Sinds een maand mag ik mij eigenaar noemen van een v50 bouwjaar 2006 2.0d
Hiervoor had ik een s40 t4 die na negen jaar trouwe dienst de geest gaf op de duitse autobahn.
De wagen bevalt mij prima alleen gister hab ik de anwb moeten bellen vanwege een storing in het computer systeem van de auto.
De ruitenwissers begonnen af te gaan en de wagen wou niet meer starten.Zojuist bij de volvo geweest in alphen ad rijn en hij is gereset.
Misschien iemand die hier ook te kampen mee heeft gehad? :roll:
bcm
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02.07.2011 - 20:48
- Locatie: den haag
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat is een probleem wat nogal eens voorkomt.meestal heeft het met vocht in de bekabeling te maken.
- fmgillis
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 03.04.2007 - 11:47
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik heb ook veel van die rare problemen gehad.
Nieuwste software voor de auto was de oplossing.
Nieuwste software voor de auto was de oplossing.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02.07.2011 - 20:48
- Locatie: den haag
bedankt voor de tips.
Gister laten resetten en nu blijkt dat geet dieselverbruik toch hoger is dat ik had gedacht.
Wat is het gemiddelde verbruik eigenlijk? Mijn vebruik lig op 6.8l 100km
Terwijl ik vaak op de grote weg rijdt met een fluwelen voet
Gister laten resetten en nu blijkt dat geet dieselverbruik toch hoger is dat ik had gedacht.
Wat is het gemiddelde verbruik eigenlijk? Mijn vebruik lig op 6.8l 100km
Terwijl ik vaak op de grote weg rijdt met een fluwelen voet
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Mijn verbruik duid op de bc 6.0 aan, met een vrij sportieve rijstijl. Ik heb het ooit een maand kunnen volhouden om heel rustig aan te doen met het verbruik en toen kreeg ik het (op de bc) op 5.2/100km.
De V50 1.6D van mijn zus staat op 6.8l/100km
De V50 1.6D van mijn zus staat op 6.8l/100km
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02.07.2011 - 20:48
- Locatie: den haag
Ik heb nu mijn v50 6 weken en de foutmeldingen en storingen die ik door kreeg zijn nu verdwenen.
Ik heb er totaal circa 7500 km mee gereden zonder een storing.
Toen ik hem heb gekocht hebik getankt normale diesel. Daarna bp diesel ultimate. Ik heb een donkerbruin vernoeden dat de vorige eigenaar dit ook tankte. Heirvoor had ik een s40 t4 die ook alleen maar v power luste van de shell. Wanneer ik dat dit niet deed ging het imbolizer lampje branden.
De wagen rijdt nu merkelijk beter met ultimate.
Wat tanken jullie eigenlijk? :roll:
Ik heb er totaal circa 7500 km mee gereden zonder een storing.
Toen ik hem heb gekocht hebik getankt normale diesel. Daarna bp diesel ultimate. Ik heb een donkerbruin vernoeden dat de vorige eigenaar dit ook tankte. Heirvoor had ik een s40 t4 die ook alleen maar v power luste van de shell. Wanneer ik dat dit niet deed ging het imbolizer lampje branden.
De wagen rijdt nu merkelijk beter met ultimate.
Wat tanken jullie eigenlijk? :roll:
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
Ik tank gewone diesel, doe niet mee met die duurdere troep en gemiddeld verbruik op de BC is 5.6 a 5.7 dus das niet slecht.
Had hiervoor een 850 T-5 en tankte toen altijd euro 98 omdat ik anders kans had op pingelen van de motor.
Had hiervoor een 850 T-5 en tankte toen altijd euro 98 omdat ik anders kans had op pingelen van de motor.
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02.07.2011 - 20:48
- Locatie: den haag
De aanduidingen die ik kreeg had niet te maken met de storing in de bcm maar was te wijten aan een te hoog oliepeil.
Daarom gaf hij allerlei storingen door die niet oprecht waren.
Wel makkelijk zo een computer!
Misschien een ideetje bij de volvo een computer ontwerpen die aangeeft als er teveel olie inzit.
Best wel veilig! Kan hij ook niet zo gemakkelijk op hol slaan!
Daarom gaf hij allerlei storingen door die niet oprecht waren.
Wel makkelijk zo een computer!
Misschien een ideetje bij de volvo een computer ontwerpen die aangeeft als er teveel olie inzit.
Best wel veilig! Kan hij ook niet zo gemakkelijk op hol slaan!
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
mijn V50 1.6d 06 rijdt gemiddeld 5.4 en ik heb bepaald geen fluwelen voet. Ik rijd wel heel veel snelweg..dus dat haalt verbruik wel naar beneden. Rij ook veel op cruise control, zal ook wel schelen. Geen fancy diesel, maar gewone diesel. Ik heb ook geen energy save banden meer, maar gewoon B merk... kan het in het verbruik nog niet terugvinden.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- Peterke
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
- Locatie: Temse
- Contacteer:
Bij mij schommelt het verbruik rond 5,6 en 5,9 L/100 Km. Het hangt er al vanaf hoeveel autosnelweg ik doe. Ik moet wel toegeven dat ik daar waar mogelijk de Cruise Control gebruik.
Alles bij elkaar vind ik dat niet slecht voor een 2.0D.
Ik heb 1 keer de duurdere Diesel getankt en ik moet zeggen dat ik geen verschil voelde wat de rij-eigenschappen betrof. Het verbruik was een heel klein beetje minder, maar meer dan 50 Km op een hele tank scheelde het niet. Niet echt de moeite om 15 Ct per liter meer te betalen dus.
Greetz, Peter
Alles bij elkaar vind ik dat niet slecht voor een 2.0D.
Ik heb 1 keer de duurdere Diesel getankt en ik moet zeggen dat ik geen verschil voelde wat de rij-eigenschappen betrof. Het verbruik was een heel klein beetje minder, maar meer dan 50 Km op een hele tank scheelde het niet. Niet echt de moeite om 15 Ct per liter meer te betalen dus.
Greetz, Peter
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30