Mijn vader en ik rijden allebei een V70 MY2001 2.4 140 pk automaat en het valt me op dat zijn wagen veel krachtiger remt dan de mijne. Een tikje tegen de rempedaal en hij staat stil. Ik moet altijd, bij een normale rijstijl, de rempedaal behoorlijk induwen om gewoon te remmen.
Enkele dagen geleden moest ik stevig in de remmen en ik trapte de rem helemaal in. Op het einde hoor/voel je dan een klik. Dat ging maar net goed.
Ik dacht ook dat als je bij stilstand op de rempedaal pompt, dat je dan na een paar keer pompen een harde rempedaal hoort te hebben. Dat is bij mij niet het geval. Ik kan blijven pompen en als ik mijn voet erop hou, dan zakt hij weer helemaal in tot je dus die klik voelt/hoort.
In maart dit jaar nog probleemloos door de autokeuring. Remmen voldoen dus blijkbaar nog.
Iemand enig idee?
Zwakke remmen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan is er dus duidelijk iets mis met de remmen,lucht erin of de hoofdremcilinder wellicht stuk!
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
In eerste instantie zou ik zeggen; wat is het verschil in merk en type remschijven/blokken tussen jouw auto en die van je vader. Ik heb wel eens met waardeloze imitatieremmen van ABS gereden, die remkracht viel enorm tegen t.o.v. een kwaliteitsproduct.
Echter, als je schrijft dat je rempedaal bij pompen blijft wegzakken, zou ik zeggen dat de hoofdremcilinder lek is.
Wat ook kan, is dat er lucht in het systeem zit. Dan zou er opnieuw ontlucht moeten worden.
Echter, als je schrijft dat je rempedaal bij pompen blijft wegzakken, zou ik zeggen dat de hoofdremcilinder lek is.
Wat ook kan, is dat er lucht in het systeem zit. Dan zou er opnieuw ontlucht moeten worden.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Lijkt me niet goed, maart is alweer even geleden, in die tijd kan er weer veel kapot gaan!
Ik zou er zo niet mee laten rijden en onmiddelijk laten fixen voor het te laat is!
Ik zou er zo niet mee laten rijden en onmiddelijk laten fixen voor het te laat is!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10707
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@Avalanche,
Wanneer voor het laatst remolie vervangen? Sowieso preventief om de 2 jaar vervangen voor je eigen veiligheid. Om de kosten hoef je het niet te laten....
Remmelarij al gecheckt? Blokken schijven?
Ik weet dat bij de mijne de blokken iets minder dan de helft zijn. Zodra deze vervangen moeten worden komen er ook nieuwe schijven voor en achter op. Remolie vorige week preventief vervangen. Pedaaldruk is stuk beter geworden.
Wanneer voor het laatst remolie vervangen? Sowieso preventief om de 2 jaar vervangen voor je eigen veiligheid. Om de kosten hoef je het niet te laten....
Remmelarij al gecheckt? Blokken schijven?
Ik weet dat bij de mijne de blokken iets minder dan de helft zijn. Zodra deze vervangen moeten worden komen er ook nieuwe schijven voor en achter op. Remolie vorige week preventief vervangen. Pedaaldruk is stuk beter geworden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Jij zit ook niet stil he Han? Haha!
Maar idd verwacht ik lucht. Maar ik kan niet zo goed uit je verhaal halen of de druk weg blijft zakken als je het pedaal opnieuw indrukt. Bij lucht zou de druk op een gegeven moment niet meer weg moeten zakken, en bij lekke hoofdremcilinder blijft hoe vaak je ook pompt de druk wegzakken.
Maar idd verwacht ik lucht. Maar ik kan niet zo goed uit je verhaal halen of de druk weg blijft zakken als je het pedaal opnieuw indrukt. Bij lucht zou de druk op een gegeven moment niet meer weg moeten zakken, en bij lekke hoofdremcilinder blijft hoe vaak je ook pompt de druk wegzakken.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Hoor je ook een sissend geluid, of het geluid van ontsnappende lucht?
Dan is het denk ik vrijwel zeker de hoofdremcilinder.
Is volgens mij, maar weet ik niet meer 100% zeker een bekend S80/V70 probleem van de eerste generaties.
Ik heb eens een 2001 S80 meegehad van de stealer als leenauto die dat ook had, chef-du-werkplaats wist mij dat toen te vertellen.
Uit de onderhoudshistorie van mijn auto blijkt dat de hoofremcilinder in 2004 (al na 4 jaar dus!) ook al vervangen is bij km stand van iets van 45.000 km...
Misschien dat ie bij AT's sneller slijt dan MT's? Hoewel dat natuurlijk belachelijk zou zijn, zo'n ding moet volgens mij autoleven meegaan....
Jaja, ik weet het ZOU MOETEN, net als het gasklephuis..... (die bij mij òòk al vervangen is), net als de condensor en de handremschoenen en en....... Kwalitatief goede auto's verder!!
hoort er allemaal bij, ik rijd i.i.g. nooit geen ander merk meer en heb dat ook nooit niet gedaan, maar ga nu wel hééél erg off-topic realiseer ik me nu.. Sorry :?
Gr. Edwin
Dan is het denk ik vrijwel zeker de hoofdremcilinder.
Is volgens mij, maar weet ik niet meer 100% zeker een bekend S80/V70 probleem van de eerste generaties.
Ik heb eens een 2001 S80 meegehad van de stealer als leenauto die dat ook had, chef-du-werkplaats wist mij dat toen te vertellen.
Uit de onderhoudshistorie van mijn auto blijkt dat de hoofremcilinder in 2004 (al na 4 jaar dus!) ook al vervangen is bij km stand van iets van 45.000 km...
Misschien dat ie bij AT's sneller slijt dan MT's? Hoewel dat natuurlijk belachelijk zou zijn, zo'n ding moet volgens mij autoleven meegaan....
Jaja, ik weet het ZOU MOETEN, net als het gasklephuis..... (die bij mij òòk al vervangen is), net als de condensor en de handremschoenen en en....... Kwalitatief goede auto's verder!!
Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Edwin schreef:Hoor je ook een sissend geluid, of het geluid van ontsnappende lucht?
Dan is het denk ik vrijwel zeker de hoofdremcilinder.![]()
Is volgens mij, maar weet ik niet meer 100% zeker een bekend S80/V70 probleem van de eerste generaties.
Ik heb eens een 2001 S80 meegehad van de dealer als leenauto die dat ook had, chef-du-werkplaats wist mij dat toen te vertellen.
Uit de onderhoudshistorie van mijn auto blijkt dat de hoofremcilinder in 2004 (al na 4 jaar dus!) ook al vervangen is bij km stand van iets van 45.000 km...
Misschien dat ie bij AT's sneller slijt dan MT's? Hoewel dat natuurlijk belachelijk zou zijn, zo'n ding moet volgens mij autoleven meegaan....
Jaja, ik weet het ZOU MOETEN, net als het gasklephuis..... (die bij mij òòk al vervangen is), net als de condensor en de handremschoenen en en....... Kwalitatief goede auto's verder!!hoort er allemaal bij, ik rijd i.i.g. nooit geen ander merk meer en heb dat ook nooit niet gedaan, maar ga nu wel hééél erg off-topic realiseer ik me nu.. Sorry :?
Gr. Edwin
Je bent denk ik in de war met de rembekrachtiger die soms sist?
een hoofdremcilinder sist namelijk niet..die lekt alleen inwendig.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Beide wagens worden enkel onderhouden met originele onderdelen.
Eventjes de onderhoudshistorie:
100.000km: schijven en blokken vooraan
180.000km: schijven en blokken achteraan + remolie ververst
Ik kan de rempedaal op ieder moment tot tegen de vloer duwen, zelfs na pompen. Dit weekend zal ik alle schijven en blokken eens checken en de remmen ontluchten, maar ik vrees dat de schuldige wel eens de hoofdremcilinder zou kunnen zijn. Waar juist zou ik dat sissend geluid kunnen horen? En hoor je dat altijd of enkel als je remt?
En wat kan zoiets kosten?
Eventjes de onderhoudshistorie:
100.000km: schijven en blokken vooraan
180.000km: schijven en blokken achteraan + remolie ververst
Ik kan de rempedaal op ieder moment tot tegen de vloer duwen, zelfs na pompen. Dit weekend zal ik alle schijven en blokken eens checken en de remmen ontluchten, maar ik vrees dat de schuldige wel eens de hoofdremcilinder zou kunnen zijn. Waar juist zou ik dat sissend geluid kunnen horen? En hoor je dat altijd of enkel als je remt?
En wat kan zoiets kosten?
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een hoofdremcilinder sist niet,dat is een lekkage in de rembekrachtiger,dat zijn twee verschillende dingen.
als je het pedaal naar het aanslagpunt kunt trappen is de hoofdremcilinder stuk of er zit lucht in het abs systeem.
als je het pedaal naar het aanslagpunt kunt trappen is de hoofdremcilinder stuk of er zit lucht in het abs systeem.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Je hebt helemaal gelijk. Ben ff in de historie gedoken en er staat i.d.d. Rembekrachtiger en het was op 29-10-2004 bij 98.443 km, iets meer km's dus...Ramon&Ramon schreef:Een hoofdremcilinder sist niet,dat is een lekkage in de rembekrachtiger,dat zijn twee verschillende dingen.
als je het pedaal naar het aanslagpunt kunt trappen is de hoofdremcilinder stuk of er zit lucht in het abs systeem.
Zijn ze 2 uur à € 60,-mee bezig geweest overigens, werkplaatscode: 52124 voor degene die het interesseert....

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Rij je al 90.000 kilometer met dezelfde blokken en schijven op de vooras? :shock:Avalanche schreef:Beide wagens worden enkel onderhouden met originele onderdelen.
Eventjes de onderhoudshistorie:
100.000km: schijven en blokken vooraan
180.000km: schijven en blokken achteraan + remolie ververst
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De slijtage van remblokken en -schijven is totaal onafhankelijk van het aantal kilometers wat je rijdt!Rij je al 90.000 kilometer met dezelfde blokken en schijven op de vooras?
Als je uitsluitend stadskilometers maakt, slijt het spul vele malen meer dan snelweg kilometers.
Ik reed vrij veel snelweg met de 945 en de classic( ongeveer 130000 per jaar) en deed bijna een jaar met de blokken.......de schijven gingen er pas onder uit bij 5 ton (de 945)
Mijn huidige auto zitten de originele schijven nog onder met 330000 km. Maar ze schieten al op, en voor de zomervakantie gaan er ook nieuwe onder.
Het is ook een bepaalde rijstijl aanleren om veel af te remmen op je motor.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Bij de dealer langsgeweest. Blijkt een defecte rembekrachtiger (8649491) te zijn. Afspraak vastgelegd op 10 augustus. Drukke planning bij de dealer. Hij raadde me af er nog veel mee te rijden.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
echt een dealer die het beste met zijn klanten voorheeft
Volvo for life
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dus, met andere woorden, heb je een onveilige auto, met onbetrouwbare remmen en pas over 6 weken kan je terecht........in de tussentijd er niet zoveel mee rijden?.......Afspraak vastgelegd op 10 augustus. Drukke planning bij de dealer. Hij raadde me af er nog veel mee te rijden.
Ga je nog met vakantie?
Ik zou ff rond bellen met deze en gene om het toch op een kortere trermijn opgelost te hebben........je kan toch niet rijden met een onbetrouwbare rem?
(is trouwens een APK eis)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Nu bekeken zou ik dat inderdaad beter doen, ware het niet dat de dealer me al een voorschot heeft doen betalen. Anders wou hij dat onderdeel niet bestellen.Ik zou ff rond bellen met deze en gene om het toch op een kortere trermijn opgelost te hebben........je kan toch niet rijden met een onbetrouwbare rem?
Gelukkig ga ik deze zomer niet meer op vakantie.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is helemaal een schandelijke actie van die dealer
Volvo for life