De suggestie van diesel01 is zo'n slechte niet, alhoewel het verbruik bij de MT modellen ook geen hoofdprijs verdient.
het zit hem in het totaalplaatje.
Ja, hoe hoger het toerental te meer gaat het gyroscopisch effect werken.360Degreez schreef:Dank voor je antwoord Bertje, een twijfelachtig "aha", ging over de lippen tijdens het lezen.
Heeft de stabiliteit iets te maken met het toerental van het wiel? Is deze stabieler als deze sneller draait, of juist niet?
Dat zal bij een constant hoog toerental een zekere bijwerking zijn, zij het bescheiden.Iroll schreef:Ik denk dat het vliegwiel juist de auto stabiel, want horizontaal, zal houden. Zoiets als een passagiersschip dat soms ook een gyroscoop gebruikt om deinen en rollen, en dus zeeziekte van de duur betalende passagiers tegen te gaan. Kunnen ze de stabilisatorstangen in het vervolg ook achterwege laten want hij gaat toch zonder overhellen door de bocht.