Hallo,
Onlangs ben ik naar zuid-duitslang gegaan met mijn 460 1.8. Het viel me op dat de temperatuur boven de 130 km/u drastisch steeg tot net voor het rode vlak. Bij gas terug geven tot 110 km/u zakte hij langzaam naar normale waarde (drie kwart van de meter). Best raar omdat ik vroeger makkelijk hogere kruissnelheden kon aanhouden op de autobahn zonder dichtbij het rode gebied te komen..
Bij een stop op een parkeerplaats zag ik dat de onderste vier rijen van de radiator leeg waren.. De koel ribben waren gewoon weg. Mijn idee is dus dat het koel probleem te vinden is door een niet meer goed functionerende radiateur.
Nu wil ik een goede radiateur van de sloop halen. Is het makkelijk deze te vervangen, en wie kan me vertellen hoe ik dat doe?
Bvd. voor de reacties!
radiateur vervangen?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Koelwater aftappen, radiateur losdraaien incl. de slangen. Nieuwe radiateur erin, slangaansluitingen lekker insmeren met vloeibare pakkingen voordat de slangen er weer op gaan, de hele zaak afvullen en ontluchten en U is klaar. Al met al, voor een gemiddelde huis-tuin-en-keuken sleutelaar twee uurtjes (incl. koffie en een peukje)
Check de forumsponsors voor een slopertje
www.winparts.nl voor een nieuwe
Check de forumsponsors voor een slopertje
www.winparts.nl voor een nieuwe
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Thermostaat
Koppakking
Te weinig koelwater
Systeem vervuild en daardoor verstopping etc etc
Koppakking
Te weinig koelwater
Systeem vervuild en daardoor verstopping etc etc
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Stoom uit de uitlaat die stinkt/ruikt naar koelwater, olie in het koelwater, druk op het koelwatersysteem.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Check je PM
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
let op,er zijn twee types,een grote of een kleine radiateur..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ja klopt, ik ben jaaaren terug uit noodzaak van een grote naar een kleine gegaan, de oude was rot, zat waterzijdig en luchtzijdig verstopt etc etc.
De auto blijft al jaren koel, ook bij 35 grC en belasting.
Waar de verschillen zitten is me neit bekend (motor type?) Mijn motor is neit zo sterk dus weinig hitte af te voeren. Tis het proberen waard als het niet anders kan, maar hou de grootte van het origineel liefst aan.
gr Wim
De auto blijft al jaren koel, ook bij 35 grC en belasting.
Waar de verschillen zitten is me neit bekend (motor type?) Mijn motor is neit zo sterk dus weinig hitte af te voeren. Tis het proberen waard als het niet anders kan, maar hou de grootte van het origineel liefst aan.
gr Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.