Allereerst de stabilisator-verbindingstangetjes aan de voorzijde omgewisseld. Als links versleten zou zijn en ik wissel ze om, zou de rammel ook naar rechts moeten gaan. De rammel bleef echter links, dus aan de stabilisatorstangetjes ligt het zeker niet. (zijn ook maar half jaar/10k km oud)
Na nog wat proberen met de auto kom ik erachter dat het geluid alleen optreedt bij gas los of constante snelheid(lage snelheid, lage toeren). Bij acceleratie verdwijnt de rammel vrijwel direct.
Uit andere topics lees ik over de centrale aandrijfas bout. Deze bout wordt schijnbaar nogal eens vervangen voor en verbeterd type(XC90), omdat er speling komt op de vertanding van de aandrijfas.
Onder is oud, boven is nieuw:

Topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=42349
Na deze topics te hebben gelezen, en een internationale site, erg interessant, krijg ik het vermoeden dat het hieraan ligt. Ook wordt er gesproken over een tik bij wegrijden of doorschakelen en gas geven en hee... die tik(soort knak) hoor ik ook wel eens, uit dezelfde hoek!
Wat denken jullie, past mijn omschrijving bij het euvel van de aandrijfasbout, hebben mensen hier er ervaring mee?