Beste Volvo liefhebbers na het vewisslen van mijn Volvo 145 uit '71 voor een 740 uit '86 heb ik een beginnersvraag.
Heb een Volvo 740 station uit 1986 met een B200K motor met een enkele caburateur (solex als ik het goed heb).
Nu zit ik met een klein ongemak waar ik maar niet uit kom dus misschien herkent iemand het.
De motor slaat over op benzine en LPG, niet zo dat je er niet mee kan rijden maar toch merk je het tijdens het rijden.
Heb de bogiekabels en bobine al vervangen en er zitten bosch bogies in.
Er zit een renix ontstekingsmodule in en die heb ik schoongemaakt (bobine losgehaald en contacten schoongemaakt) en de weerstand van alle onderdelen doorgemeten (pulsgever en bobine) en die kloppen allemaal. heb alle inlaat pakkingen (spruitstuk en carburateur) nagekeken en daar zie ik ook geen problemen. Ben dus een beetje door mijn goede ideen heen dus misschien heeft iemand hier al eerder ervaring mee gehad en kan me helpen.
vriendelijke groet, John
overslaan motor 740
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Backfire! Volgens mij, maar vergeef mij als ik fout zit, hebben die 2.0 blokken daar last van en heeft te maken met de klepzittingen die niet tegen LPG kunnen. Althans, dat was het geval met de 940 van mijn vader indertijd die ook zo'n 2.0 in het vooronder had liggen en zonodig LPG moest stoken.
Het uiteindelijke resultaat was dat de 940 de rode haan deed kraaien, slechts een schoongebrand casco was het resultaat.
Kop of klepzittingen vervangen is mijn visie.
Het uiteindelijke resultaat was dat de 940 de rode haan deed kraaien, slechts een schoongebrand casco was het resultaat.
Kop of klepzittingen vervangen is mijn visie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Johan s60, dat is inderdaad stap 1.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
Oke zou logisch zijn ware het niet dat de LPG net nieuw is ingebouwd en er net 7000 Km inzit en de motor ervoor ook al oversloeg op benzine. Blok heeft nu 190.000 gelopen ( voor Volvo begrippen is ie net ingereden) Zal de klepspeling nog eens nakijken. Wat is de ideale speling voor LPG?
'74 Volvo 164E handgeschakeld 4 bak+OD B30 inj LPG
'86 Volvo 740 estate 5 bak
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
:scratch: Ramon&Ramon, kom er maar in of ehm Bart Simpson?
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Johan s60
- 6th Gear member
Gewoon fabrieks gegevens aanhouden, want als je ze teveel speling geeft slaan ze ook weer sneller in.John 145 schreef:Oke zou logisch zijn ware het niet dat de LPG net nieuw is ingebouwd en er net 7000 Km inzit en de motor ervoor ook al oversloeg op benzine. Blok heeft nu 190.000 gelopen ( voor Volvo begrippen is ie net ingereden) Zal de klepspeling nog eens nakijken. Wat is de ideale speling voor LPG?
Wel is het verstandig om de klepspeling vaker te controleren, het toepassen van een klep bescherming systeem helpt ook wel om het inslaan te verminderen.
Zelf heb ik dit http://www.valve-protector.de/ systeem erop zitten, omdat flash-lube na 2 jaar stuk ging
Maar eerder denk ik toch aan een ontstekings probleem, verdelerkap wellicht
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
Verdelerkap en rotor is al vernieuwd. Wat me opvalt is dat de verderler in een vaste stand sttaat dmv een plastic opvulding. Klopt het dat je met een renix ontsteling de ontsteking niet op tijd hoeft te zetten?
'74 Volvo 164E handgeschakeld 4 bak+OD B30 inj LPG
- Johan s60
- 6th Gear member
Zal wel eens kunnen kloppen, deze werkt met vliegwiel sensor dacht ik, en heeft dus een vaste positie.
Maar de verdeler is vlgs mij wel te verdraaien in principe hoef je hier niet aan te draaien, maar als dit wel gebeurd is, kan het gebeuren dat de stand vd rotor tov de verdeler te veel afwijkt.
Waardoor er weer een te grote lucht spleet ontstaat, met mogelijk het risico op vonk overslag naar de verkeerde cil.
Het vervroegen wordt geregeld door het RENIX systeem zelf (vandaar de vacuum aansluiting)
Maar de verdeler is vlgs mij wel te verdraaien in principe hoef je hier niet aan te draaien, maar als dit wel gebeurd is, kan het gebeuren dat de stand vd rotor tov de verdeler te veel afwijkt.
Waardoor er weer een te grote lucht spleet ontstaat, met mogelijk het risico op vonk overslag naar de verkeerde cil.
Het vervroegen wordt geregeld door het RENIX systeem zelf (vandaar de vacuum aansluiting)
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel