Ruim een week geleden heb ik bij m'n dealer 4 banden laten vervangen en de auto uit laten lijnen. Nou rij ik doordeweeks alleen over bochtige 80km weggetjes, maar van het weekend op de autobahn merkte ik duidelijk dat de auto naar rechts trok. Gelijk de dealer laten weten en een afspraak gemaakt om de auto goed uit te laten lijnen, tot nu toe doen ze niet moeilijk. Alleen nou ging ik vanavond even mijn bandenspanning controleren (je weet nooit), zie ik dat het linker voorwiel zwaar beschadigd is, een plek van ongeveer 2 bij 4 cm. Zou me niets verbazen als dit de oorzaak is van het naar rechts trekken. Maar nu het leuke, ik heb absoluut nooit met de linker voorkant iets geraakt, heb de auto een week voor dat ie naar de garage ging nog grondig gewassen en toen zat die beschadiging er zeker niet. Ik snap dat het moeilijk aan te tonen is dat het bij de garage is gebeurd, sterker nog, als ik het zeg kunnen ze het als argument gaan gebruiken dat ik zelf gezorgd heb dat de auto niet meer rechtuit gaat.
Wat nu te doen? Zeggen dat ik denk dat zij de velg hebben gesloopt of niets zeggen en gewoon gratis opnieuw uit laten lijnen en de kapotte velg maar "op de koop" toe nemen?
Extra verdacht vind ik het al dat ik niet de auto vrijdag avond, maar zaterdag ochtend pas op kon halen.
Dealer probleem, wat nu?
- Black Sapphire
- 2nd Gear member
Kom gewoon naar de Volvo-dealer in Emmen! Daar zit een mega goede dealer, waar ze veel 'Duitse' klanten naar alle tevredenheid helpen! Dit is verder geen reclame hoor!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Gewoon gaan praten Menjo.
Cést le ton qui fait la musique. en Nee heb je en Ja kun je krijgen.
Mijn ervaring met de dealer in Karlsruhe is zeer positief. Bij een panne (paar jaar geleden) bleven ze tot laat open om me weer op weg te helpen. Dat ze de kapotte LPG niet konden repareren was niet hun fout.
Cést le ton qui fait la musique. en Nee heb je en Ja kun je krijgen.
Mijn ervaring met de dealer in Karlsruhe is zeer positief. Bij een panne (paar jaar geleden) bleven ze tot laat open om me weer op weg te helpen. Dat ze de kapotte LPG niet konden repareren was niet hun fout.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Canard
- 3rd Gear member
Dat is balen menjo!
Mijn ervaring met winkeliers in het algemeen is dat als je gewoon eerlijk bent en rustig de situatie uitlegt, dat je het verste komt.
Ik zou dus ook zeggen dat je niet zeker weet sinds wanneer die beschadiging erop zit maar dat deze wel erg recent is.
En ja, de kras zit wel op zo'n plek dat dat volgens mij erg lastig te veroorzaken is door ergens tegenaan te rijden.
succes!
Mijn ervaring met winkeliers in het algemeen is dat als je gewoon eerlijk bent en rustig de situatie uitlegt, dat je het verste komt.
Ik zou dus ook zeggen dat je niet zeker weet sinds wanneer die beschadiging erop zit maar dat deze wel erg recent is.
En ja, de kras zit wel op zo'n plek dat dat volgens mij erg lastig te veroorzaken is door ergens tegenaan te rijden.
succes!
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- Bover
- 8th Gear member
Dag Menjo,
Ba wat rottige schade. Balen
:-x
Op de foto ziet het niet uit als een kras die door rijden kan zijn ontstaan.
De beschadiging zit niet in de rijbereik. ( stoepranden e.d. )
Is er mogelijk een vergissing gemaakt met het aanhangen van uitlijnapparatuur of iets dergelijks. :shock:
Verder kun je zien dat het vrij nieuw is. Geen aantasting van het weer of zout..
Ga praten anders blijf je ermee zitten. :x
Und freundlich natuuuuuurlich..
bob
Ba wat rottige schade. Balen

Op de foto ziet het niet uit als een kras die door rijden kan zijn ontstaan.
De beschadiging zit niet in de rijbereik. ( stoepranden e.d. )
Is er mogelijk een vergissing gemaakt met het aanhangen van uitlijnapparatuur of iets dergelijks. :shock:
Verder kun je zien dat het vrij nieuw is. Geen aantasting van het weer of zout..
Ga praten anders blijf je ermee zitten. :x
Und freundlich natuuuuuurlich..

bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ziet er uit als beschadiging door een bandenmontageapparaat; bewijslast zal echter erg moeilijk worden; gaat er nu om hoe graag de dealer een klant wil vasthouden
- menjo
- 7th Gear member
Ok, is wel duidelijk dat het niet komt door het aanrijden van iets dus. Dan hoef ik wat het correct uitlijnen betreft iig nergens bang voor te zijn. Nu idd eens kijken hoe ze reageren, over het uitlijnen deden ze niet moeilijk.
- smokingman
- 4th Gear member
Deze is erg lastig Menjo.
De schade ziet er idd niet uit alsof je ergens een stoeprand oid hebt geraakt. Maar je verhaal over het naar 1 kant trekken lijkt er wel op.
Dat heb ik zelf ook gehad met een van mijn vorige auto's. Toen schampte ik in het donker nogal hard een soort van stoeprand en had ik (wat pas later, na enige malen uitlijnen bleek) lichte schade aan de voorwielophanging. Gevolg vreselijk naar 1 kant trekken.
Van uitlijningsapparatuur zo'n kras krijgen lijkt mij heel sterk. Dan moet je welhaast moedwillig de boel willen verzieken en is de apparatuur ook niet geheel zonder schade. Van een bandenapparaat kan je wel zulke krassen krijgen. Maar banden monteren en demonteren gebeurt niet onder de auto en daar zal de auto ook niet ineens van gaan trekken.
Ik denk niet dat de dealer je gelijk gaat geven. Het is jouw woord tegen het hunne. Bovendien denk ik dat als je daar over gaat zeuren, je de volgende keer als je wat hebt, niet zo makkelijk geholpen wordt.
De schade ziet er idd niet uit alsof je ergens een stoeprand oid hebt geraakt. Maar je verhaal over het naar 1 kant trekken lijkt er wel op.
Dat heb ik zelf ook gehad met een van mijn vorige auto's. Toen schampte ik in het donker nogal hard een soort van stoeprand en had ik (wat pas later, na enige malen uitlijnen bleek) lichte schade aan de voorwielophanging. Gevolg vreselijk naar 1 kant trekken.
Van uitlijningsapparatuur zo'n kras krijgen lijkt mij heel sterk. Dan moet je welhaast moedwillig de boel willen verzieken en is de apparatuur ook niet geheel zonder schade. Van een bandenapparaat kan je wel zulke krassen krijgen. Maar banden monteren en demonteren gebeurt niet onder de auto en daar zal de auto ook niet ineens van gaan trekken.
Ik denk niet dat de dealer je gelijk gaat geven. Het is jouw woord tegen het hunne. Bovendien denk ik dat als je daar over gaat zeuren, je de volgende keer als je wat hebt, niet zo makkelijk geholpen wordt.
- Bover
- 8th Gear member
Menjo, gewoon VOLVO POWER!
Er heen gaan en bespreekbaar maken.
Er heen gaan en bespreekbaar maken.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
- joost
- 7th Gear member
Precies! Nu blijf je gissen. Als je zeker weet dat de schade daar is ontstaan en de dealer weigert er iets aan te doen, weet je ook weer waar je aan toe bent en kun je op zoek naar een betere dealer. Succes.Er heen gaan en bespreekbaar maken.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
En gissen is nooit goed. Jammer genoeg is Derrick met pensioen.
Dus wat rest is een goed gesprek met de dealer.
Blijf erbij wanneer ze met je auto bezig zijn.
Dus wat rest is een goed gesprek met de dealer.
Blijf erbij wanneer ze met je auto bezig zijn.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- menjo
- 7th Gear member
Ja ik weet het. Alleen het probleem wat ik aan voel komen is dat als ze maar enigszins moeilijk gaan doen, ik al heel snel met m'n mond vol tanden sta. Ik heb ze nu een mail gestuurd met de foto en gezegd dat we er maandag (dan moet de auto daarheen voor het uitlijnen) maar eens naar moeten kijken.
Zijn ze iig (incl. woordenboek) duidelijk op de hoogte gebracht.
Zijn ze iig (incl. woordenboek) duidelijk op de hoogte gebracht.
- joost
- 7th Gear member
Nou, ik hoop er het beste van. Misschien verrast ie je wel? Ik zou vandaag gaan
en zeggen dat je jarig bent! Gefeliciteerd trouwens!
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
- KoenK 480T
- 2nd Gear member
Er is toch niks zo belangrijk als een stevige vertrouwens band met je garagist. Als je begint te twijfelen gaat het van kwaad naar erger ... Ik heb er zelfs ooit de rechtsbijstand bijgesleurd. Zo rap mogelijk uitpraten en je conclussies trekken.
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
'90 480 turbo, '00 V40 19D