Volvo 46o, 2.0i, 1993.
Ik ben de remplokken aan het vervangen ACHTER, maar ik krijg m,n cilinder niet verder terug dan op de stand van de oude blokken.
Dopje van de rem vloeistof is open.
Oude blokken zijn er al af geweest maar dan nog niet.
Wel heb ik de cilinder verder uit geduwd, en toen terug maar dan staat i in een keer stil. Moet ik iets open draaien???
Heb me al rot gezocht hier maar dit vind ik niet.
Deze heb ik gekocht
http://www.brakemax.nl/nl/ao_list_speci ... /1%5CSport
Alvast bedankt
Remcilnder gaat niet ver genoeg terug
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
die remzuigers moet je terugdraaien dus niet terug drukken...
als je ze met geweld terugdrukt gaan ze stuk en werkt je handrem niet meer!
als je ze met geweld terugdrukt gaan ze stuk en werkt je handrem niet meer!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
met de klok meedraaien dus en tegelijk indrukken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
een 440 zie ik is het,er zit aan de achterkant van de remcilinder een imbus stopje,dat eruit draaien en er een imbusje drie mm in doen,er zit een terugstelmechaniek in de remzuiger om deze terug te draaien met het imbussleuteltje van drie mm.
tegen de klok indraaien is terugstellen..
tegen de klok indraaien is terugstellen..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15
Toch nog wat m,n handrem doet het niet dus ik moet de boel nog af gaan stellen denk ik grrrrrrrrrr.
Net alles opgeruimd!!!
Als het goed is moet dat ook via het bekende inbusje achter het inbusje?????????????????????????????????
Met de klok mee neem ik aan.
Net alles opgeruimd!!!
Als het goed is moet dat ook via het bekende inbusje achter het inbusje?????????????????????????????????
Met de klok mee neem ik aan.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
als je de blokken er in hebt zitten moet je het imbusboutje van het afstellen zover indraaien dat de blokken net tegen de schijf aanlopen,ongeveer 0,10mm moet er tussen zitten.
Sorry,dat was ik net vergeten te vermelden.
Sorry,dat was ik net vergeten te vermelden.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
je kunt erbij zonder het wiel eraf te halen,dat scheelt weer!
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je de remblokken hebt afgesteld met het inbusboutje kan je daarna de handremkabel onder de auto afstellen.
Zie ook deze howto van het 480europe forum.
Zie ook deze howto van het 480europe forum.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Klopt, ben ik toevallig zelf ook mee bezig. Eerst remblokken afstellen zodat de schijven net vrij lopen, dan de moer bij de handremkabel aandraaien (zie onderstaande plaat). Volgens de Volvo manual:
"Tighten the lock nut (1) until the lever (2) is just abutting the stop pin at both sides."
Dit begrijp ik niet helemaal, tot hoever mag je de moer aandraaien??

"Tighten the lock nut (1) until the lever (2) is just abutting the stop pin at both sides."
Dit begrijp ik niet helemaal, tot hoever mag je de moer aandraaien??

MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik kan zo even niet voor me halen wat ze precies bedoelen met die tekening en tekst. Maar als je eronder ligt zie je dat ws vanzelf wel.
Ik heb het zonder het manual zo gedaan, werkt al jaren prima:
De handremkabel heb ik zo ver gesteld dat als je met de hand het wiel rond draaid je dan voelt dat het wiel net geremd wordt. Dan weer net zover terugstellen totdat hij net niet meer remt, iets aansleep geschuur van de blokken mag. Als je de handremhendel aantrekt dan moet hij na ong 4 klikken blokkeren als het goed is. Van tevoren de handremhendel dus helemaal onderin zetten is wel zo handig
Ik heb het zonder het manual zo gedaan, werkt al jaren prima:
De handremkabel heb ik zo ver gesteld dat als je met de hand het wiel rond draaid je dan voelt dat het wiel net geremd wordt. Dan weer net zover terugstellen totdat hij net niet meer remt, iets aansleep geschuur van de blokken mag. Als je de handremhendel aantrekt dan moet hij na ong 4 klikken blokkeren als het goed is. Van tevoren de handremhendel dus helemaal onderin zetten is wel zo handig
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15
Foto 1 is de juiste voor mij
Ik had er al aan gevoeld maar nu weet ik ook hoe die er uit ziet lol.
MOrgen gaat ie omhoog en maak ik een foto,tje. Is weer lekker weer om te klussen.
Sven bedankt foot de foto, en iroll weer eens voor de uitleg.
Volgend dingetje bied zich al weer aan, hij lekt koelvloeistof grrr.
Distributie is pas gedaan dus er zal wel iets niet goed vast zitten daar.
gr ert

Ik had er al aan gevoeld maar nu weet ik ook hoe die er uit ziet lol.
MOrgen gaat ie omhoog en maak ik een foto,tje. Is weer lekker weer om te klussen.
Sven bedankt foot de foto, en iroll weer eens voor de uitleg.
Volgend dingetje bied zich al weer aan, hij lekt koelvloeistof grrr.
Distributie is pas gedaan dus er zal wel iets niet goed vast zitten daar.
gr ert