Zo langzamerhand geef je steeds meer info over de staat van het blok want je hebt het over een zware tik in het blok, nog steeds slecht starten op gas, hoog stationair toerental. Het lijkt erop dat de monteur het niet voor elkaar krijgt om de motor goed te krijgen, dit hoeft niet te liggen aan zijn kennis maar ik denk toch echt dat je blok op is. Is er al is compressie gemeten.Swieb schreef:Zo ik heb hem net opgehaald. Hij start weer en loopt redelijk.
Hoog in toerental stationair en in zijn 1 schakel ik over in zijn 2 dan zakt het toerental naar in mijn oren normaal.
Echt stotteren doet ie niet maar loopt me optrekken ook niet soepel.
Johan heeft de nieuwe contactpunten moeten vervangen , die waren verbrand. (door het knallen en het niet goed afgesteld staan??)
Hij heeft de contactpunten uit de ontsteking van de donor-volvo schoon gemaakt en erin gezet. hij zou weer moeten starten, maar op gas niet zoals eerst, alsof het blok moeite heeft hem op gang te krijgen.
Ik hoor netjes een tik voor het starten, dus de verdamper zal het niet zijn denk ik.
Ook zit er en zware tik in het blok, maar niet verontrustend (had ie al langer)
Ik ga dadelijk ff een rit maken, hopen dat het goed gaat en hem dan schoonmaken van binnen. Zaterdag moeten we naar de crematie van mijn ex-schoonvader.
Ik heb ook geinformeerd bij Johan wat het gaat kosten om desnoods een keer het blok van de donor om te leggen in deze. maar dat gaat me nu even boven mijn pet. Kosten liggen rond de 500 euro bij hem.
Zal straks even een foto maken van mijn Beestje en plaatsen.
145 wil niet starten, aanslepen wel, maar
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Gelijk heb je, je zou eventueel als tussenoplossing kleur op maat kunnen maken bij de bouwmarkt en dan de afwijkende panelen gewoon met de roller verfen, vaak krijg je dan ook een leuk resultaatSwieb schreef:Hij is lelijk (nog wel) maar ben ook nog niet zo lang met hem bezig. Eerst technisch in orde en motorisch dan de carrosserie

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
Ik heb de sahara gele blikken verf al in de kelder staan, en wat hammerrite voor de dringende plekken. Maar tja, als mijn"beest"besluit een 3 tal weken in een garage door te brengen, kom je er niet toe om hem aan de buitenkant wat aan te pakken.
Nu begint de schoolvakantie en ik denk wel dat ik mijn zoon met een roller aan het werk kan zetten om te beginnen op de motorkap.
Latere zorg is het netjes schuren en plamuren, en als alles een beetje zou willen meewerken wil ik hem tzt in de originele kleur laten spuiten. Mar dat zijn nog toekomst plannen. Eerst zorgen dat hij technisch en motorisch weer tiptop is,
en dat gaat me vast wel lukken met jullie adviezen en een beetje hulp extra als ik het echt niet zelf kan.
Daarna krijgt hij zijn nieuwe outfit, misschien bekleed ik de stoelen en de bank tegen die tijd ook nog wel opnieuw met iets wat beter tegen hondenharen bestendig is hihi
Maar hij rijdt weer, ook al is het stationair nogal hard (niet een beetje, maar echt hoog)Maar daar kan ik voorlopig even mee leven tot het Volvo potje weer wat meer gevuld is....'
Nu begint de schoolvakantie en ik denk wel dat ik mijn zoon met een roller aan het werk kan zetten om te beginnen op de motorkap.
Latere zorg is het netjes schuren en plamuren, en als alles een beetje zou willen meewerken wil ik hem tzt in de originele kleur laten spuiten. Mar dat zijn nog toekomst plannen. Eerst zorgen dat hij technisch en motorisch weer tiptop is,
en dat gaat me vast wel lukken met jullie adviezen en een beetje hulp extra als ik het echt niet zelf kan.
Daarna krijgt hij zijn nieuwe outfit, misschien bekleed ik de stoelen en de bank tegen die tijd ook nog wel opnieuw met iets wat beter tegen hondenharen bestendig is hihi
Maar hij rijdt weer, ook al is het stationair nogal hard (niet een beetje, maar echt hoog)Maar daar kan ik voorlopig even mee leven tot het Volvo potje weer wat meer gevuld is....'
onderschriftloos.........
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Als je hem wil laten spuiten, dan zou ik niet eerst met een roller aan de gang gaan... Dat is een ramp om er weer af te krijgen.
beter de rotte plekken insmeren met een roestwerend middel (Novorox oid.) en in de toekomst nieuwe stukken in lassen.
beter de rotte plekken insmeren met een roestwerend middel (Novorox oid.) en in de toekomst nieuwe stukken in lassen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
@admiral: Die tik zit er al in zolang als ik hem heb. Volgens de monteur hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Slecht starten op gas zoals hij me vertelde valt wel mee. Vanmorge moest ik met spoed weg en na 2 keer laten klikken zoals ik eerst ook deed sloeg hij gewoon aan.
Jop, een vriend die vroeger monteur geweest is en normaal alles aan mijn auto doet. (helaas hij woont dik 200 km verderop dus voor spoed is dat moeilijker) zei al, aan dat toerental ff niets doen, dat krijg ik wel weer in orde.
Ik ben al wel voorzichtig aan het rondvragen her en der wat het kost om het blok van de donor over te leggen in deze auto. Dat blok heeft altijd super gelopen op gas en benzine zonder tik of lekkages. Maar dan moet ik eerst weten wat me dat gaat kosten, ik moet de donor dan daarheen brengen enz.
dus eigenlijk zolang als hij nu blijft lopen zonder teveel onkosten, zodat ik kan proberen een extra vervoermiddel achter de hand te hebben (lees aan te schaffen) dan kan ik het blok om laten leggen. Helaas zit ik onvrijwilig in deze situatie en ik moet proberen te roeien met de riemen die ik heb. Ik wil zeker niet zielig doen of zo, want daar schiet ik niets mee op.
Gewoon beetje duimen, hopen dat ik weer werk krijg en wat appart kan gan leggen voor een transportmiddeltje en mijn volvo potje weer spekken.....
@945i
Er zijn momenteel 2 laspunten die niet eens noodzaak zijn voor de APK. De stukken heb ik al liggen om die erin te laten lassen, maar gezien de kosten die ik nu gehad heb, moet dat heel even wachten.
Slecht starten op gas zoals hij me vertelde valt wel mee. Vanmorge moest ik met spoed weg en na 2 keer laten klikken zoals ik eerst ook deed sloeg hij gewoon aan.
Jop, een vriend die vroeger monteur geweest is en normaal alles aan mijn auto doet. (helaas hij woont dik 200 km verderop dus voor spoed is dat moeilijker) zei al, aan dat toerental ff niets doen, dat krijg ik wel weer in orde.
Ik ben al wel voorzichtig aan het rondvragen her en der wat het kost om het blok van de donor over te leggen in deze auto. Dat blok heeft altijd super gelopen op gas en benzine zonder tik of lekkages. Maar dan moet ik eerst weten wat me dat gaat kosten, ik moet de donor dan daarheen brengen enz.
dus eigenlijk zolang als hij nu blijft lopen zonder teveel onkosten, zodat ik kan proberen een extra vervoermiddel achter de hand te hebben (lees aan te schaffen) dan kan ik het blok om laten leggen. Helaas zit ik onvrijwilig in deze situatie en ik moet proberen te roeien met de riemen die ik heb. Ik wil zeker niet zielig doen of zo, want daar schiet ik niets mee op.
Gewoon beetje duimen, hopen dat ik weer werk krijg en wat appart kan gan leggen voor een transportmiddeltje en mijn volvo potje weer spekken.....
@945i
Er zijn momenteel 2 laspunten die niet eens noodzaak zijn voor de APK. De stukken heb ik al liggen om die erin te laten lassen, maar gezien de kosten die ik nu gehad heb, moet dat heel even wachten.
onderschriftloos.........
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 23:16
Hoi Swieb,
Nee, dit kan geen toeval meer zijn!!!!
Ik ken "het beest al ruim 10 jaar, ik word achtervolgt door dit "gevaar".
Het verhaal begint dus zo'n 10 jaar geleden. Een mede-acrobaat komt wekelijks een avond trainen vanuit Brabant naar Nijmegen in "het beest". Ik reed toen in eend-achtigen en was wel erg onder de indruk van zijn mooie grote oude gele Volvo. Mijn buurman kocht voor zijn vriendin een net iets nieuwere afgetrapte 145. Ook van deze auto ging mijn hart op hol. Jaartje later koop ik in onbenullige bui buurman's afdankertje. Veel las- en ander opknapwerk later rijd ik een jaartje in dit gevaarte. "Ik wil een oudere 145 met oplegklinken en Amazone interieur" ging er telkens door me heen. Dus.... kocht ik mijn huidige Safari gul '71 met overdrive. Leuk project waar ik inmiddels heel veel plezier van heb gehad en vast nog ga krijgen. "Het beest staat inmiddels al een jaartje onder een boom geparkeerd en te vermossen in de tuin van Brabantse acrobaat. "Wil jij hem niet van me kopen?" word me wel eens gevraagd. " nou nee, twee 145's vind ik wel genoeg, maar ik weet misschien nog wel een liefhebber" is m'n antwoord. Twee weken later verhuisd " het beest" naar het Veluwse Ellecom. Marco is de nieuwe trotse eigenaar. Hij overweegt een restauratie.. maar ziet er toch vanaf omdat de koets al erg ver heen is en hij de tik in de motor verontrustend vind en een apk-keuring niet ziet zitten, dus... "Het beest" wordt verkocht aan een Apeldoornse sjacheraar. Twee dagen later staat "het beest" te koop op Marktplaats en weer een dag later is ze verkocht. Er gaat een jaar in alle rust voorbij. He, wat staat daar op de parkeerplaats van een voormalige kazerne in Arnhem waar mijn destijdse vriendin tijdelijk woonde???? Nee maar zeg dit is.."het beest". Zo te zien niet echt veel liefde en aandacht gehad maar onmiskenbaar. Ik parkeer mijn eigen leeftijd- en kleurgenoot er maar even naast voor een fotootje. en weer gaat er ruim een jaar rustig voorbij.. He, wat staat daar dan op de brug in BMW-garage op industrieterrein waar ik "toevallig" langsfiets??.....
Tja en waarom ik nu toevallig dit verhaal moet lezen???
Mijn advies: Zet "het beest" lekker achter in de tuin en laat alle buurtkinderen hun fantasieën er op los vieren.![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Nee, dit kan geen toeval meer zijn!!!!
Ik ken "het beest al ruim 10 jaar, ik word achtervolgt door dit "gevaar".
Het verhaal begint dus zo'n 10 jaar geleden. Een mede-acrobaat komt wekelijks een avond trainen vanuit Brabant naar Nijmegen in "het beest". Ik reed toen in eend-achtigen en was wel erg onder de indruk van zijn mooie grote oude gele Volvo. Mijn buurman kocht voor zijn vriendin een net iets nieuwere afgetrapte 145. Ook van deze auto ging mijn hart op hol. Jaartje later koop ik in onbenullige bui buurman's afdankertje. Veel las- en ander opknapwerk later rijd ik een jaartje in dit gevaarte. "Ik wil een oudere 145 met oplegklinken en Amazone interieur" ging er telkens door me heen. Dus.... kocht ik mijn huidige Safari gul '71 met overdrive. Leuk project waar ik inmiddels heel veel plezier van heb gehad en vast nog ga krijgen. "Het beest staat inmiddels al een jaartje onder een boom geparkeerd en te vermossen in de tuin van Brabantse acrobaat. "Wil jij hem niet van me kopen?" word me wel eens gevraagd. " nou nee, twee 145's vind ik wel genoeg, maar ik weet misschien nog wel een liefhebber" is m'n antwoord. Twee weken later verhuisd " het beest" naar het Veluwse Ellecom. Marco is de nieuwe trotse eigenaar. Hij overweegt een restauratie.. maar ziet er toch vanaf omdat de koets al erg ver heen is en hij de tik in de motor verontrustend vind en een apk-keuring niet ziet zitten, dus... "Het beest" wordt verkocht aan een Apeldoornse sjacheraar. Twee dagen later staat "het beest" te koop op Marktplaats en weer een dag later is ze verkocht. Er gaat een jaar in alle rust voorbij. He, wat staat daar op de parkeerplaats van een voormalige kazerne in Arnhem waar mijn destijdse vriendin tijdelijk woonde???? Nee maar zeg dit is.."het beest". Zo te zien niet echt veel liefde en aandacht gehad maar onmiskenbaar. Ik parkeer mijn eigen leeftijd- en kleurgenoot er maar even naast voor een fotootje. en weer gaat er ruim een jaar rustig voorbij.. He, wat staat daar dan op de brug in BMW-garage op industrieterrein waar ik "toevallig" langsfiets??.....
Tja en waarom ik nu toevallig dit verhaal moet lezen???
Mijn advies: Zet "het beest" lekker achter in de tuin en laat alle buurtkinderen hun fantasieën er op los vieren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
Dat is inderdaad heel stom toeval als je dat zo kunt noemen.
Voor de apk volgend jaar staan tot zover alleen de remmen en remleidingen op het programma, dus dat valt nogal mee. Het is dus een auto met een flink verleden. Wij (met ex en ik) hebben hem vorig jaar gekocht via marktplaats met net een nieuwe APK erop, ik meen over de duitse grens bij Nijmegen.
We durfden de gok aan omdat we nog een 145 hadden staan waarvan de carrosserie heel ver weg was.
Tja nu ben ik in de tussentijd een alleenstaande ouder geworden, en het Beest is mijn enige vervoer (behalve een oude fiets van mijn zoon).
De donorvolvo staat bij Breda over de grens in een grote schuur waar we makkelijk kunnen sleutelen, en ik ben al voorzichtig her n der aan het rondvragen als het nodig mocht zijn wat en wie me wil helpen om het blok om te leggen en wat dat gaat kosten.
Het plaatwerk en carosserie van het beest is verder nog goed op 2 punten na die niet voor de APK zijn. Mijn zoon en ik zijn alweer voorzichtig begonnen met schuren en plamuren en met een beetje geluk gaat eind vande zomer de roller er toch over. spuiten gaat nog wel een aantal jaartjes duren ben ik bang. Maar zolang als ik hem technisch in orde kan houden en hij blijft rijden ben ik al heel gelukkig. Mooi is ie niet, hard wel, de andere volvo was mooier maar zit vol gaten op de meest ongelukkige plaatsen.....
Tja in de achteruin vind ik ook zoiets.... als kippenhok voldoet ie niet en door een gewone poort krijg ik hem niet dus.... ben ik eigenwijs en probeer hem voorlopig nog gewoon op de weg te houden.
Maar wel leuk dit verhaal te lezen. Thx
Momenteel loopt ie weer behoorlijk, alleen het stationair nog niet 100%
Voor de apk volgend jaar staan tot zover alleen de remmen en remleidingen op het programma, dus dat valt nogal mee. Het is dus een auto met een flink verleden. Wij (met ex en ik) hebben hem vorig jaar gekocht via marktplaats met net een nieuwe APK erop, ik meen over de duitse grens bij Nijmegen.
We durfden de gok aan omdat we nog een 145 hadden staan waarvan de carrosserie heel ver weg was.
Tja nu ben ik in de tussentijd een alleenstaande ouder geworden, en het Beest is mijn enige vervoer (behalve een oude fiets van mijn zoon).
De donorvolvo staat bij Breda over de grens in een grote schuur waar we makkelijk kunnen sleutelen, en ik ben al voorzichtig her n der aan het rondvragen als het nodig mocht zijn wat en wie me wil helpen om het blok om te leggen en wat dat gaat kosten.
Het plaatwerk en carosserie van het beest is verder nog goed op 2 punten na die niet voor de APK zijn. Mijn zoon en ik zijn alweer voorzichtig begonnen met schuren en plamuren en met een beetje geluk gaat eind vande zomer de roller er toch over. spuiten gaat nog wel een aantal jaartjes duren ben ik bang. Maar zolang als ik hem technisch in orde kan houden en hij blijft rijden ben ik al heel gelukkig. Mooi is ie niet, hard wel, de andere volvo was mooier maar zit vol gaten op de meest ongelukkige plaatsen.....
Tja in de achteruin vind ik ook zoiets.... als kippenhok voldoet ie niet en door een gewone poort krijg ik hem niet dus.... ben ik eigenwijs en probeer hem voorlopig nog gewoon op de weg te houden.
Maar wel leuk dit verhaal te lezen. Thx
Momenteel loopt ie weer behoorlijk, alleen het stationair nog niet 100%
onderschriftloos.........
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
- Locatie: Maarheeze
ik heb hem inmiddels zelf goed stationair draaiend en ook zo dat ie gewoon snel start op gas. Uitlaat is gelast en hangt er weer onder, nu de remmen nog en het contactslot nakijken die krijg ik heel moeilijk in de 0 stand en ik kan de sleutel eruit halen in de 1 stand.
onderschriftloos.........