Heb vandaag met een vriend mijn remleidingen achter vervangen wat opzich goed ging totdat we bij de motor aankwamen en de leidingen moesten aansluiten op de hoofdremcilinder en we niet meer wisten welke leiding bij welke kant hoorde. We hebben het maar gewoon aangesloten, maar kan dit zomaar?
Alvast bedankt!
Remleidingen aansluiten op hoofdremcilinder
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Remleidingen moeten wel op de juiste aansluiting van de hoofdrem cilinder zitten. Als ze verwisseld zijn dan zijn ze niet meer diagonaal aangesloten. Valt er dan een remcircuit uit dan remt de auto of links voor en links achter of r.voor en r.achter. Dan maak je een hele rare schuiver en is erg gevaarlijk. Op de h.remcilinder zit dus een circuit van r.voor en l.achter en een van l.voor en r.achter zodat als er een circuit uitvalt je iig recht kan remmen. Staat het schema van de h.remcilinder niet in het manual?
Je kan hier wel weer wat van opsteken, altijd dingen die je in 2en moet vervangen een voor een doen en nooit allebei de kanten tegelijk verwijderen. Dan kan je altijd zien aan de andere kant hoe het hoort te zitten als je de boel weer in elkaar zet.
Je kan hier wel weer wat van opsteken, altijd dingen die je in 2en moet vervangen een voor een doen en nooit allebei de kanten tegelijk verwijderen. Dan kan je altijd zien aan de andere kant hoe het hoort te zitten als je de boel weer in elkaar zet.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Die twee circuits op de hoofdremcilinder hebben wij ook gezien, en wij hebben alleen de leidingen van achter los gehaald. Dat zijn de twee middelste op de hoofdremcilinder. Leidingen voor remmen voor (meest linker en meest rechter) is niet los geweest.
Maar als ik jouw verhaal goed begrijp vormen RV / LA een circuit en LV / RA een circuit? Want dan moet het eenvoudig na te gaan zijn, aangezien we weten welke LV en RV zijn.
EDIT: heb het gevonden in de ABS MarkIV manual (Skydrive). Zie plaat hieronder. Bedankt Iroll!

Maar als ik jouw verhaal goed begrijp vormen RV / LA een circuit en LV / RA een circuit? Want dan moet het eenvoudig na te gaan zijn, aangezien we weten welke LV en RV zijn.
EDIT: heb het gevonden in de ABS MarkIV manual (Skydrive). Zie plaat hieronder. Bedankt Iroll!


MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Maar goed dat het is opgelost, kan je weer veilig de weg op!
Wat ik nog was vergeten is dat als de circuits verkeerd omzitten je abs dus ook de verkeerde rem gaat gebruiken. De sensor van bijv. l.achter merkt dat het wiel blokkeerd maar door de verwisseling op de hoofdremcilinder zal de abs gaan werken op het r.achterwiel.
Wat ik nog was vergeten is dat als de circuits verkeerd omzitten je abs dus ook de verkeerde rem gaat gebruiken. De sensor van bijv. l.achter merkt dat het wiel blokkeerd maar door de verwisseling op de hoofdremcilinder zal de abs gaan werken op het r.achterwiel.