Tijdens onze vakantiereis naar Frankrijk zullen wij naar verwachting geregeld bij tankstations komen waar geen euro95 meer is maar wel euro95-E10 en euro 98.
Wat adviseuren jullie om dan te gaan tanken.
Arjen.
S60 2,4 103 kw 2001.
E10 of eur98
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Orgineel maakt het niet uit dacht ik.
Volvo kan met allebij overweg.
Voor het Milleu is E 10 het beste.
Voor de beurs soms Euro 95.
Met sjip is euro 98 de beste keuze.
Al rijdt ik 80% met euro 95 alleen als ik extra belasting verwacht tank ik eur 98.
De euro 100/102 heb ik geen ervaring mee.
Maar het lijkt mij voor een standart motor niet nodig.
Volvo kan met allebij overweg.
Voor het Milleu is E 10 het beste.
Voor de beurs soms Euro 95.
Met sjip is euro 98 de beste keuze.
Al rijdt ik 80% met euro 95 alleen als ik extra belasting verwacht tank ik eur 98.
De euro 100/102 heb ik geen ervaring mee.
Maar het lijkt mij voor een standart motor niet nodig.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
In Duitsland woedt nog steeds een hevige discussie over of E10 nu wel of niet wenselijk is voor je auto. De motor draait erop, geen probleem maar het is veel meer de vraag of allerlei plastic onderdelen, slangen, afdichtrubbers, etc. er wel op gedijen.
Resultaat is dat E10 nauwelijks getankt wordt en dat er toch auto's met komische storingen zijn ondanks dat fabrikanten en (vooral) de benzinemaatschappijen bezweren dat het allemaal geen kwaad kan. De schade heb je echter altijd zelf.
Kortom, ik zou op die paar keer tanken het risico niet nemen en E10 vermijden. Dan maar een paar euro meer uitgeven en Euro98 tanken.
Marc
(en op Euro 100/102 loopt mijn oldtimer veel lekkerder, gewoon carburateurs maar het maakt merkbaar verschil
)
Resultaat is dat E10 nauwelijks getankt wordt en dat er toch auto's met komische storingen zijn ondanks dat fabrikanten en (vooral) de benzinemaatschappijen bezweren dat het allemaal geen kwaad kan. De schade heb je echter altijd zelf.
Kortom, ik zou op die paar keer tanken het risico niet nemen en E10 vermijden. Dan maar een paar euro meer uitgeven en Euro98 tanken.
Marc
(en op Euro 100/102 loopt mijn oldtimer veel lekkerder, gewoon carburateurs maar het maakt merkbaar verschil

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
heb wel E10 getankt onderwerg maar kwam er op neer dat er altijd een halve tank E10 in een halve tank gewone 95 ging. In de dorphjes waar wij waren hadden ze geen E10
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!