Beste mensen,
Vandaag heb ik een Pioneer DEH 2820 MP in mijn Volvo gezet. Er zat namelijk geen Volvo radio in.
Eerste tegenvaller, de linker tweeter op het dashboard doet het niet. Kan daar makkelijk een nieuwe in?
Daarnaast blijk ik geen radio-ontvangst te hebben (antenne werkt niet?).
Omdat ik volstrekt a-technisch ben, zoek ik iemand die mij wil helpen Uiteraard tegen betaling...
Audioprobleemjes Volvo V40
-
- Starter
Pioneer/kenwood/etc heeft passende sets beschikbaar voor alle merken en type auto's.
Zo ook voor V40's.
Ik heb zelf recentelijk alle speakers, incl basspeaker vervangen door pioneer.
Dit doen ze voor je bij caraudio inbouwstations zoals correct.
Zo ook voor V40's.
Ik heb zelf recentelijk alle speakers, incl basspeaker vervangen door pioneer.
Dit doen ze voor je bij caraudio inbouwstations zoals correct.
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Pioneer hoeft niet beter te zijn, hangt van het audiopakket in je volvo af.
Wil je echt goed, geef dan wat meer uit en slinger er infinity speakers bijvoorbeeld in.
Wil je echt goed, geef dan wat meer uit en slinger er infinity speakers bijvoorbeeld in.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
-
- 3rd Gear member
En hoe zit dat met de antenne? Heb ik de verkeerde iso-adapter gekocht? Er zijn dure van 30 Euro, ik heb een goedkope van Mediamarkt gehaald (wel voor de V40 vanaf bouwjaar 2000).
Zou dat de reden kunnen zijn waarom ik geen radio-ontvangst heb?
Zou dat de reden kunnen zijn waarom ik geen radio-ontvangst heb?
- Okke
- 4th Gear member
Er moet een aparte adapter voor je antenne bijzitten, weet je zeker dat deze goed past (even goed aanschuiven)? Over het algemeen is de ontvangst juist erg goed...ik heb bij een vriend ook zo'n set gebruikt met een Sony radio en werkte perfect. Maak anders even een foto, kunnen we zien wat je bedoelt en evt. helpen.
V40
-
- 3rd Gear member
Zitten twee stekkers aan het einde van de adapter. Op een staat wel antenne op. Of bedoel je nog een andere stekkertje alleen voor de antenne?Okke schreef:Er moet een aparte adapter voor je antenne bijzitten, weet je zeker dat deze goed past (even goed aanschuiven)? Over het algemeen is de ontvangst juist erg goed...ik heb bij een vriend ook zo'n set gebruikt met een Sony radio en werkte perfect. Maak anders even een foto, kunnen we zien wat je bedoelt en evt. helpen.
- Okke
- 4th Gear member
Precies...die bedoel ik!menjo schreef:Als het goed is zit er een ronde aansluiting op je radio voor een antenne en heeft je auto een vierkant 2-polig stekkertje voor de antenne, daar moet ook een verloop voor zijn.
@ Ollecram: wat jij bedoelt is de aansluiting (+12V) om een electrische antenne te schakelen (of een eindversterker). Is dus echt nog een extra verloopstekkertje!
V40
- Okke
- 4th Gear member
Hou anders markplaats eens in de gaten bij de Volvo onderdelen...mischien kan je een setje luidsprekers scoren voor je voordeuren. Let er dan op dat je een Philips set te pakken krijgt, voor de S/V40 serie. Kan je makkelijk zelf weer aansluiten...roostertjes zijn makkelijk los te klikken! Natuurlijk kan je ook bij de speciaalzaak een nieuw compo setje kopen, maar das vaak lastiger in te bouwen en als het niet goed past of passend wordt gemonteerd klinkt het nog niet erg prettig! Ben benieuwd wat je gaat doen.Ollecram schreef:Duur geintje? Ik wil alleen de tweeters in het dashboard vervangen en de basspeaker in de voordeuren... De baskast doet het sowieso niet....
V40
-
- 3rd Gear member
Maar het lijkt wel of de tweeters "onder" het dashboard zitten...menjo schreef:Die kapjes haal je er zo af, die zitten geklemd. Paar schroefjes voor de spekers en ze zitten gewoon met stekkertjes aan de bedrading.
(sorry, ben een beetje blond)
- Okke
- 4th Gear member
Is ook goed te doen, je kan de roosters voorzichtig verwijderen, en de speakers losschroeven. Weet je zeker dat je bij de radio alle draden goed hebt aangesloten, ik kan mij herinneren dat de tweeters parallel staan op front left en front right met de speakers uit de deur.
V40
-
- 3rd Gear member
Denk wel dat het goed zit. Ik heb een Volvo-adapter gebruikt en die kan maar op een manier worden aangesloten.Okke schreef:Is ook goed te doen, je kan de roosters voorzichtig verwijderen, en de speakers losschroeven. Weet je zeker dat je bij de radio alle draden goed hebt aangesloten, ik kan mij herinneren dat de tweeters parallel staan op front left en front right met de speakers uit de deur.