S80 sport chassis; ervaringen?

Plaats reactie
Ab S
5th Gear member

Ben aan het dubben:
Ik rijd nu precies 10 jaar in een S60. Die bevalt heel erg goed, is zeer stabiel, juist ook bij hoge snelheid (180+) en ook in bochten.

De nieuwe S60 heb ik in gereden, rijdt ook (uiteraard) heel goed, zelfs nog iets strakker. Maar....hij is gewoon van binnen kleiner, met name tussen de voorruitspijlen scheelt het bijna 5 cm!! (de buitenmaten zijn groter dan de oude S60).

Dan kom je dus bij de S80.
Ik heb er nog niet in gereden, maar wel her en der wat reviews gelezen: heel hoog comfort, maar op hoge snelheid waren er wel kanttekeningen.

Wat is jullie ervaring? Wat is jullie ervaring met het sport chassis? (volgens de folder naast stuugere vering/demping ook dikkere stabilisatiestangen, etc en automatische niveau regeling).

Vast dank voor je reacties
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
chris_zweden
3rd Gear member

Ab S schreef:Ben aan het dubben:
Ik rijd nu precies 10 jaar in een S60. Die bevalt heel erg goed, is zeer stabiel, juist ook bij hoge snelheid (180+) en ook in bochten.

De nieuwe S60 heb ik in gereden, rijdt ook (uiteraard) heel goed, zelfs nog iets strakker. Maar....hij is gewoon van binnen kleiner, met name tussen de voorruitspijlen scheelt het bijna 5 cm!! (de buitenmaten zijn groter dan de oude S60).

Dan kom je dus bij de S80.
Ik heb er nog niet in gereden, maar wel her en der wat reviews gelezen: heel hoog comfort, maar op hoge snelheid waren er wel kanttekeningen.

Wat is jullie ervaring? Wat is jullie ervaring met het sport chassis? (volgens de folder naast stuugere vering/demping ook dikkere stabilisatiestangen, etc en automatische niveau regeling).

Vast dank voor je reacties
230km/h was geen probleem, vond de auto nog genoeg feedback geven. Ik zou wel zorgen dat je wat stuggere banden hebt dan de standaard troep, ik heb nu bridgestone turanza er300 met dikte 45 ipv de standaard 50 (overigens niet leverbaar voor de turanza), iets meer geluid maar een stuk betere wegligging, geen slagschip gevoel meer.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
Ab S
5th Gear member

Dan je Chris-Zweden, goed te horen!

Je hebt zie ik wel dingen aangepast zoals Rica stage2, Eibach -30mm veren; heb je dat door zelf laten doen of is het onderdeel van het Volvo Sportchassis?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
chris_zweden
3rd Gear member

Ab S schreef:Dan je Chris-Zweden, goed te horen!

Je hebt zie ik wel dingen aangepast zoals Rica stage2, Eibach -30mm veren; heb je dat door zelf laten doen of is het onderdeel van het Volvo Sportchassis?
Haha was dat maar zo ;) Maar ik zou zeggen neem eerst een proefrit met een normale S80, misschien vind je hem wel prima rijden. De S80 helt nogal naar voren als je remt of door de bochten gaat (motor zit voor de vooras, wat een oenen bij volvo!!) en dit geeft een onbetrouwbaar gevoel, ook bij glad weer is het oppassen geblazen want je gaat gewoon rechtdoor door de bocht :) Met deze opstelling is het een wereld van verschil, comfort moet je iets inleveren maar daarvoor krijg je een preciezere auto voor terug.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
Plaats reactie

Terug naar “S80”