Ik ben in het bezit van een Volvo V40 1.8I met een GDI benzine motor bouwjaar 1999.
Mijn probleem is dat de motor tijdens de eerste kilometer stationaire niet blijft lopen. Hierna loopt de motor goed en blijft hij lopen. Zodra ik hem vervolgens weer circa 30 minuten laat staan heb ik weer hetzelfde probleem.
Ben al in drie garages geweest en elke garage zegt iets anders.
Via de computer kunnen ze niets vinden. De gasklep en de stationaire stappen motor is gereinigd. De laatste garage zie dat de kleppen erg tikken en dat dit mogelijk het probleem was (kosten 1500 euro) maar konden mij niet garanderen dat dit het was. Weet iemand raad met dit probleem ?
V40 GDI
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ben je ook al bij een Volvodealer geweest?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.09.2008 - 19:41
Bart Giesen schreef:Ben je ook al bij een Volvodealer geweest?
Ja, dat was de laatste garage. Die zei dat het probleem hoogstwaarschijnlijk verholpen was door het vernieuwen van de hydraulische klepstoters( +/- 1500 euro kosten).
De mitsubitsi garage geloofde dit niet maar kon mij ook niet helpen !!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Hydraulische stoters kapot... Pff... Das wel minder jah. Ik weet wel dat als je kleppen niet jofel sluiten o.i.d dat het wel degelijk invloed kan hebben.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.09.2008 - 19:41
Nee heb ik niet, ik heb dat ook de garage gevraagd maar kreeg als antwoordt dat dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak kan zijn van het feit dat de motor alleen de eerste 5 minuten afslaat en daarna niet meer.fjrene schreef:heb je het brandstoffilter al eens vervangen???
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
weet wel iemand die denk ik voor ong 800 euro(moet het wel eerst ff vragen,laat maar weten als je dit wilt,deze pers heeft dit afgelopen week nog gedaan bij een gdi) die klepstoters voor je wil vervangen...
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Hier is een waarschuwing op zijn plaats!!!!Jack.Stoffels schreef:Ik ben in het bezit van een Volvo V40 1.8I met een GDI benzine motor bouwjaar 1999.
De laatste garage zie dat de kleppen erg tikken en dat dit mogelijk het probleem was (kosten 1500 euro) maar konden mij niet garanderen dat dit het was. Weet iemand raad met dit probleem ?
Mijn Gdi motor uit 1999.
Mijn ervaring: Kleppen tikten, laten maken 1500 euro incl. nieuwe waterpomp, distributieriem enz.
Bij ophalen auto hoorde ik nog steeds tikken, oorzaak kantelzuiger volgens monteur van een revisiebedrijf, dus getik niet weg.
Wat ik hier mee wil zeggen is, het getik hoeft niet perse de kleppen te zijn want uit bovenstaande kan je ook concluderen dat het getik waarschijnlijk niet de kleppen waren maar kon evengoed die kantelzuiger zijn geweest wie zal het zeggen.
Ik zou dus niet te vlug de kleppen laten vernieuwen, eerst zeker weten dat het getik ook werkelijk afkomstig is van de kleppen.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.09.2008 - 19:41
Hallo,
Mijn probleem is eindelijk opgelost.
De motor is gereinigd met verschillende middelen van Forte bij een Bosch service garage.
Er is eerst mbv een endoscoop gekeken naar de vervuiling, welke behoorlijk was. Vervolgens heeft er een reiniging plaats gevonden van zowel het motor blok als de ruimte waar de klepstoters zitten. Verder is er nog iets in de benzine toegevoegd en is zowel het tikken behoorlijk minder geworden en wat voor mij nog veel belangrijker is dat hij weer stationaire goed blijft lopen op circa 700- 800 toeren en niet meer afslaat. Ik ben in elk geval blij dat ik niet de klepstoters vervangen heb. Het totale kosten plaatje was nu een stuk minder.
Jack
Mijn probleem is eindelijk opgelost.
De motor is gereinigd met verschillende middelen van Forte bij een Bosch service garage.
Er is eerst mbv een endoscoop gekeken naar de vervuiling, welke behoorlijk was. Vervolgens heeft er een reiniging plaats gevonden van zowel het motor blok als de ruimte waar de klepstoters zitten. Verder is er nog iets in de benzine toegevoegd en is zowel het tikken behoorlijk minder geworden en wat voor mij nog veel belangrijker is dat hij weer stationaire goed blijft lopen op circa 700- 800 toeren en niet meer afslaat. Ik ben in elk geval blij dat ik niet de klepstoters vervangen heb. Het totale kosten plaatje was nu een stuk minder.
Jack
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
v-power tanken helpt ook
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
dat MOET toch in de gdi's....
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het bestond iig nog niet toen de GDI uitkwamzwolly schreef:dat MOET toch in de gdi's....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
of ultimate:)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
in nederland nog niet nee, wel in japan...tenminste of het daar nou v power heet. maar iig de juiste brandstof voor de gdi'shet bestond iig nog niet toen de GDI uitkwam
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- misterm
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17.06.2011 - 19:08
Ik overweeg om hetzelfde te doen. Ik vind dat de motor toch behoorlijk wat 'tikkend' geluid maakt.Jack.Stoffels schreef:Hallo,
Mijn probleem is eindelijk opgelost.
De motor is gereinigd met verschillende middelen van Forte bij een Bosch service garage.
Er is eerst mbv een endoscoop gekeken naar de vervuiling, welke behoorlijk was. Vervolgens heeft er een reiniging plaats gevonden van zowel het motor blok als de ruimte waar de klepstoters zitten. Verder is er nog iets in de benzine toegevoegd en is zowel het tikken behoorlijk minder geworden en wat voor mij nog veel belangrijker is dat hij weer stationaire goed blijft lopen op circa 700- 800 toeren en niet meer afslaat. Ik ben in elk geval blij dat ik niet de klepstoters vervangen heb. Het totale kosten plaatje was nu een stuk minder.
Jack
Kun je iets delen over de kosten?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dit is een bekend probleem van de GDI motoren,sterke vervuiling,klepstoters die niet goed werken,kantelende zuigers.
Was niet echt een succes,dus mijn advies is als hij nu goed loopt,snel zien dat je er vanaf komt.
Was niet echt een succes,dus mijn advies is als hij nu goed loopt,snel zien dat je er vanaf komt.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Van de auto. 
Dan ben je ook gelijk van het tikken af..

Dan ben je ook gelijk van het tikken af..
- misterm
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17.06.2011 - 19:08
Ik durf het wel aan om toch eerst eens Forte te proberen.
Ik heb de auto net een kleine maand en ik weet dat het een fijne auto kan zijn. Het rijden en het verbruik, het bevalt me goed. Hopelijk kan ik er wat meer en langer plezier aan beleven.
Ik heb de auto net een kleine maand en ik weet dat het een fijne auto kan zijn. Het rijden en het verbruik, het bevalt me goed. Hopelijk kan ik er wat meer en langer plezier aan beleven.