Mijn signaalrode S60 2.4T

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ik heb een aantal bekende revisiebedrijven gebeld. De klachten komen bekend voor. Het sterke vermoeden is dat de bak slijtageklachten vertoont. Hierbij moet worden gedacht aan onder meer de lagerbussen en inwendige lekkage(s). Als dit daadwerkelijk zo is, wordt de bak volledig gereviseerd.

Uiteraard is telefonisch geen goede diagnose te stellen, dus ik ga, nadat ik de garage waar de auto vandaan komt heb gebeld, maar eens een diagnoseafspraak maken bij een van de revisiebedrijven.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Tijnieboy
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 03.05.2011 - 22:46

Morgenstond schreef:Daarnaast werd gezegd dat ik te precies kijk en dat "andere mensen die met deze auto rijden, niets zouden merken".
Je kijkt te precies?? Wat is dat voor onzin?! Als je een auto koopt wil je toch dat die goed is, en als dat niet zo is dan mag je er toch mee terug komen?
Zeker te beroerd voor een beetje service :s
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Tijnieboy schreef:
Morgenstond schreef:Daarnaast werd gezegd dat ik te precies kijk en dat "andere mensen die met deze auto rijden, niets zouden merken".
Je kijkt te precies?? Wat is dat voor onzin?! Als je een auto koopt wil je toch dat die goed is, en als dat niet zo is dan mag je er toch mee terug komen?
Zeker te beroerd voor een beetje service :s
Het is zeker zo dat ik een pietje precies ben, maar inderdaad, als je een auto koopt, moet die goed zijn. Tijdens de proefrit zijn me geen ernstige zaken opgevallen. De zaken die naar voren kwamen, zijn ook opgelost.

De ecc en de automaatbak zijn niet naar voren gekomen bij de proefrit. Deze zaken zijn dus (nog) niet opgelost. Met de ecc ga ik zelf naar de dealer, de kwestie van de automaatbak mogen zij oplossen.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

De auto gaat over twee weken naar een revisiebedrijf voor een diagnose. Ik wacht af.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Morgenstond schreef:
Tijnieboy schreef:
Morgenstond schreef:Daarnaast werd gezegd dat ik te precies kijk en dat "andere mensen die met deze auto rijden, niets zouden merken".
Je kijkt te precies?? Wat is dat voor onzin?! Als je een auto koopt wil je toch dat die goed is, en als dat niet zo is dan mag je er toch mee terug komen?
Zeker te beroerd voor een beetje service :s
Het is zeker zo dat ik een pietje precies ben, maar inderdaad, als je een auto koopt, moet die goed zijn. Tijdens de proefrit zijn me geen ernstige zaken opgevallen. De zaken die naar voren kwamen, zijn ook opgelost.

De ecc en de automaatbak zijn niet naar voren gekomen bij de proefrit. Deze zaken zijn dus (nog) niet opgelost. Met de ecc ga ik zelf naar de dealer, de kwestie van de automaatbak mogen zij oplossen.
Inmiddels heb ik ook weer contact gehad met m'n eigen garage. Maandag bespreken ze de kwestie met een revisiebedrijf. De klachten worden serieus genomen. Zo ken ik deze garage ook!!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Tijnieboy
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 03.05.2011 - 22:46

oke dat is fijn :) Nu hopen dat ze alles onder garantie vervangen ;)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

De auto staat nu bij de automaatreviseur. Wordt waarschijnlijk een nieuw kleppenhuis, maar spoelen wordt eerst geprobeerd.

Alle complimenten aan de Volvospecialist, die zelfs iemand stuurde om me op te halen en naar huis te brengen (100 km!), aangezien ik mijn auto direct kon achterlaten na de diagnoserit.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Heb vandaag uitsluitsel gekregen: de bak is tweemaal gespoeld, zo vuil was de ATF. Ik hoop dat dit de oplossing is geweest. De hamvraag in dezen is natuurlijk hoe de ATF dermate vervuild is geraakt.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Het spoelen heeft twee dagen geholpen. De klachten zijn gisteren teruggekeerd, weliswaar minder dan eerst, maar toch. De garage stelt voor, op advies van het automaatrevisiebedrijf, onder garantie het kleppenhuis te reviseren. Het is niet 100% zeker dat dit helpt.

Mijn voorstel is om de bak compleet te reviseren, waaraan ik een x-bedrag bijdraag. Ik wil namelijk volledig van de problemen af zijn. Dit komt voor mij neer op een bedrag van circa 1500 incl.

In ogenschouw moet worden genomen dat ik ook de ecc nog moet laten repareren voor een x-bedrag. Ik ga uit van zo'n een bedrag dat de 700 wel raakt.

Het totaalbedrag is dus erg hoog voor een auto die ik net heb. Wat zouden jullie doen?

Ik heb drie opties in gedachten:
1) bak repareren d.m.v. kleppenhuis repareren
2) bak reviseren met een deel van de kosten voor mij
3) koop ongedaan maken en geld terug, eventueel andere auto daar terugkopen

Wat zouden jullie doen? Ik vind het heel lastig. Ik neig naar optie 3, maar de garage staat daar niet om te springen. Duidelijk is wel dat ik deze auto NIET had aangeschaft als ik dit alles eerder had geweten, maar ik vind het op zich een lekkere wagen.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ik zou zeggen bak volledig laten reviseren op zijn kosten of geld terug.. Maar vervelend is het wel, succes iig.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Kan ik me in vinden, maar is moeilijk te realiseren, zo heb ik ondervonden. De klachten worden serieus genomen, maar ze zouden niet dermate acuut zijn dat een revisie benodigd is. Daarom wordt een reparatie voorgesteld, nu blijkt dat spoelen niet goed genoeg geholpen heeft.

Mijn visie is dat de bak niet doet wat hij hoort te doen en dat daarom een revisie gewenst is. Desnoods betaal ik bij, maar dat wordt nu te duur.

Morgen sluiten we een en ander kort... Advies is dus welkom!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21204
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Even resumeren...
Jij bent consument en koopt iets wat niet goed functioneert, dan gaat de verkoper aan het zoeken en heeft wellicht het probleem gevonden maar vraagt aan de consument een bijdrage om het probleem op te lossen.
De enige optie imo is nummer 3.
Je hebt betaalt voor een auto met goed werkende automaat, niet een automaat die je met eigen geld moet repareren, ook de ECC zit op de auto en dient goed te functioneren.
Alles voor het bedrag waar je de auto voor gekocht hebt, tenzij...je vooraf wist van de problemen en overeen bent gekomen dat je die laat repareren op eigen kosten..
Als ik sommige verhalen lees ben ik, denk ik, een lastige consument.
Het is geen pond suiker waar een zandkorrel inzit.
Als je zoveel geld uitgeeft mag je eisen dat het goed werkt, wat voor product je ook koopt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Dank voor je bijdrage, diesel01. Ik neem dit mee in mijn verhaal. Ik ga zo bellen en ga voor optie 3.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1455
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Hoe lang wil je nog in deze auto rijden? Als je niet van plan bent hem snel weg te doen zou ik voor optie 2 gaan, je hebt nu een auto die je bevalt, met daarin dan een gereviseerde automaat die nog lang mee kan, daar kan je nog genoeg kilometers mee maken,
Het is alleen te hopen dat je niet nog meer ellende tegen komt, maar die kans heb je bij een andere auto ook.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

De uitkomst is dat het kleppenhuis zal worden gereviseerd. Geld terug was niet aan de orde, want de garage wil eerst de kans krijgen om het goed te krijgen. Het automaatrevisiebedrijf zegt dat er 80% kans is dat de klachten hiermee verleden tijd zijn.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

EVV schreef:Hoe lang wil je nog in deze auto rijden? Als je niet van plan bent hem snel weg te doen zou ik voor optie 2 gaan, je hebt nu een auto die je bevalt, met daarin dan een gereviseerde automaat die nog lang mee kan, daar kan je nog genoeg kilometers mee maken,
Het is alleen te hopen dat je niet nog meer ellende tegen komt, maar die kans heb je bij een andere auto ook.
Ik wil deze auto wel een paar jaartjes rijden. Ik ga toch niet voor de revisie omdat het totaal te duur wordt. Als er dan straks iets anders nodig is, wordt het financiële plaatje enigszins ingewikkeld. Ik geef namelijk niet al mijn geld uit aan m'n auto...

Ik heb geen aanleiding om te denken dat er meer narigheid aan deze auto zit.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Het kleppenhuis is vervangen. De eerste indruk is dat de auto beter schakelt en dat de bonk van N naar D weg is. Het is even afwachten hoe de auto zich houdt. Ik heb er op zichzelf genomen wel vertrouwen in dat het nu goed is, maar zo niet, ik heb nog een maand garantie...
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Het in dit topic beschreven pendelende toerental heb ik niet (meer?) gehad nu de auto terug is.

Wel bonkt de auto soms van twee naar drie. Het lijkt alsof hij af en toe hapert. Ik constateerde gisteren dat bij het overschakelen van twee naar drie het toerental 100 toeren opliep voordat hij schakelde. Dat lijkt mij slippen. Komt dat uit de koppelomvormer vandaan? Het kleppenhuis is immers vervangen.

Daarnaast dreunt de auto nu af en toe als je hem in R zet. De bonk van N naar D lijkt echt weg te zijn.

Ik ben het inmiddels wel een beetje zat aan het worden. De auto ben ik op zichzelf genomen niet zat, maar het is gewoon dat ik opnieuw moet bellen om te zeggen dat ik denk dat het niet goed zit.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
buikijn
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35

2 naar 3 probleem zou te maken kunnen hebben met de befaamde b4 servo cover. (deze bekrachtigt een remband) het is een goedkoop onderdeel.

Hebben ze een nieuwe of gereviseerde kleppenhuis gebruikt? het bonken van N naar R had ik nl. niet eerder gezien in je post?

Maar ben je er nu niet gewoon gaar van en kan je niet terug naar de dealer voor een 100% oplossing?
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Er is een nieuw kleppenhuis gebruikt. Het bonken van P/N naar R was er eerder ook niet, toen was het alleen van N naar D.

Ik ben er inderdaad wel redelijk klaar mee, mede omdat er nog enkele andere zaken zijn. Helaas is het geen dealer, maar ik heb nog wel een maand garantie. Desalniettemin is het gewoon niet prettig om wéér te moeten gaan klagen.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”