helemaal op: de V70 D5 t.o.v de V60 D3.
De verhoudingen van de motorisatie liggen ook totaal anders.
De D3 heeft meer koppel in de lage toeren t.o.v de D5.

Maar inderdaad de S/V 60 is veel meer een rijders auto (sportiever) dan dat de V70 is (meer een comfortabele cruiser)
Kaya
2nd Gear member

Fulaks schreef:De V70 is wel degelijk de etstate versie van de S80 hoor. Zoals ook voorheen (vorig model) de V70 en de S60 door elkaar op dezlfde productieband werden gebouwd in Gent. Huidige V70 en S80 zijn zowat gelijk tot aan de B-stijl.

Je hebt wel gelijk dat de verschillende Volvo-modellen meer van elkaar verschillen dan de doorsnee modellenreeks van de afgebeelde Duitsers, waar het m.i. meer een kwestie van budget dan van doelgroep is.

Noem me gerust bevooroordeeld, maar van de foto's die je hierboven plaats is er niets dat me aantrekkelijker lijkt dan Volvo, al heb je natuurlijk wel een beetje vals gespeeld : er is inmiddels een nieuwe A6 (en die is best te pruimen).

Wel een beetje vreemd dat je in de markt lijkt te zijn voor een V60, en dan met SUV's op de proppen komt.

EN wat bedoel je precies met "we zitten er naast" ?
"We zitten ernaast" hahha, dit was sarcastisch, tenminste van mijn kant, niet die van de Volvo expert want dat waren zijn woorden. :P

Vond de SUV's nog de mooiste vergelijking wat betreft de verschillen, met name de XC70 dat een aanzienlijke vreemde eend is in dat segment toch...maar een hele mooie auto!

Gisteren nog met de R-design over de kasseien in de binnenstad van Gent gereden, dat blijft toch geen pretje. Heb door Brugge weleens gereden met een XC70 maar dat was een werkelijk genot! Zachtjes geroffel van de bandjes.

Zal mij benieuwen hoe de V60 dat zal doen....

arnoud
8th Gear member

Ik ben twee weken geleden met een V60 over de kasseien van de Havenlaan in Brussel gereden, en het is een wonder dat mijn vullingen er nog in zitten :)

Maar, dat was met een V50 niet veel anders.

Als je de dikste kuilen ontwijkt en de rest met een gangetje van 60-70 neemt is het te doen :lol:
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Kaya
2nd Gear member

arnoud. schreef:Ik ben twee weken geleden met een V60 over de kasseien van de Havenlaan in Brussel gereden, en het is een wonder dat mijn vullingen er nog in zitten :)

Maar, dat was met een V50 niet veel anders.

Als je de dikste kuilen ontwijkt en de rest met een gangetje van 60-70 neemt is het te doen :lol:
:P :P oeps !!! Dat is lekkere info :P

least
3rd Gear member

andere overweging kan zijn om een V60 te nemen met het touring chassis zonder meerprijs, maar dan verlies je weer wat van de sportieve rij-eigenschappen?

Zelf neig ik steeds meer richting de V70 LE met luxury line en geartronic, meer op luxe en comfort.

Van de week bespreken met de leasecoördinator van het werk. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Enige wat zeker is dat deze dan pas per januari 2012 ingezet zal worden.

Update: V70 is nu besteld!
nadenkend over weer een Volvo: V90
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”