Na twee jaar heeft de display van mijn radio het begeven. Eerst had ik geen geluid meer. Contact terug op en af gezet. Radio aan en uit gedaan, niets hielp. Zo dood als een pier. Na dat ik was gaan tanken had ik terug geluid maar had ik slechts half beeld op mijn display. Nu ben ik eens benieuwd wat dat de garagist gaat zeggen. De garantieperiode is voorbij. Ik heb echt veel elektronische storingen. Ik krijg dikwijls foutmeldingen die er helemaal niet zijn zoals trekkersysteem laten nakijken en nog andere zaken. Ik heb het ook voorgehad dat ik nog maar 20 km/ h kon rijden op de autostrade, slepen was noodzakelijk. Er is reeds een upgrade uitgevoerd door Volvo maar het probleem blijft. Ik zou zo graag eens iets positief willen schrijven over deze Volvo maar altijd is er wel het een of ander probleem. Ik heb deze auto gekocht omdat ik nogal chauvinistisch ben. Deze wagen wordt immers in België geassembleerd. Volvo doet er echt erg weinig aan om klanten te behouden. Een slecht behandelde klant kan er wel voor zorgen dat toekomstige klanten geen Volvo kopen!
Nog andere kleine problemen: binnenregenen in koffer, geluid van de radio valt heel dikwijls gewoon uit. Het deksel van de paraplubak in de koffer geeft continue een getsjirp waar dat je echt gek van wordt tijdens het rijden. Garantie, vergeet het maar.
Radio V50 defect - halve display (premium sound)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zou toch als ik jou was contact op gaan nemen met de verkoper die jouw de auto heeft verkocht, vervolgens stappen ondernemen met Volvo Nederland. Er zit daar een heel team die klachten afhandeld!
Dus ik zou daar gewoon al je problemen naar toe sturen en vragen om een nieuwe auto, ik ken al een paar gevallen van mensen die een probleem auto hadden en voor weinig geld bij betalen een nieuw model kregen. Ik zeg niet dat jij dat ook krijgt, maar ga het proberen, ga proberen hier beter van te worden, want zo hoort het niet en moet het niet gaan. Zo hebben ze je ook die auto niet willen verkopen en helaas heb je wel eens een maandagochtend model.
Dankzij dit soort forums komen mensen met problemen eerder bij elkaar en ga anders met meerdere mensen met problemen je samenspannen.
Heel veel sterkte en succes!
Dus ik zou daar gewoon al je problemen naar toe sturen en vragen om een nieuwe auto, ik ken al een paar gevallen van mensen die een probleem auto hadden en voor weinig geld bij betalen een nieuw model kregen. Ik zeg niet dat jij dat ook krijgt, maar ga het proberen, ga proberen hier beter van te worden, want zo hoort het niet en moet het niet gaan. Zo hebben ze je ook die auto niet willen verkopen en helaas heb je wel eens een maandagochtend model.
Dankzij dit soort forums komen mensen met problemen eerder bij elkaar en ga anders met meerdere mensen met problemen je samenspannen.
Heel veel sterkte en succes!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volgens mij woont Cordi in België, dan is de weg langs Volvo België voor de hand liggender, maar daar zit ook zo´n team
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En dat wist ik niet zeker, aangezien hij niks in zijn Profile heeft staan...
Maar ga dan inderdaad naar uw verkoopadviseur
Maar ga dan inderdaad naar uw verkoopadviseur

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 09:14
Ik ben donderdag 22 juni naar mijn dealer geweest. Een technieker wierp even een vluchtige blik naar het dashboard. Waarschijnlijk is de display stuk, je moet binnen maar een afspraak maken zei hij. Ongelofelijk maar waar, ik kan pas de 20ste juli in mijn garage terecht voor een herstelling. Een maand wachten dus. Ondertussen zit ik met een autoradio die continue uitvalt, heb ik een half scherm en ik kan de zenders niet eens meer aflezen. Toch vind ik de V50 2.0D een goede stille wagen. Ik blijf het wel spijtig vinden dat een goed product gewoon door de slechte service van de dealer uiteindelijk een veel minder goed product wordt. Als ik met mijn buren over mijn Volvo praat dan praten diezelfde buren meteen over de slechte service van Volvo. Dat is dan ook vaak de reden dat ze geen Volvo (meer) kopen. Ik denk dat ik in de toekomst terug de kleinere dealers ga uitzoeken, die werken misschien met wat meer gemotiveerd personeel. Een kleine garage op de buiten zo ver mogelijk verwijderd van stad Antwerpen. Sorry hoor, ik ben gewoon een beetje boos. Nu vraag ik mij nog wel af wat dat het mij gaat kosten. Mijn wagen is twee maanden uit garantie. Ik zal jullie op de hoogte houden.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Rij even naar Nederland met je auto en ga naar een echte dealer, slaat werkelijk nergens op dat ze dit niet even tussendoor bekijken en gewoon nieuw bestellen en er snel even tussendoor erin zetten.
Hier in Nederland moet ik met een beurt ook 2 weken wachten maar van deze noodeisende dingen gaan wel voor hoor!
Hier in Nederland moet ik met een beurt ook 2 weken wachten maar van deze noodeisende dingen gaan wel voor hoor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20555
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Die 2 maanden uit garantie betekent absoluut niet dat er geen garantie meer is. Er geldt een bepaalde minimale levensduur voor dit soort apparatuur. Als je apparaat binnen die levensduur niet doet wat het moet doen. En niet meer repareerbaar is moet de fabrikant een tegemoetkoming bieden. Dat heet coulance en zeker met een zo kostbaar apparaat als de radio in de V50.
Als de verkoper (de dealer) er niets aan wil doen, moet u contact opnemen met VOLVO-België. In principe heeft de dealer na de garantietermijn geen verantwoordelijkheid meer. De fabrikant zoals hierboven gezegd wel.
U behoeft dus absoluut niet voor de complete kosten op te draaien. Zeker niet als u al vaker met klachten over de radio bij uw dealer geweest bent.
Los daarvan vind ik de wachttijd van een maand stuitend. Dat kan niet door de beugel. 2 weken is maximaal en voor spoed moet je zoals Paul al aangeeft direct terechtkunnen.
Als de verkoper (de dealer) er niets aan wil doen, moet u contact opnemen met VOLVO-België. In principe heeft de dealer na de garantietermijn geen verantwoordelijkheid meer. De fabrikant zoals hierboven gezegd wel.
U behoeft dus absoluut niet voor de complete kosten op te draaien. Zeker niet als u al vaker met klachten over de radio bij uw dealer geweest bent.
Los daarvan vind ik de wachttijd van een maand stuitend. Dat kan niet door de beugel. 2 weken is maximaal en voor spoed moet je zoals Paul al aangeeft direct terechtkunnen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 09:14
Waarom maken ze het toch ook zo moeilijk als het gemakkelijk ook kan. Ik lees hier juist dat in het vorige model S40 en V40 een andere radio kan gemonteerd worden. Waarom dan die achteruitgang, want zo noem ik de radio in de V50. Iets waar dat ik bij mijn volgende wagen zeker ga opletten is dat er geen combinatie is van radio, airco enz op één display zoals in de V50. Ik blijf het toch wel echt een goede auto vinden met een erg laag verbruik maar wel met een voor mij slechte radio, en dat is juist erg belangrijk voor mij en voor velen hier denk ik. Ik ga toch eens een garage op de buiten proberen. Wel lastig natuurlijk, want ik heb de wagen niet bij hun gekocht. Als ik op reis ga met de wagen zal ik zeker mijn iPod en hooftelefoon meenemen voor geval de radio het nog maar eens begeeft. Wel een stom zicht natuurlijk. Een wagen van meer dan €30000 en dan een hoofdtelefoon moeten gebruiken. iPod aansluiting of aux ontbreekt ook aan mijn wagen. Mijn radio is van het type Premium Sound een meerkost van 500 euro. Voor dat geld heb je een prachtige Alpine radio met aux. Maar ja Volvo wil hier waarschijnlijk kost wat kost een graantje meepikken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 09:14
Ik ben dus naar een garage van Volvo op de buiten geweest (Veurne). Ik mocht de volgende dag mijn wagen al binnenbrengen voor reparatie. Deze garage had het ook erg druk maar wilde wel hun cliënt niet in de kou laten staan zoals de Volvo garage in Wilrijk (Antwerpen), daar moest ik meer dan drie weken wachten voor een eerste afspraak! De display was dus wel degelijk stuk maar ik moest slechts 20 procent betalen van de totale factuur (€ 170). De wagen is juist uit garantie en daarom vind ik 20 procent betalen een eerlijke deal. Ik weet waar dat ik in de toekomst mijn nieuwe Volvo (als het terug een Volvo wordt) ga kopen. Ik ben dus echt schitterend geholpen bij de kleinere dealer in Veurne.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20555
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Kijk dat zijn eindelijk eens wat positieve berichten. Helaas dat het net buiten de garantietermijn viel maar goed dat de (nieuwe) dealer er toch coulance van heeft gemaakt en maar 20% (heel acceptabel) van heeft berekend.
Blij dat alles weer goed is.
Blij dat alles weer goed is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heel netjes, goed te horen dat je ook goed geholpen kan worden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Stilo
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 19:55
Cordi, heb je niet even nagevraagd of de hele unit vervangen kon worden, zodat je meteen een ipod aansluiting zou hebben?cordi schreef:Ik ben dus naar een garage van Volvo op de buiten geweest (Veurne). Ik mocht de volgende dag mijn wagen al binnenbrengen voor reparatie. Deze garage had het ook erg druk maar wilde wel hun cliënt niet in de kou laten staan zoals de Volvo garage in Wilrijk (Antwerpen), daar moest ik meer dan drie weken wachten voor een eerste afspraak! De display was dus wel degelijk stuk maar ik moest slechts 20 procent betalen van de totale factuur (€ 170). De wagen is juist uit garantie en daarom vind ik 20 procent betalen een eerlijke deal. Ik weet waar dat ik in de toekomst mijn nieuwe Volvo (als het terug een Volvo wordt) ga kopen. Ik ben dus echt schitterend geholpen bij de kleinere dealer in Veurne.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 09:14
Er kon volgens hun onmogelijk een radio met mp3 mogelijkheid ingebouwd worden. Spijtig! Nog een half jaartje geduld en deze wagen verkoop ik dan. Uiteraard nooit meer Volvo voor mij. Het lijkt brutaal maar ik ben deze wagen met zijn minuscuul dieseltankje, echt moeilijk te regelen elektronische airco (veel te warm, veel te koud enz.), verschrikkelijk slecht schakelende eerste en achteruitrijden, veel gerammel enz. echt beu. Mijn vrouw wil niet meer met deze auto rijden. Volvo doet hier totaal niets aan. De nieuwere modellen kregen een signaal. Een BMW 3 kost niet zo veel meer dan een Volvo V50. Ze hebben ook prachtige geluidsinstallaties in hun wagen met iPod bediening aan het stuur. Ook elke Ford heeft de mogelijkheid om een iPod aan te sluiten. De nieuwe Mondeo (2007) zou de zelfde dieselmotor hebben dan de V50 en het onderstel van een S80. Wie weet probeer ik deze wagen eens. Als het maar geen Volvo meer is. Die hebben mij echt boos gemaakt. Ik blijf een echt ontevreden klant ondanks ik een echt optimistisch persoon ben.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Duidelijk Cordi, maar jij bent dus niet degene die een optie kreeg om een nieuwe V50 te halen met een leuke meerprijs?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra