Waarom een 850?

Voor kenners: de "Roffel"
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Oerend hard wil zeggen dat die auto gewoon snel was. ;)
Waarom niet? ik behandel oudere auto's altijd met respect, dan blijft het heel en heb je er langer plezier van.
Dat betekent niet voluit accelereren en met gevoel voor de techniek rijden.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

945i schreef:Oerend hard wil zeggen dat die auto gewoon snel was. ;)
Waarom niet? ik behandel oudere auto's altijd met respect, dan blijft het heel en heb je er langer plezier van.
Dat betekent niet voluit accelereren en met gevoel voor de techniek rijden.
Maar bedoel je dan nu dat er met die auto nooit voluit mag worden opgetrokken? Tuurlijk behandel je elke, maar vooral je eigen, auto met respect. Niet met koude motor vol gas geven en dat soort dingen dat begrijp ik wel. Maar je kan toch na een tijdje wel even lekker doorplanken? Of wat begrijp ik nu niet?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat bedoel ik met gevoel voor techniek, in mijn geval zit er een automaat onder, en hoewel dat ding perfect functioneert, zal ik nooit gaan planken met die auto, motorisch kunnen ze heel wat hebben hoor, daar niet van, maar lekkende keerringen en klepseals, rokende motoren.. tja, je kan een hoop ellende krijgen. of niet.

Als jij een auto zoekt om mee te planken zou ik sowieso geen Volvo kopen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

945i, ook weer niet gaan overdrijven. :roll:
Als je bedoeld dat je voor 950 euro een 850 kan kopen, heb je wél gelijk. :lol:
Als je zorgt dat je auto 100% in technische staat is, dan kan die véél hebben.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik overdrijf niet, ben realistisch.
Die jongen kan net met de inruil en hulp van zijn vader een 850 aanschaffen, dan zou ik maar zorgen dat je de boel heel houdt.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Wat bedoel je precies met die uitspraak?
Guestuser

Dat het onderhoud zo duur kan worden dat je de 850 helemaal niet meer kan betalen waardoor je zonder auto zit!?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Denk daar maar even over na....
Ik heb niet veel zin om overduidelijke zaken nog een keer uit te leggen. vooral niet als ik net Wallander aan het kijken ben..;)

Ik ben geen vrouw die kan multitasken ofzo.... 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Het zal wel... Die uitspraak kwam een beetje raar op mij over. Heb wel begrepen ja dat het een duurdere auto is dan een 460... Op alle fronten...
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik bedoelde dat niet raar, maar de strekking heb je goed begrepen inderdaad. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Maar 945i, jij zou dus voor die 2.5i gaan? Heeft die dan ook relatief minder onderhoud dan een GLT?
Die GLT heeft bijvoorbeeld ook airco en geen ECC, kan die airco in theorie net zo snel kapot als de ECC? Wat zijn nog meer verschillen tussen eentje uit '92 en '96?

* wel fijn dat je vaak zo snel reageert 945 ;)
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Shockwave schreef:
Vraag is: scheelt die GLT (170pk) nou veel met 'n 2.5i (144pk)?
Correct me if i'm wrong, maar is die 144pk niet de geknepen versie van de 170pk? Ik begreep van verschillende mensen dat niet een stuk minder rijdt, en dat je dus minimaal voor 170pk variant moet gaan. Als dit klopt: neem dus de GLT. Maar misschien kan iemand dit bevestigen danwel ontkennen ;-)
You're wrong. In de 850/S/V70 voor 1999 is de 144 werkelijk anders dan de 170pk: 10 kleppen minder en andere electronica.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

De alter 2 is weer een beetje beter dan de alter 1. maar veel verschil is er niet.
Onderhoud geschiedenis is wel belangrijk bij deze Volvo. Hebben zelf een T5 sedan voor de kids en is en goed exemplaar. Onderhouds kosten zijn laag, wel rete snel, maar dat is zo belangrijk.
Ga naar beide kijken en rijden!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”