Het kriebelt toch weer om een leuke volvo te importeren.
Zal mijn 1e keer zijn en ik zal het uitbesteden.
Nu is er de mogelijkheid om autotrust garantie af te sluiten...
heeft iemand daar ervaring mee of duidelijke mening oveR?
(waar voor geld of niet etc)
Autotrust garantie - Wie kent hem ? en aan te bevelen?
-
- 5th Gear member
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- JosW
- 5th Gear member
Het is maar hoe je het bekijkt. Wat voer je in, een auto met een duidelijke onderhoudshistorie, kilometerstand, algehele looks van de auto.
Even wat concreter waarom ik het niet gedaan heb:
Onlangs in laten voeren uit Italie een V70 2.4D, 140.000 kilometer, weinig opties, wel perfecte lederen bekleding. Betrouwbaar onderhoudsboekje en een uitdraai van de kilometerstand (om gerommel uit te sluiten).
Uiteraard geen garantie.
Bij autotrust een offerte opgevraagd: 48 euro per maand. Intuïtief heb ik hier nee tegen gezegd omdat ik gevoelsmatig vertrouwen in de auto had en de premie daarentegen fors vond.
Met andere woorden: Ga af op je gevoel en neem een besluit.
Vergewis je in ieder geval, afhankelijk van de kilometerstand, of de distributieriem vervangen is of nog vervangen moet worden. Als dat ding knapt heb je een fors probleem.
Wat wel een optie is dat je een contract voor een jaar aangaat. In dat jaar komen eventueel reeds aanwezige mankementen geheid naar boven. Afhankelijk van wat je koopt gaat je dat tussen de 500 en 800 euro kosten.
Succes met nadenken.
Even wat concreter waarom ik het niet gedaan heb:
Onlangs in laten voeren uit Italie een V70 2.4D, 140.000 kilometer, weinig opties, wel perfecte lederen bekleding. Betrouwbaar onderhoudsboekje en een uitdraai van de kilometerstand (om gerommel uit te sluiten).
Uiteraard geen garantie.
Bij autotrust een offerte opgevraagd: 48 euro per maand. Intuïtief heb ik hier nee tegen gezegd omdat ik gevoelsmatig vertrouwen in de auto had en de premie daarentegen fors vond.
Met andere woorden: Ga af op je gevoel en neem een besluit.
Vergewis je in ieder geval, afhankelijk van de kilometerstand, of de distributieriem vervangen is of nog vervangen moet worden. Als dat ding knapt heb je een fors probleem.
Wat wel een optie is dat je een contract voor een jaar aangaat. In dat jaar komen eventueel reeds aanwezige mankementen geheid naar boven. Afhankelijk van wat je koopt gaat je dat tussen de 500 en 800 euro kosten.
Succes met nadenken.
-
- 5th Gear member
Ik zit ook italie te kijken, mede vraag autrust juist omdat italie is
DLD zou ik geen behoefte voor hebben
DLD zou ik geen behoefte voor hebben
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 7th Gear member
Waarom importeren als er hier ook genoeg te koop zijn voor aantrekkelijke prijzen!
-
- 5th Gear member
Ramon, omdat RRRRRRRRRRRRRen schaars zijn
zelfde trouwens voor full opties d5s
zelfde trouwens voor full opties d5s
-
- 5th Gear member
italie slechtere wegen, meer slijtage ophanging
maar ik zoek dus een schaarser model en scheelt me veel tov nl prijzen
maar ik zoek dus een schaarser model en scheelt me veel tov nl prijzen
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Ben benieuwd wat voor uitsluitsels autothrust allemaal heeft. Stel dat de distririem knapt, is dat dan garantie/verzekerd? Of valt het er buiten door clausule 3748927.789 lid 7c "achterstallig onderhoud"
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
wat kost klasse drie alarm achteraf inbouwen mocht dat nodig zijn ?Ramon&Ramon schreef:Waarom importeren als er hier ook genoeg te koop zijn voor aantrekkelijke prijzen!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
in veel gevallen meer dan op een NL auto daar o.a. in Zweedse, Duitse en Itailaanse Volvo's een vitaal deel van de bedrading mist, ook mist op wat markten het gat in de hemel bekleding
Volvo for life
- JosW
- 5th Gear member
Inderdaad. Ik zie ook teveel "kleine lettertjes".VolvoMafia schreef:Ben benieuwd wat voor uitsluitsels autothrust allemaal heeft. Stel dat de distririem knapt, is dat dan garantie/verzekerd? Of valt het er buiten door clausule 3748927.789 lid 7c "achterstallig onderhoud"
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
Volvo for life
-
- 5th Gear member
nee dat sluiten ze ook nadrukkelijk uit, maar ook sluimerende dingen welke al op moment van aankoop aanwezig zijn... ONDANKS een acceptatie keuringbart simpson schreef:je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
wat in dld een TUV of DEKRA keuring moet zijn...
en in nederland een losse keuring (acceptatie) a 100e door dekra station
Dus zeer beperkt nut voor deze verzekeringen, inderdaad door risico uitsluitingen.
-
- 5th Gear member
Perfect antwoord , ook wat ikzelf gehoord heb.bart simpson schreef:in veel gevallen meer dan op een NL auto daar o.a. in Zweedse, Duitse en Itailaanse Volvo's een vitaal deel van de bedrading mist, ook mist op wat markten het gat in de hemel bekleding
Nu is voor mijzelf goede nieuws dat klasse III pas nodig is vanaf 80.000 en hij zit 74-78k nieuwprijs.
Dus daar ontkom ik aan
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zo is het, degene die het meeste profijt heeft van dit product is zonder enige twijfel autotrust zelf
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
het lijstje wanneer ze wél uitkeren is dus korter?crackedtooth schreef:nee dat sluiten ze ook nadrukkelijk uit, maar ook sluimerende dingen welke al op moment van aankoop aanwezig zijn... ONDANKS een acceptatie keuringbart simpson schreef:je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
Dus zeer beperkt nut voor deze verzekeringen, inderdaad door risico uitsluitingen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
Correctie , ik had niet goed gelezenVolvoMafia schreef:het lijstje wanneer ze wél uitkeren is dus korter?crackedtooth schreef:nee dat sluiten ze ook nadrukkelijk uit, maar ook sluimerende dingen welke al op moment van aankoop aanwezig zijn... ONDANKS een acceptatie keuringbart simpson schreef:je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
"Bestaande en of vergevorderde gebreken welke zich in de eerste maand na afgifte van de garantie voordoen, behoren tot het inkooprisico van het verkopend autobedrijf, en worden
niet onder deze garantie vergoed, tenzij een acceptatiekeuring heeft plaatsgevonden in opdracht van Autotrust.
Acceptatiekeuring door DEKRA: € 100, excl. BTW, voorrijkosten: € 40,- excl. BTW, worden vanaf 1/1/2010 rechtstreeks door DEKRA gefactureerd."
- mini2
- 2nd Gear member
Ik heb 3 jaar geleden een klasse 3 alarm laten inbouwen voor ca. €700,-crackedtooth schreef:wat kost klasse drie alarm achteraf inbouwen mocht dat nodig zijn ?Ramon&Ramon schreef:Waarom importeren als er hier ook genoeg te koop zijn voor aantrekkelijke prijzen!
Duitse import zelf gedaan scheelde toen bakken met geld + full loaded die kom je meestal niet in NL tegen!
V60 T8 Recharge AWD Inscription Polestar Engineered & Optimised
V60 D4 Geartronic Nordic+ Luxury (model 2017) 251.000km
V70 D5 AWD Summum (model 2005) sinds aug 2008 390.000km
V60 D4 Geartronic Nordic+ Luxury (model 2017) 251.000km
V70 D5 AWD Summum (model 2005) sinds aug 2008 390.000km
-
- 2nd Gear member
Autotrust is gewoon een verzekering en niet een goedkope. Aan de andere kant ben je voor een honderdje of zes een heel jaar verzekerd tegen defecten. Bovag is meestal korter
Omdat het een verzekering vallen bepaalde zaken wel buiten de clausule dus daar zou ik me in verdiepen om er achter te komen of het interessant voor je is. Ik ken een "R" eigenaar die de teller op 12.000,- heeft staan aan garantie zaken dus een optie is het imho zeker.