Turbo overleden....

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
energreb
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.10.2010 - 08:20

Hallo mensen,

Vrijdag 22 oktober mijn V50 1.6D van september 2006 met 184000 op de teller bij de garage opgehaald. Gekocht zonder garantie maar wel met een 50/50 regeling voor calamiteiten.
Maandag 25 oktober vanuit Vlagtwedde, Groningen naar Nijmegen gereden. Heerlijke auto om mee te rijden, echt geweldig. Mijn vorige auto was een VW polo 1.9D meet 310000 km op de teller toen ik hem inruilde. Heeft me nooit in de steek gelaten maar omdat ik wekelijks naar Rotterdam moet vanuit Vlagtwedde heb ik maar eens een moderne en meer comfortabele auto gekocht.
Afijn maandag naar Nijmegen, en 's-avonds naar Harmelen. Volgende morgen naar Geertruidenberg en 's-avonds weer terug naar Vlagtwedde.
Bij Amersfoort begon de auto in te houden, of eigenlijk, hij wilde niet meer trekken. Boven de 100 km/uur kreeg ik hem niet meer. En ik hoorde af en toe een gierend geluid.
Bij de Esso langs de A28 na Amersfoort naar de kant en de ANWB gebeld. Die was er gelukkig in 15 minuten en die constateerde dat de turbo kapot was.
Geen meter meer in gereden, met vervangend vervoer naar huis en de auto op transport naar de garage Grooten in Nieuw-Weerdinge, waar ik de auto gekocht heb. Allemaal goed geregeld natuurlijk maar je snapt dat ik enorm baalde van deze toestand. Net een andere auto en dan na 500 km al ellende. In me Polootje nooit gehad, maar die had ook niet van die geavanceerde toestanden aan boord.
Van de garage nog niets gehoord, ze gaan er vandaag aan beginnen zeiden ze. Ik vrees met grote vrezen voor een schrikbarende kostenpost...... En ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de miskoop van het jaar.....

Maar hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken of intelligente vragen die ik aan de werkplaats kan stellen om er voor te zorgen dat deze reparatie goed wordt uitgevoerd en niet met lapmiddelen wordt opgelost....

Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
beigelpt
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 11.04.2010 - 14:56

Dat zijn minder leuke berichten, zeker als je pas 500 km met deze auto gereden hebt. :(
RampantBunny
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
Locatie: Apeldoorn

Inderdaad zeer vervelend als je hem pas zo kort hebt. Volgens mij kunnen ze een overleden turbo niet met lapmiddelen weer aan de praat krijgen, maar er zijn er hier vast die daar meer verstand van hebben dan ik :).

grts
Hans
Afbeelding
Opel Agila max cool
C30 04-08, 1.6D Kinetic
C30, 11-08, 1.6D R-Design momentum audioline, Zaurak Diamond Cut
850 T-5R, zwart, 337hp / 524Nm

Afbeelding
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

'k Snap juist niet waarom je een auto zonder garantie koopt als je die via een garage koopt... Zeker als die toch al redelijk wat km's heeft...
energreb
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.10.2010 - 08:20

'k Snap juist niet waarom je een auto zonder garantie koopt als je die via een garage koopt... Zeker als die toch al redelijk wat km's heeft...
Ik snap je reactie maar dat was een keuze. Ik heb met de garage een afspraak voor een 50/50 regeling afgesproken bij reparaties voor de eerste 3 maanden. Bovendien zijn dergelijke motoren in staat om makkelijk 350000 km te halen. Mijn polo had er ook 300000 achter de kiezen en liep nog als nieuw. De auto is van 2006 en heeft in die korte tijd deze km gereden dat geeft ook aan dat deze auto veel over de snelweg heeft gereden en dan slijt een motor ook nauwelijks. Bovendien was het goedkoper dan 6 maanden garantie voor 1450,=. Als de reparatie onder de 2900,= blijft ben ik nog altijd goedkoper uit.
Maar voor dit geval ligt het nog wat genuanceerder omdat bij uitbouwen van de turbo bleek dat hij nog redelijk nieuw was en hij waarschijnlijk niet goed ingebouwd is de vorige keer en mogelijk dat dit nog via garantie bij de vorige eigenaar (leasemaatschappij) is te claimen.
De garage is er in ieder geval druk mee en ik heb een vervangende auto zolang hij bij hun staat. Is overigens wel een benzine Toyota Avensis uit 1998.... Maar voor de time being, ik kom tenslotte uit een polo van dezelfde leeftijd. En dan is deze auto nog wel wat comfortabeler.
jerre123
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:08

heb je je auto al terug?
zo ja wat was da kost want ik vrees da ik juist hetzelfd voor heb :-(
Limbo Dennis
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.04.2009 - 03:00

1600,- bij de Dealer
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

Balen. Ik rijd ook een 1.6D. Kon je geen gereviseerde turbo erop laten zetten? ik vind 1600 wel errug veel voor het vervangen van een turbo.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27338
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Vergeet niet dat er nog meer bij komt kijken dan alleen de turbo
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
lowy
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.03.2011 - 18:42

Hee
Heb ook dit probleem 60000km turbo out.
Nieuwe turbo erin alles goed gereinigd en op65000 terug out
nu denk ik aan een nieuwe motorblok
Gebruikersavatar
rdbruin
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02.07.2011 - 21:05

Interresant om te lezen over deze garantie kwestie. Het is misschien een beetje laat maar wellicht heb je er nog wat aan.

Dit vertelde de verkoper (Volvo dealer) ons gisteren over garantie:
Als je je auto bij een BOVAG aangesloten garage heb gekocht, dan heb je standaard recht op 6 maanden garantie, tenzij je er echt voor heb getekend dat je afstand doet van deze garantie.
Ze mogen niet eens 1450 euro vragen voor 6 maanden garantie, dat is standaard.

Ik weet alleen niet of je hem bij een Bovag aangesloten garage heb gekocht en of je er voor heb getekend om afstand te doen van de Bovag garantie.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1438
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Mooi dat BOVAG garantie standaard is, wat zo' garage dus kan doen is de auto aanbieden voor een bepaald bedrag, en zeggen "Zonder garantie kost die 1450 euro minder". In de koop overeenkomst staat dan "Zonder garantie", en aangezien je die overeenkomst tekend, heb je dus aangegeven geen garantie te willen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gait
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
Locatie: Zwolle

Dat is niet helemaal meer waar. Heb vorig jaar oktober met BOVAG gebeld nadat onze motor bleek te zijn overleden, zij gaven toen aan dat men het ook andersom mag doen: deze auto kost zoveel met standaard (of geen) garantie en 1450 euro meer als je de BOVAG garantie wilt.
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”