145 wil niet starten, aanslepen wel, maar

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Swieb
2nd Gear member

Nou over mijn werk hoef ik me even geen zorgen meer te maken, kreeg net te horen dat ik niet meer daarheen hoef, balen, maar het is niet anders, snel weer op zoek naar werk dichter in de buurt.

Ik heb al zitten denken om, als hij weer goed rijdt hem naar Scandcar te rijden en hem daar na te laten kijken. Ik heb diverse spullen liggen zoals een koker en dergelijke, maar daar is ie nog niet rot. Alleen twee gaten helemaal achterin de bak bij de wielkasten. Daarvoor gaat hij binnenkort naar iemand tie die dat voor me zou maken (vrienden dienstje, ik zijn pc, hij mijn laswerk)

Tja, als de auto boven mijn budget uit gaat komen vor onderhoud en reparatie dan kies ik echt voor mijn gezin. Alleen woon ik in een dorp waar auto eigenlijk heel noodzakelijk is, dus wielen moet ik op de een of andere manier zien te houden.
Als het ook maar enigsinds haalbaar is wil ik mijn beestje aanhouden en in de toekomst een paar wielen erbij, maar dat gaat nu nog even niet lukken.

Eerst zorgen dat hij oke is en dan kan ik verder kijken en besluiten wat ik ga doen. Ik zal dan in elk geval foto's plaatsen van hem.
onderschriftloos.........
Boele
4th Gear member

Vergis je niet in het kopen van een ander 'klein' autootje. Naast de standaard kosten als verzekering en MRB gaan die kleine autootjes ook regelmatig kapot..

Ik zou gewoon lekker rijden! Roest is niet zo erg, zolang hij maar technisch okee is!
Swieb
2nd Gear member

@Boele,

darom dat ik hem eerst wil laten nakijken door een volvo persoon eer ik een beslissing neem. Ik heb geen zin de ellende van een ander te kopen, dan ben ik net zo ver als nu, alleen dan met een duurdere en kleinere auto per maand.
Ik wil en kan best veel zelf en met hulp van hier en at vrienden moet het goed gaan komen, die hoop blijf ik nog even houden.

Heb het van de condensator ook doorgegeven aan Johan, de garagehouder, die zei al, alles wat je aan info krijgt stuur maar door kunnen we samen ons voordeel mee doen. Dus......
admiral
5th Gear member

Boele schreef:Vergis je niet in het kopen van een ander 'klein' autootje. Naast de standaard kosten als verzekering en MRB gaan die kleine autootjes ook regelmatig kapot..

Ik zou gewoon lekker rijden! Roest is niet zo erg, zolang hij maar technisch okee is!
Als je de tijd neemt en je huiswerk doet kun je voor weinig een leuk klein autootje nemen die iets meer dan een 10 euro in de maand in de MRB zit en een de verzekering is ook een lachertje als de auto 15 jaar is, oke je betaald benzine maar daarin tegen rijd ie ook weer zuiniger als een volvo 145 op gas. Zo heeft mijn schoonvader voor 750 euro een citroen saxo gekocht van 1995 om de restauratie tijd van 145 te overbruggen. 10 maanden in gereden en verkocht voor 750 euro. Simpel wagentje alles is nog te koop en te halen op de sloop.

Alleen zit Swiep met 2 kinderen en honden. Kinderen vervoeren gaat nog maar 2 honden wordt zeuren.

Ik zou mezelf een limit geven wat de kosten aan de 145 betreft als dit boven de 500 euro zou zijn om hem in ieder geval technisch goed te krijgen zou ik de boel op MP zetten en die 500 plus de opbrengst van de 145 en donor gebruiken voor een betrouwbaarder vervoermiddel.
Swieb
2nd Gear member

Ik wacht nu gewoon even af wat het allemaal gaat doen. Als het haalbaar blijft blijf ik volvo rijden (verslaafd???)
Eerst zien dat hij weer bolt en dan kijk ik rustig verder wat ik kan en wil doen. Als hij technisch in orde is ben ik al een heel eind.
Iroll
6th Gear member

Een duidelijk geval van zware koorts veroorzaakt door het Volvo virus. Gevaarlijk want zwaar resistent!
Swieb
2nd Gear member

oeps..... nou maar hopen dat mijn Volvo Swiebkoorts heeft hihihi en zich snel laat opknappen
slagschip-s60
4th Gear member

Volvo virus kom je nooit meer van af , dat blijft sluimeren .
V60 cross country 2023 Silver Dawn
biadman
4th Gear member

hoe staat het er ondertussen voor?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Swieb
2nd Gear member

Ik heb vanmiddag gebeld en hij begint morgen weer aan mijn beestje. Hij had een motor die hij moest omleggen in een amerikaan. ik wist ervan, en omdat ik toch mijn ban kwijt ben, heb ik gezegd doe maar rustig aan. Morgen hoop ik meer te horen.
Swieb
2nd Gear member

Sjips, nog niets gehoord. Geen nieuws is goed nieuws hopen we maar pfffffffffffff
mr.borrie
2nd Gear member

En nu?
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Swieb
2nd Gear member

Kreeg vanmorgen een mailtje dat hij er deze week aan verder gaat. Ook een beetje mijn eigen schuld, ik zei dat hij het rustig aan kon doen, dat ik hem niet dringend meer nodig had nu :(
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Krijgt dat ding niet tegelijk gas en benzine binnen?
Swieb
2nd Gear member

Geen idee, Toen ik er mee gereden had zoop hij benzine en stonk gewoon naar de benzine of hij teveel kreeg en steeds verzoop. Daarom staat ie ook weer terug
Swieb
2nd Gear member

Zo ik heb hem net opgehaald. Hij start weer en loopt redelijk.

Hoog in toerental stationair en in zijn 1 schakel ik over in zijn 2 dan zakt het toerental naar in mijn oren normaal.

Echt stotteren doet ie niet maar loopt me optrekken ook niet soepel.

Johan heeft de nieuwe contactpunten moeten vervangen , die waren verbrand. (door het knallen en het niet goed afgesteld staan??)
Hij heeft de contactpunten uit de ontsteking van de donor-volvo schoon gemaakt en erin gezet. hij zou weer moeten starten, maar op gas niet zoals eerst, alsof het blok moeite heeft hem op gang te krijgen.

Ik hoor netjes een tik voor het starten, dus de verdamper zal het niet zijn denk ik.

Ook zit er en zware tik in het blok, maar niet verontrustend (had ie al langer)
Ik ga dadelijk ff een rit maken, hopen dat het goed gaat en hem dan schoonmaken van binnen. Zaterdag moeten we naar de crematie van mijn ex-schoonvader.

Ik heb ook geinformeerd bij Johan wat het gaat kosten om desnoods een keer het blok van de donor om te leggen in deze. maar dat gaat me nu even boven mijn pet. Kosten liggen rond de 500 euro bij hem.

Zal straks even een foto maken van mijn Beestje en plaatsen.
Swieb
2nd Gear member

De foto's van mijn "beest"de 145

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb vandaag al meer ritten met hem gemaakt. Hij heeft ook braaf stationair zijn werk gedaan op de wei (water oppompen uit de beek) dus lijkt erop dat behalve het hoge toerental alles goed is tot nu toe......
jos245
3rd Gear member

Op de achtergrond in de eerste foto staat ook nog een leuk beest :)
Swieb
2nd Gear member

Klopt
Eerst dacht ik daar is iemand van het forum lol die komt kijken (kan niet niemand heeft mijn adres zover ik weet), want die had ik hier nog nooit gezien.
945i
8th Gear member

Hoe doe je dat water oppompen met 145?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”